Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Fizik Arione

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 03 okt 2005 23:16

En ook mijn Arione is gebroken...
(ik zal er binnenkort 'ns foto's van nemen)
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

w0uter
Forum-lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: 10 apr 2005 17:26

w0uter 04 okt 2005 00:06

Hoe zwaar ben je Casran? En hoeveel kilometers heb je er mee gereden?

Ik heb net een paar dagen geleden mijn nieuwe Arione zadel gemonteerd. Toen ik voor het eerst er mee ging rijden was het wel even wennen, ik had namelijk geen last meer van mijn achterste.. Heerlijk zadel, ik denk dat ik mijn bank maar uit mijn studentenkamertje gooi. In het vervolg zit ik lekker op een Arione tv te kijken! (Scheelt ook nog eens een hoop ruimte)

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 04 okt 2005 01:10

Quoten: Origineel geplaatst door W0uter op 03 Oktober 2005

Hoe zwaar ben je Casran? En hoeveel kilometers heb je er mee gereden?Ik heb net een paar dagen geleden mijn nieuwe Arione zadel gemonteerd. Toen ik voor het eerst er mee ging rijden was het wel even wennen, ik had namelijk geen last meer van mijn achterste.. Heerlijk zadel, ik denk dat ik mijn bank maar uit mijn studentenkamertje gooi. In het vervolg zit ik lekker op een Arione tv te kijken! (Scheelt ook nog eens een hoop ruimte)



 
Ik heb er vermoedelijk zo'n 10 à 12 duizend km op. Behoorlijk voor een zadel dus. Maar wat erger is: ik weeg slechts 60kg! Een vriend van me weegt er zo'n 10 meer en brak vorig jaar 8 zo'n zadels, zelfs daags voor het WK in Verona (en had geen reserve bij zich): kreeg wel telkens garantie...
Ik hoop met ietwat opleg de Arione Carbon te hebben, want wil de lijdensweg van jaarlijks een paar Ariones breken niet meemaken (ook al krijg je dan garantie). Zonder het breken idd fantastische zadeltjes.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

uphillonly
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 07 apr 2005 21:02

uphillonly 04 okt 2005 10:59

Hmm ik rijd ook op een Arione en mijne is "still going strong" na +/- 10.000 km en ik weeg 75 kg.

Gebruikersavatar
gurb
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 31 mar 2005 22:33

Gebruikersavatar gurb 04 okt 2005 11:22

De mijne gaat pas 200km mee, maar ik hoop toch dat ie het goed gaat volhouden met mijn 82kg...

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 12 okt 2005 17:14

Ik zag op de Fizik website dat ze per zadel aardig wat uitvoeringen hebben, zelfs met tijgerprint indien gewenst. Nu wil ik de Arione kopen bij Salden, maar is dat een goeie versie?Ik bedoel, welke railtje zit daarop? En welke moet ik hebben en waarom. Het gewicht van het zadel is voor mij niet zo belangrijk, dus daar gaat het niet om.

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 13 okt 2005 03:03

Ik heb 'm vanavond besteld bij Salden. Hopelijk ga ik dat zadel helemaal te gek vinden. En anders meld ik me binnenkort weer in de rubriek "te koop aangeboden"...

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 13 okt 2005 17:21

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 13 Oktober 2005


Ik ben ook al een jaar in bezit van de Fizik Arione en in een woord geweldig.
Uiteraard is een zadel zeer persoons afhankelijk maar ik zit er zeer lekker op, wat technische specificatie's : leer zadeldek, rails van titanium , gewicht ongeveer 230 gram en met mijn ruim 80 kilo geen centje pijn. Maar om een zadel goed te kunnen beoordelen moet je gewoon een week lekker rijden en veel kilometers maken om een zadel goed te kunnen beoordelen. Het is niet het lichtste zadel maar ja je hebt wel een beetje comfort en hoe lichter je het zadel gaat nemen hoe oncomfortabeler het meestal wordt. Vriend van me had een fizik arione en wilde wat lichter, is voor een selle gegaan van ongeveer 135 gram(Slk) en geeft toe dat het voelbaar harder is en veel minder comfort heeft, tsja wie mooi wil zijn moet meestal pijn lijden.


Ah, dat klinkt goed, bedankt big rosa, ik wacht het af. Als het goed is valt morgen dat zadel in m'n brievenbus en dan gaan we het meemaken. Ik ben erg benieuwd!

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 13 okt 2005 22:13

Ik heb hem nu ook sinds een paar weken. Eerst was het heel erg wennen (heb ook een SLR), maar nu bevalt ie prima. Heb nog geen langere ritten dan 90 km erop gedaan en daar ben ik toch wel benieuwd naar. Op de SLR kreeg ik namelijk vanaf die afstand ongeveer last van reet.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 14 okt 2005 00:51

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 13 Oktober 2005

Ik ben ook al een jaar in bezit van de Fizik Arione en in een woord geweldig.
Uiteraard is een zadel zeer persoons afhankelijk maar ik zit er zeer lekker op, wat technische specificatie's : leer zadeldek, rails van titanium , gewicht ongeveer 230 gram en met mijn ruim 80 kilo geen centje pijn. Maar om een zadel goed te kunnen beoordelen moet je gewoon een week lekker rijden en veel kilometers maken om een zadel goed te kunnen beoordelen. Het is niet het lichtste zadel maar ja je hebt wel een beetje comfort en hoe lichter je het zadel gaat nemen hoe oncomfortabeler het meestal wordt. Vriend van me had een fizik arione en wilde wat lichter, is voor een selle gegaan van ongeveer 135 gram(Slk) en geeft toe dat het voelbaar harder is en veel minder comfort heeft, tsja wie mooi wil zijn moet meestal pijn lijden.



Comfort is inderdaad gegarandeerd op de fi'zi:k Arione. Ik rijd sinds een week echter weer op een San Marco Concor, en die is qua comfort minstens even goed.
Zelf opgemeten gewicht schommelt rond de 250gr (versie met titanium rails), dus wel zwaar:
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

martijn09
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 14 jul 2004 17:06

martijn09 14 okt 2005 11:55

Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 13 Oktober 2005
Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 13 Oktober 2005 Ik ben ook al een jaar in bezit van de Fizik Arione en in een woord geweldig. Uiteraard is een zadel zeer persoons afhankelijk maar ik zit er zeer lekker op, wat technische specificatie's : leer zadeldek, rails van titanium , gewicht ongeveer 230 gram en met mijn ruim 80 kilo geen centje pijn. Maar om een zadel goed te kunnen beoordelen moet je gewoon een week lekker rijden en veel kilometers maken om een zadel goed te kunnen beoordelen. Het is niet het lichtste zadel maar ja je hebt wel een beetje comfort en hoe lichter je het zadel gaat nemen hoe oncomfortabeler het meestal wordt. Vriend van me had een fizik arione en wilde wat lichter, is voor een selle gegaan van ongeveer 135 gram(Slk) en geeft toe dat het voelbaar harder is en veel minder comfort heeft, tsja wie mooi wil zijn moet meestal pijn lijden.
Comfort is inderdaad gegarandeerd op de fi'zi:k Arione. Ik rijd sinds een week echter weer op een San Marco Concor, en die is qua comfort minstens even goed.Zelf opgemeten gewicht schommelt rond de 250gr (versie met titanium rails), dus wel zwaar:



Ik heb nu even een Aliante Sport om te testen. Gisteravond erop gezet en ik ben er (in huis) even op gaan zitten. Na die 'proefzit' zijn mijn verwachtingen hoog gespannen. Dit weekend ga is fijn eens km's mee maken.
Deze advertentieruimte is te huur.

Plaats reactie