Wie heeft er een achterspatbord op zn fiets?
Ik had ook het bijbehorende voorspatbord besteld. Echter bij mij blijkt deze niet te passen. Het metalen plaatje wat je moet monteren moet onder de voorvork door maar bij mij is de voorvork te breed waardoor de vouw naar boven in het bevestigingsplaatje te vroeg komt en daardoor word het metalen plaatje tegen de band aangedrukt. Verder is dat achterspatbord een prima ding en zeker voor het geld. Bij mij zat deze overigens in een ruime doos verpakt.
Laatst gewijzigd door Carrinthe op 19 sep 2011 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Giant TCR 0 (2011) + Shimano WH-RS80-C50
-
joeptimmermans
- Forum-lid
Heb de goede tip van Hansenwim ook opgevolgd en een spatbordje gekocht bij Rose. Heb nog niet zo lang geleden een cameraatje gekocht voor op de fiets. Nu had ik de houder gemonteerd op de staande achtervork net onder de zadelpen, maar ik kon hem steeds niet gebruiken omdat ik bang was voor modder en nattigheid van de weg. Nu dus wel 
Werkt dat spatbord ook voor de crossfiets met bijv. froglegs? Ik kan niet precies doorgronden hoe je het moet monteren. En zou er genoeg clearance zijn voor 35mm banden? Het spatbord moet natuurlijk niet te slap zijn en steeds tegen de band aankomen.
-
joeptimmermans
- Forum-lid
Lijkt me niet. Er moet iig een verbinding aanwezig zijn tussen de staande achtervork om het beugeltje aan te bevestigen.lvgh schreef:Werkt dat spatbord ook voor de crossfiets met bijv. froglegs? Ik kan niet precies doorgronden hoe je het moet monteren. En zou er genoeg clearance zijn voor 35mm banden? Het spatbord moet natuurlijk niet te slap zijn en steeds tegen de band aankomen.