Ronde van Zwitserland
-
DeletedUser01
- Forum-lid
Peter Sagan heeft de zevende etappe in de Tour de Suisse gewonnen. De Slovaak van Liquigas-Cannondoale versloeg Matthew Goss (HTC-Highroad) en Ben Swift (Team Sky) in de massasprint in Schaffhausen. Damiano Cunego (Lampre-ISD) blijft leider in het algemeen klassement. De kopgroep van de dag bestond uit vier renners: Jaroslaw Marycz (Saxo Bank-Sungard, Luca Paolini (Katusha), Francisco Ventoso (Movistar) en Jan Barta (Team NetApp). Die laatste kwam op veertig kilometer van de streep ten val, maar kon even later weer aansluiten bij de kopgroep. Op dat moment gingen Paolini en Marycz samen op avontuur, maar ze werden opgeslokt door het peloton. Door tweede klimmetjes in de slotfase moesten een flink aantal renners lossen, waaronder Bauke Mollema (Rabobank) en Andy Schleck (Leopard-Trek). In de finale probeerde Wout Poels (Vacansoleil-DCM) nog te ontsnappen, maar hij werd snel weer gegrepen. Sagan won de sprint vervolgens met overmacht. Het is al zijn tweede zege in deze wedstrijd. Mollema kwam uiteindelijk met 48 seconden achterstand over de streep.
Morgen wordt de Tour de Suisse afgesloten met een individuele tijdrit. De renners moeten dan 32,1 kilometer afleggen door de straten van Schaffhausen. Cunego probeert zijn gele leiderstrui dan te verdedigen.
Bron: Wielerland.nl
Dat kan Bauke morgen wel weer rechttrekken in de tijdrit...
Morgen wordt de Tour de Suisse afgesloten met een individuele tijdrit. De renners moeten dan 32,1 kilometer afleggen door de straten van Schaffhausen. Cunego probeert zijn gele leiderstrui dan te verdedigen.
Bron: Wielerland.nl
Dat kan Bauke morgen wel weer rechttrekken in de tijdrit...
Volgens teletekst is Mollema gevallen. Zijn podiumplaats is wel verkeken, halve minuut winnen op Schleck kan heel misschien en hopelijk kan hij Fuglsang nog achter zich houden om in de top 5 te blijven.
LOL, ^^
Als ik van da rabo was zo ik wel even een gebaar maken naar leopard trek van: dit onthouden we jongens.
Vind het echt een beetje suf als je het van dit soort situaties moet hebben. Ik heb gewonnen want mijn grootste tegenstander had een lekke band....
Als ik van da rabo was zo ik wel even een gebaar maken naar leopard trek van: dit onthouden we jongens.
Vind het echt een beetje suf als je het van dit soort situaties moet hebben. Ik heb gewonnen want mijn grootste tegenstander had een lekke band....
Over mijn fiets mogen ze lullen, zolang ze maar niet over mijn lul fietsen.
Aan de ene kant een beetje schijnheilig van Leopard/Saxo, waar vorig jaar de tissues niet aan de slepen waren toen Contador er vandoor ging.
Sowieso dat hele gewacht op elkaar oogt zo verschrikkelijk schijnheilig, net als een Contador en Schleck die elkaar stonden te knuffelen op de Tourmalat, houd toch eens op zeg...... Dat soort interne gecontroleer vind ik 10x zo erg als het 'controleren' via oortjes/ploegleiders.
Op dit soort momenten wens je echt dat ze bij Rabo niet allemaal van die teddyberen waren en vorig jaar bijvoorbeeld ook gewoon doortrokken in die tweede of derde etappa toen ze met 2/3 + Gesink aan die valpartij ontsnapt waren. Dan krijg je zowel spektakel op de weg als achteraf op de persconferenties. Het enige spektakel waar we het nu buiten de koers mee moeten stellen is Cavendish die af en toen iemand eens een lul noemt.
Sowieso dat hele gewacht op elkaar oogt zo verschrikkelijk schijnheilig, net als een Contador en Schleck die elkaar stonden te knuffelen op de Tourmalat, houd toch eens op zeg...... Dat soort interne gecontroleer vind ik 10x zo erg als het 'controleren' via oortjes/ploegleiders.
Op dit soort momenten wens je echt dat ze bij Rabo niet allemaal van die teddyberen waren en vorig jaar bijvoorbeeld ook gewoon doortrokken in die tweede of derde etappa toen ze met 2/3 + Gesink aan die valpartij ontsnapt waren. Dan krijg je zowel spektakel op de weg als achteraf op de persconferenties. Het enige spektakel waar we het nu buiten de koers mee moeten stellen is Cavendish die af en toen iemand eens een lul noemt.
Denk dat rabo's zich geen tweede keer zullen bedenken nu als er weer zo'n situatie ontstaat als in de tour vorig jaar.
Maargoed, Leipheimer zal zich morgen wel op positie 1 of 2 rijden. Dan is er nog een kleine kans dat kruiswijk op het podium staat. Mollema gaat mogelijk nog langs schleck maar hoger dan plaats 4 zie ik hem niet meer komen. Heel spijtig.
Maargoed, Leipheimer zal zich morgen wel op positie 1 of 2 rijden. Dan is er nog een kleine kans dat kruiswijk op het podium staat. Mollema gaat mogelijk nog langs schleck maar hoger dan plaats 4 zie ik hem niet meer komen. Heel spijtig.
Over mijn fiets mogen ze lullen, zolang ze maar niet over mijn lul fietsen.
Zag ik het goed in de samenvatting dat Team Leopard (met Cancellara voorop) ging rijden toen Mollema een lekke band kreeg? Mogen ze voor mij NOOIT meer janken als in de Tour van vorig jaar en ik zou verhaal gaan halen bij de familie Schleck en Cancellara.
Hoop echt dat Rabo een kans krijgt in de Tour om ze op dezelfde manier pijn te doen! Dit is voor mij een -1 op Cancellara en consorten.
Hoop echt dat Rabo een kans krijgt in de Tour om ze op dezelfde manier pijn te doen! Dit is voor mij een -1 op Cancellara en consorten.
Twitter: @rbruijns
Dit deed Saxo toch ook in de kasseienetappe? Hoort gewoon bij het wielrennen. Als iedereen zo'n laf hondje is om naar een bluffende Cancellara te luisteren moeten ze zichzelf dat aanrekenen.