Over de wielersport en zijn beoefenaars.

poll: mooiste stijl?

mooiehugo
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jun 2005 13:39

mooiehugo 17 jan 2006 14:33

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 16 Januari 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Mooie Hugo op 16 Januari 2006

Andrea Tafi: plat op het stuur en niet meer omkijken


Die kerel rijdt/reed als een toerist met z'n knieën naar buiten (sommigen rijden alsof ze 2 fietsen tussen hun benen hebben).
Een vriend van me is nogal wat gaan trainen met Luke Roberts (CSC) en zegt dat die zo ongelooflijk mooi op z'n fiets zit. Frank Vandenbroucke is ook wel mooi gestyled.


die tourist won wel met overmacht Parijs-Roubaix, door gewoon zo hard te rijden dat niemand meer het wiel kon houden. Over die benen heb je natuurlijk gelijk. Mijn stem voor Tafi heeft vooral te maken met zijn stijl van koersen: altijd aanvallend en niet omkijken (net als Jens Voigt). Van zo'n renner als Boogerd word ik niet goed. Die trapt 5 seconden aan kop en zit dan alweer nerveus achterom te kijken .
Overigens zie ik bij onderstaande foto geen uitslaande benen, maar een renner waar de kracht en wilskracht vanaf straalt.
http://grahamwatson.com/2000/roubaix/images/image2.jpg
don\'t imitate

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2345
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 15 mar 2006 19:03

Zie ik afgelopen dagen op Eurosport ene Thomas Dekker rijden in de Tirreno Adriatico, en wat me opvalt: wat rijdt die jongen opeens op een lekker klein verzet in de rondte. Ook in de heuvelachtige tijdrit, waarin hij 3e werd, trapt ie verrassend licht. En nog verbazingwekkender is natuurlijk dat Thomas temidden van vele grote namen zelfs het eindklassement wint. Oké, de meeste grote jongens hebben belangrijkere koersen in het achterhoofd, maar toch.
Tsja, en in sommige kranten -– zoals L’Equipe -- wordt alweer gesuggereerd dat zijn goeie rijden veroorzaakt wordt door de nauwe samenwerking met de omstreden Italiaanse arts Luigi Cecchini. Gelukkig weten wij wel beter, hè. Thomas pikt gewoon veel interessante info op uit ons Forum, en had uiteraard ook het onderstaande stukkie gelezen...


Quote: Origineel geplaatst door Buzz op 18 December 2005
Tja, iedereen zit natuurlijk op een foto wel mooi stil. Maar de hierboven genoemde Thomas Dekker duwt met name tijdens tijdritten een veel te zware versnelling, en is dan erg 'aan het werk' met z'n lichaam. Aan het begin van dit jaar verloor ie in het Criterium International de afsluitende tijdrit van Bobby Julich met 11 seconden en daardoor ook het algemeen klassement van die etappe-koers met 8 seconden. Door ook bij de start al veel te groot te staan was ie meteen al 6 seconden kwijt. Hij had nota bene al alle moeite om van het startschavotje af te dalen. nbegrijpelijk. Ook een Pieter Weening rijdt bergop veel te zwaar. Zeker op de Col de la Schlucht was het niet om aan te zien. Overigens vond Michel Wuijts ‘m juist wel een mooie stijl hebben op die beklimming. Heel vreemd. Oké, hij won die etappe naar Gerardmer gelukkig wel, maar dat heeft natuurlijk niets met z’n stijl te maken. Als dat mee had geteld, had Andreas Klöden de etappe ongetwijfeld gewonnen.
En ja, ik vind het heel dubieus dat er bij zulke jonge jongens niet meer op gewezen wordt dat rijden met een zware versnelling uiteindelijk niet zo handig is.
Maar goed, back on topic: Naar mijn idee zijn dit de meest stijlvolle renners van deze eeuw...

In de categorie sprinten: Alessandro Petacchi



In de categorie hardrijden: Michèle Bartoli



In de categorie tijdrijden: David Zabriskie



In de categorie afdalen: Paolo Savoldelli

    

In de categorie klimmen: Lance Armstrong

marten
Forum-lid
Berichten: 473
Lid geworden op: 02 feb 2006 11:04

marten 16 mar 2006 19:10

en wat dachten we van Stijn Devolder?
of Pieter Weening?
Die laatste is wat aan de lange kant en daardoor lijkt de boel wat onproportioneel.

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2345
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 16 mar 2006 19:59

Quote: Origineel geplaatst door Marten op 16 Maart 2006
En wat dachten we van Stijn Devolder of van Pieter Weening?
Die laatste is wat aan de lange kant en daardoor lijkt de boel wat onproportioneel.
Wat ik van Pieter Weening dacht, staat hier toevallig pal boven...
"Ook een Pieter Weening rijdt bergop veel te zwaar. Zeker op de Col de la Schlucht was het niet om aan te zien. Overigens vond Michel Wuijts ‘m juist wel een mooie stijl hebben op die beklimming. Heel vreemd. Oké, hij won die etappe naar Gerardmer gelukkig wel, maar dat heeft natuurlijk niets met z’n stijl te maken. Als dat mee had geteld, had Andreas Klöden de etappe ongetwijfeld gewonnen "

Maar wellicht bladert hij -- net als Thomas Dekker -- ook wel eens op dit forum, en trapt ie nu eveneens een lekker licht verzetje.

feysie
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 07 mar 2006 19:24

feysie 17 mar 2006 22:57

Als Frank VDB eens meerijdt... en als de camera eens achteraan het peleton gaat filmen... en als Frank dan nog niet afgestapt is... DAN zul je zien dat hij echt héél mooi op z'n fiets zit.

marten
Forum-lid
Berichten: 473
Lid geworden op: 02 feb 2006 11:04

marten 24 mar 2006 01:02

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 16 Januari 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Mooie Hugo op 16 Januari 2006

Andrea Tafi: plat op het stuur en niet meer omkijken


Die kerel rijdt/reed als een toerist met z'n knieën naar buiten (sommigen rijden alsof ze 2 fietsen tussen hun benen hebben).


Dat is zo verschrikkelijk om te zien!
'Met de kloten bloot'

Plaats reactie