Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Transeksueel in het peloton

auke
Forum-lid

auke 11 sep 2007 19:39

Hey, is dat Maartje Ducrot?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 11 sep 2007 20:10

Auke, de volgende keer is een waarschuwing. Ben op de vorige pagina duidelijk geweest!
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

auke
Forum-lid

auke 11 sep 2007 22:32

Ojee, maak ik eens een grapje.....is het weer niet goed, vond hem (of is het haar) zelf wel grappig namelijk, en dan bedoel ik de woordspeling, als in het vrouwelijk of mannelijk zelfstandig naamwoord, dus niet de persoon, maar de grap zelf als je begrijpt wat ik bedoel, maar vast niet, dus laat maar; ach wij mannen zijn ook wel eens ongesteld of niet Daniel, en dan verliezen we ons gevoel voor humor ook wel eens, ;)..... ik kom er niet uit denk ik... Kan het beter aan Hans Teeuwen over laten, of Wim Helsen, of het "schone dames" topic in het fietsforumcafe...

http://nl.youtube.com/watch?v=FnDYOmhR4RU

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 11 sep 2007 23:55

Voor de wat inhoudelijke discussie: In engeland heeft men in ieder geval over nagedacht:

http://www.uksport.gov.uk/assets/File/G ... exuals.pdf

En zelfs IOC laat transsexuele sporters toe op de Olympische spelen:
http://www.womenssportsfoundation.org/c ... ecord=1021

Dus wat mij betreft is e.e.a een non issue, gewoon lekker laten meedoen en ik hoop dat ze veel plezier beleeft aan het koersen.
What makes the boat go faster?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 12 sep 2007 00:23

Zo makkelijk vind ik 't allemaal niet, want je hebt gewoon fysieke voordelen als je als man geboren bent. Ik zie de Chinezen al aan 't knutselen gaan om wat extra medailles op Olympische spelen te kunnen winnen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 12 sep 2007 00:32

De vraag is wat van deze fysieke voordelen overblijft na de zware hormoonkuren en het weghalen van het mannelijk geslacht, etc.
Dan moeten we ook kijken naar bijv. Lance Armstrong. Na zijn chemokuur zijn bepaalde fysiologische waarden verbeterd waardoor zijn duurvermogen is toegenomen.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 12 sep 2007 00:40

Amclassic-fan schreef:Zo makkelijk vind ik 't allemaal niet, want je hebt gewoon fysieke voordelen als je als man geboren bent. Ik zie de Chinezen al aan 't knutselen gaan om wat extra medailles op Olympische spelen te kunnen winnen.

Klopt. De "infrastructuur" ligt er wel: aanhechtingen, spierweefsel, etc. En op topniveau (Spelen) praat je toch maar over minimale verschillen. Kan DE druppel zijn...
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

dutchflandrien
Forum-lid

dutchflandrien 12 sep 2007 00:51

Scepticus schreef:Afbeelding

Oscar Pistorius, ook zo'n verhaal. Mag hij met zijn protheses nou meedoen bij de 'gewone' hardlopers of niet? Heeft hij voordeel van zijn protheses?

vind het gewoon belachelijk dat die vraag uberhoubt gesteld is. in zijn prothezen zitten geen extra aandrijving. het zijn zijn eigen benen die het moeten doen. De mensen zouden respect voor die meneer moeten hebben omdat hij een onwaarchijnlijk doorzettingsvermogen heeft. men is gewoon bang om geklopt te worden door deze "gehandicapte"

Mocht deze meneer nu een transseksueel zijn en bij de vrouwen zou willen, dan zou het een ander verhaal zijn.
RIDLEY the speed weapon

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 12 sep 2007 00:53

Trouwens een leuk stukje van Peter Winnen in het NRC van vandaag!

maatchen
Forum-lid

maatchen 12 sep 2007 02:36

dutchflandrien schreef:
Scepticus schreef:Afbeelding

Oscar Pistorius, ook zo'n verhaal. Mag hij met zijn protheses nou meedoen bij de 'gewone' hardlopers of niet? Heeft hij voordeel van zijn protheses?

vind het gewoon belachelijk dat die vraag uberhoubt gesteld is. in zijn prothezen zitten geen extra aandrijving. het zijn zijn eigen benen die het moeten doen. De mensen zouden respect voor die meneer moeten hebben omdat hij een onwaarchijnlijk doorzettingsvermogen heeft. men is gewoon bang om geklopt te worden door deze "gehandicapte"

Mocht deze meneer nu een transseksueel zijn en bij de vrouwen zou willen, dan zou het een ander verhaal zijn.

Dus als Asafa, ipv. met gouden schoentjes ala Johnson, aan de start verschijnt met zulke 'springveren' en vervolgens het wereldrecord met een halve seconde aanscherpt tot 9,34 dan is dat geen probleem?

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 12 sep 2007 09:51

vraag is: is deze persoon nu echt een vrouw? 'Welke kenmerken heeft zij nog van een man? Is door de operatie de mannelijke spierbouw verdwenen? Welke testosteronwaarden heeft zij?enz...
Volgens mij moet men heden ten dage eens de gevolgen van bepaalde daden en beslissingen in zijn leven leren aanvaarden: hij wou een zij zijn, okee maar dan moet men ook geen competitiesport gaan doen als men als vrouw nog een aantal bepaalde mannelijke eigenschappen behoudt.
Doe dan waar vrouwen goed in zijn: de kuis, de afwas en het bier en de chips aan hun man geven terwijl hij naar het voetbal kijkt.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 12 sep 2007 12:52

dutchflandrien schreef: vind het gewoon belachelijk dat die vraag uberhoubt gesteld is. in zijn prothezen zitten geen extra aandrijving. het zijn zijn eigen benen die het moeten doen. De mensen zouden respect voor die meneer moeten hebben omdat hij een onwaarchijnlijk doorzettingsvermogen heeft. men is gewoon bang om geklopt te worden door deze "gehandicapte"

Eh, ik heb zeer veel bewondering voor deze man, maar op het moment dat die springveren hem extra voordeel verschaffen lijkt het mij niet eerlijk meer dat hij bij de 'normale' atleten meedoet....
In een een handbike (wat toch ook een soort prothese is voor als je zelf niet meer kunt lopen) zit ook geen hulpmotortje, maar je bent er wel sneller mee dan 'normale' hardlopers, dus iedereen vindt het normaal dat handbikers een aparte categorie zijn.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Plaats reactie