Voor al je afspraakjes

Forum verbeteringen + nieuwe Moderators

trudie
Forum-lid

trudie 13 okt 2006 15:10

Quote: Origineel geplaatst door lazo op 13 Oktober 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 04 Oktober 2006Het forum is niet het technisch meest fijne forum zoals jullie allemaal wel weten. We willen de komende tijd kijken wat er aan verbeteringen doorgevoerd kan worden zodat de gebruikersvriendelijkheid toeneemt. Als jullie suggesties hebben horen we het graag in dit topic of in mijn mailbox. Er kan echter geen PHPBB2 forum komen, er zijn afspraken en contracten waardoor dat NIET kan. Als het had gekunt was het allang doorgevoerd geweest, maar geloof me het kan echt niet, doe dus ook niet de moeite om er als nog naar te vragen.Een ander punt is de regels voor het verkopen van onderdelen en fietsen op het forum. We hebben de afgelopen maanden nog al wat last gehad met een aantal handelaren, namen hoef ik niet te noemen want iedereen weet best wie ik bedoel. We zijn van mening dat het verkoop gedeelte van het forum enkel voor actieve forummers is. Een accountje aanmaken om ook hier even je fiets te adverteren is er dus niet meer bij, en de handelaren kunnen het al helemaal vergeten. Het verkoop gedeelte moet niet afzakken tot het niveau "Marktplaats.nl". De onderstaande regels zijn door Casran eens op papier gezet en lijken me uitstekende regels. Als iemand er nog wat aan toe te voegen heeft of er over op te merken dan horen we dat graag.http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... tion=2Deze regels kan ik niet in m'n eentje controleren. Al het moderen kost op zich niet zoveel tijd, maar alles bij elkaar wordt het me een beetje te veel. Een ander probleem is dat ik het komende jaar bijvoorbeeld wel op vakantie zal gaan, als er nu twee weken niemand het forum in de gaten houdt wordt het een geweldige zooi. Het forum is een beetje te groot geworden om door 1 iemand helemaal te worden gecontroleerd. Daarom zijn we opzoek naar een aantal mensen die ook Moderator willen worden. Als het je leuk lijkt om te doen, laat het me dan weten. Bij voorkeur via e-mail: color=#0000ffmark_olieman@hotmail.com Amclassic-fan (Mark) in samenspraak met de redactie van Fietsik wil moderator worden ik ben toch bijna dagelijks op dit forum

wie niet?

trudie
Forum-lid

trudie 13 okt 2006 15:15

Oké, ik heb er ook één:

We hebben nu dat nieuwe topic "laat hier je 2e hands fiets keuren" (of hoe het ook mag heten).

Persoonlijk vind ik dit een erg warrig topic. Op het moment dat op iemands verzoek wordt gereageerd op een (Marktplaats) advertentie, heeft er iemand anders alweer een berichtje geplaatst met zijn/haar tweedehandsfietsadvertentie. Ik raak dan het spoor een beetje bijster want ik weet niet meer wie op wie reageert.

Misschien ben ik wel de enige die dat vindt. Beschouw dit bericht dan maar als niet geschreven.

bike_add1ct
Forum-lid

bike_add1ct 13 okt 2006 16:20

@Jan: j/k staat dus voor "just kidding", misschien verduidelijkt dit de boel?

@lazo: ik denk dat we voorlopig wel genoeg mods hebben hoor... En zoveel Pina's heeft Fiets ook al weer niet weg te geven...

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 13 okt 2006 17:04

Bij Tour online onder Test + Technik staat een aparte rubriek Werkstatt. Hier wordt kort en bonding met foto's reparaties / onderhoud /etc weergegeven. Kan zoiets ook niet in het forum worden opgenomen?

What makes the boat go faster?

six13freak
Forum-lid

six13freak 20 okt 2006 17:43

Quoten: Origineel geplaatst door Trudie op 13 Oktober 2006

Oké, ik heb er ook één:We hebben nu dat nieuwe topic "laat hier je 2e hands fiets keuren" (of hoe het ook mag heten).Persoonlijk vind ik dit een erg warrig topic. Op het moment dat op iemands verzoek wordt gereageerd op een (Marktplaats) advertentie, heeft er iemand anders alweer een berichtje geplaatst met zijn/haar tweedehandsfietsadvertentie. Ik raak dan het spoor een beetje bijster want ik weet niet meer wie op wie reageert. Misschien ben ik wel de enige die dat vindt.

nee hoor, ik lees het ooit niet meer vanwege de verwarring en het gezoek. Per topic een fiets vond ik veel overzichtelijker. 

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 25 okt 2006 22:26

Misschien moeten we dat topic maar sluiten dan... / trashen

wouterf
Forum-lid

Gebruikersavatar wouterf 27 okt 2006 22:53

Ik heb een beetje moeite met het beleid dat wordt gevoerd in het Te koop aangeboden forum. Daar zie ik Wesley een topic sluiten van iemand die hier verder nooit echt actief is geweest, met de reden dat het forum bedoeld is voor forumleden die sporadisch eigen materiaal verkopen.

Ik begrijp best dat er beleid gevoerd moet worden om handelaren tegen te gaan, maar dat komt zo sporadisch voor. Met dit beleid wordt ook de 'gewone lezer' of erger, de Fiets-abonnee benadeeld, in mijn ogen.

Wesley: Met forumleden bedoelen we leden die in het verleden al een goede bijdrage hebben gedaan aan het forum en niet zich hier registreren om hun materiaal te verkopen. We hebben in het verleden genoeg gezien dat men hier iets kwam verkopen en dat ze daarna nooit meer terug kwamen. Daar willen we nu vanaf, het 'Te-koop'-deel is alleen nog voor leden vaker op het forum komen en niet alleen even snel iets willen verkopen! Daarvoor zijn er sites als Marktplaats en Speurders!

Wat is er mis met mensen die iets komen verkopen en alleen komen verkopen? Dit is toch het forum van Fiets Magazine, dus de achterban zou hier toch iets neer mogen zetten? Nu moet iemand zich dus eerst 'bewijzen' voordat 'ie hier iets plaatsen mag. Ikzelf plaats hier ook vrij weinig, voel me daar normaliter niet toe geroepen, maar heb van de laatste twaalf maanden wel zo'n beetje alle posts en topics gezien en gelezen. Zou ik 0 posts hebben en me net registreren, wordt ik er dus wél gewoon uitgeknikkerd?

Misschien klinkt dit nu als teveel gezeik, snap dat jullie zelf ook zoekende zijn naar wat werkt. Misschien dat jullie dit nog eens in beraad kunnen nemen.

Het betreffende topic: http://fiets.nl/forum/display_topic_thr ... Position=1

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 okt 2006 23:11

We willen voorkomen dat het te koop gedeelte naar verloop van tijd afzakt naar het niveau "Marktplaats". Niemand van de actieve forumleden schiet ook maar iets op van mensen die enkel zich registreren om een advertentie neer te kunnen zetten. Tja ik realiseer me ook dat mensen die enkel meelezen dan benadeeld worden. Fietsabonnee's die hier nooit komen kunnen wat mij betreft hun spulletjes gewoon op Marktplaats verkopen, het forum is geen service waar abonnee's voor betalen. Sterker nog het forum staat helemaal los van de redactie en het blad.
Ik heb vanmiddag 2 topics opslot gedaan die door mensen waren aangemaakt die nog nooit een bericht gepost hadden. De reden om ze op slot te doen was voor mij meer dat het waardeloze advertenties waren (geen foto, geen e-mail adres enz) dan dat het nieuwe mensen waren.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

margit
Forum-lid

margit 28 okt 2006 11:46

Hallo, Lijkt me leuk als er ook een topic komt waar je fiets filmpjes kunt plaatsen van jezelf. Ik heb wel eens die grappige fiets videotjes gezien maar van jezelf is toch leuker. Ik weet niet of dat mogelijk is of dat je ze dan eerst op een website moet zetten en dat je ze dan linkt?Met van jezelf bedoel ik gewoon zelf gemaakt, hoeft dus niet over jezelf.Als ik ergens naar een "fiets evenement" ga, maak ik meestal een filmpje met mijn mobiele telefoon (mp4).

Plaats reactie