Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Welke beginnersfiets zal ik kiezen?

challenge
Forum-lid

challenge 13 sep 2007 13:36

@havana, attitude,

Ach zo zwaar ben ik ook weer niet, ben 1.84 met ongeveer 80 kilo. Heb liever een paar velgen die wat zwaarder zijn en tegen een stootje kunnen dan een super licht setje dat om de haverklap krom is.

De 105 groep wil ik eigenlijk wel naartoe dat schijnt gewoon heel goed te schakelen. En ach hoef er ook geen tour de france mee te rijden. Beetje training is voor mij voldoende.

Andere onderdelen is volgens FM altijd mogelijk, alleen dan begon het metertje wel direct te lopen. Dus dan wordt een standaard uitvoering direct een paar tandjes duurder.

Heb ik mijn ligfiets Araya, perfect super sterk, nooit wat mee aan de hand.

markie
Forum-lid

markie 13 sep 2007 23:49

als enkel de remmen tiagra zijn zal je het niet echt merken denk ik dat het geen "full" 105 is. Wij hadden ook nog de keuze tussen de attempt en de peleton. De attempt was zowiezo de eerste keuze naast alle andere merken. De afweging tov de peleton waren de iets betere wielen, de witte kleur die we liever zagen en een heel klein beetje de full 105. (de peleton 2007 heeft remmen van tiagra : volgens mij geen probleem, derailleur voor van ultegra : is normaal beter dus ook geen probleem, een crankset van FSA ; misschien iets minder van kwaliteit, ik weet het niet precies) Maar dit alles scheelt toch zo een 200 euro. En denk niet dat je veel minder plezier zal hebben omdat het niet volledig 105 is. Als je net start moet je ook nog wat acessoires kopen die bij mij toch ook rond de 500 euro gekost hebben (al kan het een stuk minder, geef ik toe).

Ik zou zeggen, niet twijfelen. en gewoon doen!

kronik
Forum-lid

kronik 14 sep 2007 00:21

cube attempt? full 105
Koga miyata Gentslux
Willier Cento1

Plaats reactie