Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Sportieve voornemens 2006?

damocles
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 10 apr 2004 19:03

damocles 25 dec 2005 10:35






Tips, spreek af met kameraden, ga niet alleen. Gebruik een slecht weer fiets, anders ben je meer aan het poetsen dan dat je op de fiets zit. Goede warme kleding, vochtdoorlatend! Neem direct een douche na het fietsen, dan pas poetsen. Vergeet niet voldoende te eten en te drinken, door de koude zal je sneller door de reserves zitten.
 
 




Dat snap ik dus niet helemaal. Ook al heb je een tweede, wellicht oudere fiets die je gebruikt met slecht weer dan moet je die toch poetsen als ie vies is en met name de onderdelen? Het lijkt me het behoud voor je fiets en je wilt toch lekker soepel blijven fietsen?
Sorry, het is wel off-topic maar ik moet het toch even kwijt.

Dag Trudie, korte verduidelijking, ik maak een onderscheid tss een grondige poetsbeurt en een minimale beurt. Bij een minimale beurt wordt de fiets met de tuinslang proper gemaakt en desnoods met zeep gewassen, indien heel erg vuil + alle draaiende onderdelen worden gesmeerd. Veel is afhankelijk van de intensiteit en de weeromstandigheden, als ik in dit weer per week 3 tot 4x ga fietsen dan beperk ik me tot een kleine beurt.

theriddler
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 09 mar 2005 10:03

theriddler 25 dec 2005 12:54

sportieve doelen 2006:
Weer Luik Bastenaken Luik 235 km, de steven rooks classic, en verder hoop ik in juni vader te worden van een gezonde zoon of dochter, dus er is  niet veel gepland op fiets gebied!
Columns/ Hoogteprofielen /verslagen en veel meer! <br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 25 dec 2005 13:43

Mijn doel is om als eerste jaars Junior goed te presteren, op de weg goede resultaten halen en het NK Weg, dus veel trainen in 2006!
voor de rest heb nog een doel voor 2006 om een overwinning in een rondje in het westland te pakken  bij voorkeur Wateringen of Monster

trudie
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 07 aug 2004 14:35

trudie 25 dec 2005 14:38

Quoten: Origineel geplaatst door damocles op 25 December 2005







Tips, spreek af met kameraden, ga niet alleen. Gebruik een slecht weer fiets, anders ben je meer aan het poetsen dan dat je op de fiets zit. Goede warme kleding, vochtdoorlatend! Neem direct een douche na het fietsen, dan pas poetsen. Vergeet niet voldoende te eten en te drinken, door de koude zal je sneller door de reserves zitten.
 
 




Dat snap ik dus niet helemaal. Ook al heb je een tweede, wellicht oudere fiets die je gebruikt met slecht weer dan moet je die toch poetsen als ie vies is en met name de onderdelen? Het lijkt me het behoud voor je fiets en je wilt toch lekker soepel blijven fietsen?
Sorry, het is wel off-topic maar ik moet het toch even kwijt.


Dag Trudie, korte verduidelijking, ik maak een onderscheid tss een grondige poetsbeurt en een minimale beurt. Bij een minimale beurt wordt de fiets met de tuinslang proper gemaakt en desnoods met zeep gewassen, indien heel erg vuil + alle draaiende onderdelen worden gesmeerd. Veel is afhankelijk van de intensiteit en de weeromstandigheden, als ik in dit weer per week 3 tot 4x ga fietsen dan beperk ik me tot een kleine beurt.

 

Gelukkig maar.  Ik dacht al dat ik de enige was die zijn fiets poetst zoadat ie daarna weer als nieuw lijkt. Ik heb ooit van een fietsmaat die mijn fiets onderhoudt te horen gekregen dat ik mijn fiets te schoon maakte. Ik moest volgens hem wel wat vet laten zitten in de bewegende delen, dat doe ik tegenwoordig dus maar

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 25 dec 2005 17:27

 Ik moest volgens hem wel wat vet laten zitten in de bewegende delen, dat doe ik tegenwoordig dus maar-------------------------------------------------------------------------------------------------
@Trudie:
Hahaha! Dat heb ik ook gedaan en weeg nu veel te zwaar! Afvallen dus! Of heb je het over je fiets?
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

trudie
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 07 aug 2004 14:35

trudie 27 dec 2005 13:33

Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 25 December 2005


 Ik moest volgens hem wel wat vet laten zitten in de bewegende delen, dat doe ik tegenwoordig dus maar-------------------------------------------------------------------------------------------------
@Trudie:
Hahaha! Dat heb ik ook gedaan en weeg nu veel te zwaar! Afvallen dus! Of heb je het over je fiets?



LOL
Nee, het ging niet over mijn bewegende delen, daar zit echt niet teveel vet op. Daar hoef ik niet bang voor te zijn, ook niet met de afgelopen feestdagen. Vanavond lekker spinnen + fitness, na 2 dagen van veel zitten en weing bewegen heb ik daar heel veel zin in.
 

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 27 dec 2005 18:30

Gelijk heb je! Spinnen als een poes ! Nou, ik moet echt gaan "lijnen" want anders wordt het niets met me volgend jaar. Fijn fietsnieuwjaar!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
wesley
Forum-lid
Berichten: 1450
Lid geworden op: 06 nov 2005 19:19

Gebruikersavatar wesley 27 dec 2005 18:54

Ik zou het nieuwe jaar graag gaan beginnen met het krijgen van een 'vorm'. Afgelopen jaar heb ik de sport gewoon een beetje ontdekt en een redelijke basisconditie gekregen. Het aankomende jaar wil ik echt goed gaan rijden, het liefst een beetje richting wedstrijds niveau zodat ik in sprints of tempoversnellingen makkelijk mee kan gaan.

Alleen ben ik er nog niet mee begonnen, mede dankzij tijdgebrek e.d.
Ik zou graag trainingsschema's en tips van jullie willen ontvangen!!

Gebruikersavatar
ceejee
Forum-lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 10 apr 2005 22:23

Gebruikersavatar ceejee 31 dec 2005 18:42

Allereerst gezond blijven, en veel kilometers maken over de Zeeuwse wegen. Langere rondes maken en af en toe richting Belgie te gaan. In juni een bedrijfsronde in Belgie te maken, en er na toe werken om de Ventoux in de zomervakantie op z'n kl........ te geven (zal wel andersom zijn).
En proberen wat minder op de touristen te mopperen. Valt niet altijd mee......
Canyon Endurace CF SL 8.0 Aero
Canyon Grizl CF SL 8.0 suspension
Canyon Exceed
Canyon Grand Canyon

cor01
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 11 okt 2005 13:31

cor01 01 jan 2006 15:54

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 01 Januari 2006

Iedereen de alllebeste wensen voor 2006! en dat het een mooi fietsjaar mag worden, zo ik stap op m,n racertje om het nieuwe jaar in te fietsen voor een ritje van 60 km . proost!!!

Jij ook de beste wensen kerel.....!!!  Wacht ff met dat proosten tot na die 60 km....
"Afstappen is geen optie"

soffatti
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 01 jan 2006 17:43

soffatti 01 jan 2006 19:50

Na een jaar niet echt gewielrend te hebben dit jaar weer beginnen.
Veel trainen en veel kilometers maken.
Meer serieus daarmee bezig zijn.
Misschien nog bij een club gaan rijden.

Plaats reactie