Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

geen irritante reclame meer met een hosts file?

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 08 sep 2006 00:36

Ik ben lid van de anwb maar als dat zo doorgaat met die popups (eerst een grote en dan een kleintje) dan kan dat gevolgen hebben voor mijn lidmaatschap.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

wibo
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 30 okt 2004 03:55

wibo 08 sep 2006 00:39

@R.32: heb al jaren een keurig bijgewerkte lavasoft er op, maar daar trekt de anwb zich echt niets van aan hoor.
 
 

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 10 sep 2006 01:05

Nou nou nou, wat een taalgebruik hiero enzo. En die vleeselijke aangelegen; het topic begint hier met k.t. Zullen we het netjes houden?
Godver............loochend!
Is 2 keer klikken voor die ANWB reclame nou zo veel werk? Wat ik pas vervelend vind is die "Ilead" reclame die bij veel websites ongevraagd opgevraagd wordt.
Als je daar (ilead) van afwil dan bij deze: (zie het forum http://www.pchelper.nl/forum/index.php?showtopic=32598)
o ja, op eigen verantwoording natuurlijk. :
Deze reclame kan verschijnen op sites waar een Nedstat/Webstats4U teller op staat. Die teller herken je aan de aanwezigheid van dit icoontje op de site:Kijk dus even of het probleem zich juist voordoet bij sites waar die teller op staat.In dat geval ligt het aan die website en niet aan jouw pc en kun jij er niets aan doen.Als je die popups wilt voorkomen is dit simpel op te lossen:Open het bestand hosts (zonder extensie) met notepad:win xp: Start -- Uitvoeren -- en dan de volgende code typen of plakkennotepad C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hostsZorg dat op zijn minst deze 3 regels in dat bestand staan:127.0.0.1 localhost127.0.0.1 m1.nedstatbasic.net127.0.0.1 m1.webstats4u.comHet scriptje dat voor de popups zorgt zal dan niet meer gedownload worden en de popups zullen niet meer verschijnen.
 
o ja, en ik heb het zojuist getest, en het werkt!!!!

gerardo
Forum-lid
Berichten: 755
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:07
Locatie: Zuid-Holland
Contact

gerardo 10 sep 2006 23:15

Super bedankt Jan W.F.!! Het werkt inderdaad. Dat scheelt Fiets weer een abonnee. Het IP-adres en de hostnaam moet wel gescheiden zijn door één spatie!
Gerardo

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 10 sep 2006 23:59

Quoten: Origineel geplaatst door Gerardo op 10 September 2006

Super bedankt Jan W.F.!! Het werkt inderdaad. Dat scheelt Fiets weer een abonnee. Het IP-adres en de hostnaam moet wel gescheiden zijn door één spatie!


Geen dank joh, daar zijn we hier op het forum voor, om elkaar te helpen. Fijn dat het ook bij jou ook werkt. Waar een wil is een weg zullen we maar zeggen. Ik had overigens een tab gebruikt ipv een spatie.
Nu die ANWB ellende nog. Veel forum-/computerplezier verder!

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 11 sep 2006 01:28

Goed nieuws. Het probleem van die ellendige ANWB reclame kan op dezelfde manier als die ileadreclame opgelost worden. Dus een aanpassing maken in voornoemd "Hosts" - bestand.
In een host bestand, kun je dus ongewenste pop-ups en andere - vaak ook bedreigende - zaken 'regelen'. Jawel. Hoe dat regelen in zijn werk gaat? Een goede uitleg vond ik op internet:
The Hosts file contains the mappings of IP addresses to host names. This file is loaded into memory (cache) at startup, then Windows checks the Hosts file before it queries any DNS servers, which enables it to override addresses in the DNS. This prevents access to the listed sites by redirecting any connection attempts back to the local machine. Another feature of the HOSTS file is its ability to block other applications from connecting to the Internet, providing the entry exists.
Onderscheid wordt wel gemaakt in besturingssystemen
Het bestand hosts heeft geen extensie. Wat ook belangrijk is (want niet iedere forummer heeft nog windows XP): de locatie van het bestand wisselt per besturingssysteem:
Windows XP   = C:\WINDOWS\SYSTEM32\DRIVERS\ETC Windows 2K   = C:\WINNT\SYSTEM32\DRIVERS\ETC Win 98/ME      = C:\WINDOWS
Denk ook even na of je op een huis computer zit of bedrijfscomputer. In geval van het laatste kan de systeembeheer het misschien niet zo leuk vinden. Bespreek dit dan eerst!!
Maar ik neem aan dat jullie nog willen weten wat aan het bestand toegevoegd moet worden om van die anwb reclame af te raken?

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 11 sep 2006 01:59

Beste forummers,
Gelieve eerst mijn vorige bericht te lezen. Dit berichtje sluit daarop aan.
Ok, en hier nu het antwoord. Het zijn eigenlijk maar een paar dingen die toegevoegd moeten worden aan het hosts-bestand om van die k.treclame af te raken, de reclame dus waar dit topic om begonnen is. Maar wellicht zijn jullie meer in het volgende geinteresseerd. Aanbeveling: lees het eerst eens rustig door, en begin dan aan de uitvoering.
Er zijn een aantal sites die hele complete host bestanden aanleveren (worden op de engelse wikipedia genoemd, http://en.wikipedia.org/wiki/Hosts_file).  Eén daarvan is www.mvps.org
Wat gedaan moet worden is hetvolgende.
Open de volgende pagina en kopieer alles van deze pagina naar jouw hostfile. Om precies te zijn alles vanaf 127.0.0.1  localhost (normaal gesproken is dat ook het enigste wat er staat. Laat de toevoeging van wat ik in mijn vorige bericht schreef, nl. "127.0.0.1  m1.nedstatbasic.net" en"127.0.0.1  m1.webstats4u.com" staan)    :
http://www.mvps.org/winhelp2002/hosts.txt
dat is 1.
Het bestand is, zoals je wel ziet nu wel erg groot. Dit kan, zo stelt de site ook problemen veroorzaken met je cashe. Een windowsservice met de naam "DNS Client" moet daarvoor op handmatig gezet worden (staat standaard op automatisch, uitzetten kan natuurlijk ook). Je kunt deze vinden via start--> uitvoeren --> services.msc
Of voer deze actie uit, gewoon op klikken en uitvoeren: http://www.mvps.org/winhelp2002/DnsManual.bat (is een batch bestand)
Thats all! Alleen je computer nog opnieuw opstarten en klaar is kees!
De informatie hierboven staat ook op: http://www.mvps.org/winhelp2002/hosts.htm
Ik heb in ieder geval geen ANWB reclame meer bovendien ben ik nu ook beter beveiligd. Daar komt nog eens bovenop dat ik geen speciaal programma hoef aan te schaffen om popups e.d. te blokkeren.
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben. Mag ik van jullie horen of het allemaal gelukt is?

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 11 sep 2006 02:55

he he he, en die irritante banner linksbovenin op dit forum is nu ook weg. Wat toch fijn !!!!
T'is wel een grondige aanpak... Als ik naar mijn email ga, van hotmail, ook daar is die rottige bannerreclame weg : ipv de reclame wordt dit weergegeven:






De pagina kan niet worden weergegeven.

De pagina waarnaar u zoekt, is momenteel niet beschikbaar. Er zijn mogelijk technische problemen met de website of u moet mogelijk uw browserinstellingen aanpassen.

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 13 sep 2006 16:22

Iemand al geprobeerd?
Kijk zo ziet 'mijn' fietsforum er nu uit:

.............of course zonder banner.

timo002
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:09

timo002 15 sep 2006 17:31

Ik weet niet of het aan Internet Explorer 7 ligt of aan het forum. Maar ik zie ook helemaal geen reclame meer. Valt me nu eigenlijk pas op, heb al een paar dagen IE7 erop staan. Is de reclame dus van het forum verwijdert op laat IE7 het gewoon niet zien?
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 15 sep 2006 17:56

Quote: Origineel geplaatst door Timo002 op 15 September 2006
Ik weet niet of het aan Internet Explorer 7 ligt of aan het forum. Maar ik zie ook helemaal geen reclame meer. Valt me nu eigenlijk pas op, heb al een paar dagen IE7 erop staan. Is de reclame dus van het forum verwijdert op laat IE7 het gewoon niet zien?


Staat er nog wel ja, die banner ten minste. Pop-ups (die van de ANWB enzo) had ik sowieso al bijna nooit.

Plaats reactie