Het was dan inderdaad niet heel netjes van Speedplay... Ik ben serieus over het lopen, maar puur in vergelijking met de Looks, echter moet je wat meer op je voorvoet lopen, dan is het een mooi vierkantje waarop je kan lopen. SPD- SL heb ik geen ervaring mee, maar hoor daar wat betreft lopen wel goede verhalen over, dit klopt.
Onderweg afstellen, dat is dan wel lastiger inderdaad, gelukkig nu dus oplossingen bij Sidi en Bont.
welk pedaal?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
De gele blokjes zijn alleen beschermin tegen het lopen. Dit maakt niet uit voor de inklemming.doompjoe schreef:Maar wanneer is een SPD-SL plaatje versleten?
Bij mij zijn wel enkele van de (in mijn geval) gele blokjes versleten. Zijn ze dan op en aan vervanging toe?
Ik heb Ultegra pedalen en nu na 6000KM pat het nog prima. Zodra je speling gaat voelen en/of het in en uitklikken gaat niet lekker meer, is het teken dat je ze moet gaan vervangen.
Overigens kun je de inklem spanning iets vergroten om speling weg te werken maar dit werkt kortstondig. Ook gaat het uitklikken dan lastiger.
Beste fietsers,
Laat ik een soortgelijke vraag stellen in deze thread.
ik sta voor de aanschaf van 2 paar pedalen voor twee racefietsen. Dat worden waarschijnlijk dezelfde pedalen, zodat ik met één paar schoenen toe kan. Tot nog toe reed ik met Look Delta en dat was ok, hoewel de slijtage van de plaatjes me tegenstaat. Zie daar de reden om naar andere pedalen te kijken.
Ik heb nog wat overwegingen/wensen ten aanzien van andere pedalen en ben benieuwd of iemand een goede tip heeft:
- Doorgaans rijd ik met de weinig spanning op de veer. Ik wil heel snel uit mijn pedalen kunnen bewegen zonder veel kracht te hoeven zetten. Om het lastig te maken meld ik dat ik natuurlijk weinig speling tijdens het trappen wens.
- ik wil liever niet weer plaatjes die snel slijten.
- Ik ben op zoek naar een goede prijs/kwaliteit verhouding voor die paar uurtjes per week dat ik recreatief-sportief fiets.
Zaken waar ik over nagedacht heb:
- één fiets is afgemonteerd met Shimano 105 (drie of vier jaar oud) en de andere met Shimano Dura Ace (uit 1991, maar zonder pedalen). Om die reden overweeg ik om Shimano te kiezen, maar ben er niet mee getrouwd. De 105-lijn past goed bij mijn ene fiets, maar is dat ook goed te vergelijken met de Dura Ace pedalen die in 1991 op mijn oude fiets zaten?
- Hier lees ik zulke enthousiaste verhalen over Time pedalen dat die ook een optie vormen.
Heeft iemand een suggestie voor mij?
Met vriendelijke groet,
Hans
Laat ik een soortgelijke vraag stellen in deze thread.
ik sta voor de aanschaf van 2 paar pedalen voor twee racefietsen. Dat worden waarschijnlijk dezelfde pedalen, zodat ik met één paar schoenen toe kan. Tot nog toe reed ik met Look Delta en dat was ok, hoewel de slijtage van de plaatjes me tegenstaat. Zie daar de reden om naar andere pedalen te kijken.
Ik heb nog wat overwegingen/wensen ten aanzien van andere pedalen en ben benieuwd of iemand een goede tip heeft:
- Doorgaans rijd ik met de weinig spanning op de veer. Ik wil heel snel uit mijn pedalen kunnen bewegen zonder veel kracht te hoeven zetten. Om het lastig te maken meld ik dat ik natuurlijk weinig speling tijdens het trappen wens.
- ik wil liever niet weer plaatjes die snel slijten.
- Ik ben op zoek naar een goede prijs/kwaliteit verhouding voor die paar uurtjes per week dat ik recreatief-sportief fiets.
Zaken waar ik over nagedacht heb:
- één fiets is afgemonteerd met Shimano 105 (drie of vier jaar oud) en de andere met Shimano Dura Ace (uit 1991, maar zonder pedalen). Om die reden overweeg ik om Shimano te kiezen, maar ben er niet mee getrouwd. De 105-lijn past goed bij mijn ene fiets, maar is dat ook goed te vergelijken met de Dura Ace pedalen die in 1991 op mijn oude fiets zaten?
- Hier lees ik zulke enthousiaste verhalen over Time pedalen dat die ook een optie vormen.
Heeft iemand een suggestie voor mij?
Met vriendelijke groet,
Hans
-
mnslingerland
- Forum-lid
Time RSX