Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

nieuwe wielen

ridleyrijder
Forum-lid

ridleyrijder 30 mei 2005 21:13

hallo, ik kon een eindje niet meer op het forum(problemen met ookies ofzo).
Ik heb mijn wielen bij Sportivo gekocht. Dit is in Bavikhove(België) en kmoet zeggen dat ik zeer tevreden ben over mijn wielen ze zijn lekker licht en toch zeer stijf. een fototje volgt nog wel.
Excuse me while I kiss the sky

ts-biker
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 30 mei 2005 23:04

Quoten: Origineel geplaatst door Ridley rijder op 30 Mei 2005

Ik heb mijn wielen bij Sportivo gekocht. Dit is in Bavikhove(België) en kmoet zeggen dat ik zeer tevreden ben over mijn wielen ze zijn lekker licht en toch zeer stijf. een fototje volgt nog wel.

Ik vroeg me al af waar je zolang bleef

TS

remi
Forum-lid

remi 30 mei 2005 23:18

Quoten: Origineel geplaatst door TS-Biker op 30 Mei 2005

TS

ik heb hem maar is ff geholpen anders was ie er over een jaar nog niet

ridleyrijder
Forum-lid

ridleyrijder 03 jun 2005 22:17

Quoten: Origineel geplaatst door Remi op 30 Mei 2005

Quoten: Origineel geplaatst door TS-Biker op 30 Mei 2005

TS

ik heb hem maar is ff geholpen anders was ie er over een jaar nog niet

ja, t'is waar. Ik en de computer gaan nu niet bepaald samen.
Excuse me while I kiss the sky

aquarius
Forum-lid

aquarius 26 jun 2005 17:31

Wanneer je een vergelijking maakt tussen een setje met 240s en RR 1.1/ambrosio excel/Mavic open pro velgen met DT revolution /sapim spaken en bijvoorbeeld de Ksyrium SL of Easton Circuit wielen:

Qua kostprijs ligt het dicht bij elkaar, de "handgemaakte/custom" wielen rond de 400 euro, de Easton Circuits en de Ksyrium Elite 2 rond de 360 euri.

De handgemaakte wielen zijn ongeveer 150 gram lichter.

Maar hoe is de verhouding qua stijfheid, aerodynamica, duurzaamheid, onderhoud, "bling bling" factor tov de kwaliteit etc?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 jun 2005 19:24

Stijver, net zo (niet) aerodynamisch, onderhoud is veel makkelijker (je zult in shimano of campa naven wel een keer nieuw vet moeten doen, dat hoeft bij DT niet, maar wiel recht maken is veel makkelijker, en spaken zijn overal te koop). Tja alleen de Bling Bling factor is minder, maar de bling, bling factor van ksyriums vind ik ook nix, iedereen heeft ze al. Als je Bling bling wil koop dan gewoon een set ADA's of Lightweights, dan heb je Bling bling. :D
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

casran
Forum-lid HC

casran 26 jun 2005 20:42

Quoten: Origineel geplaatst door Ridley rijder op 03 Juni 2005

hier zijn wat foto's van mijn wieltjes.
http://img67.echo.cx/my.php?image=dsc081909wq.jpg
http://img67.echo.cx/my.php?image=dsc081916za.jpg
http://img67.echo.cx/my.php?image=dsc081934mn.jpg
http://img67.echo.cx/my.php?image=dsc081946cw.jpg
http://img67.echo.cx/my.php?image=dsc081956mw.jpg
http://img67.echo.cx/my.php?image=dsc081969dh.jpg
http://img67.echo.cx/my.php?image=dsc081979mx.jpg

Mooie wielen, Ridley rijder!!
Persoonlijk vind ik dat dergelijke prachtige naven tubewielen verdienen (heb ze zelf in combinatie met Ambrosio Crono velgen), maar ik kan begrijpen dat tubes je afschrikken. Dan toch vind ik je bandenkeuze eigenaardig: prachtwielen met een mindere band als een Rubino... misschien voor een iets hoogwaardiger model gaan?? De Rubino is goed hoor, maar voornamelijk voor wintertraining en zo.

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

casran
Forum-lid HC

casran 26 jun 2005 20:44

Quoten: Origineel geplaatst door Aquarius op 26 Juni 2005

Wanneer je een vergelijking maakt tussen een setje met 240s en RR 1.1/ambrosio excel/Mavic open pro velgen met DT revolution /sapim spaken en bijvoorbeeld de Ksyrium SL of Easton Circuit wielen:Qua kostprijs ligt het dicht bij elkaar, de "handgemaakte/custom" wielen rond de 400 euro, de Easton Circuits en de Ksyrium Elite 2 rond de 360 euri.De handgemaakte wielen zijn ongeveer 150 gram lichter.Maar hoe is de verhouding qua stijfheid, aerodynamica, duurzaamheid, onderhoud, "bling bling" factor tov de kwaliteit etc?

Zoals je eerst aangeeft, moet je handgespaakte wielen met DT 240s vergelijken met de Ksyrium SSL, niet met de "mindere" Ksyrium Elite. En dan zie je het prijsverschil wel gauw!! Niets dan voordelen... al heb ik zelf ook nog Campagnolo Neutrons (gekocht aan 470€/paar incl wielhoezen), die ook een prima prijs/kwaliteitverhouding hebben en bijna even comfortabel zijn, en ook behoorlijk licht.

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

_pfw_
Forum-lid

_pfw_ 26 jun 2005 20:51

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 26 Juni 2005

Ik heb zelf ook de ksyrium sl tdf, en het schijnt dat "iedereen" erop rijdt, alleen ik zie ze hier in het westen niet!! Mss dat het in het zuiden des land anders is. Maar ik heb ze ook gekocht omdat IK ze gewoon mooi vind.En ze bollen verder goed. Ik zoek alleen nog voor in de wintermaanden een goedkoper setjewielen, iemand nog een aanrader voor een 80+ gewicht, uiterlijk is niet echt intressant, prijs indicatie tussen 250 en 300 euro ,mogen ook zelf samengestelde wielen zijn.

Naven uit groep (bijvoorbeeld Ultregra of Centaur), DT Comp spaken, Mavic Open Pro of CXP33 velgen. Bij een goede wielbouwer laten spaken, mooi setje, rond de 250 euro.

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 26 jun 2005 20:56

Ach, voor het comfort hoef je geen 36 spaaks setje te kopen, die zijn juist stugger dan Shamals
Bovendien is de verticale elasticiteit van een wiel maar uiterst miniem.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Plaats reactie