Het verstandigste is gewoon niets te wijzigen aan je fiets, alleen kiezen voor een wat bredere band 25 mm. Ik heb hem samen met een fietsmaatje gereden, we reden gewoon op Rubino's 25 mm, met voor een druk van 7 en achter 7,5 bar.
Rubino's zijn naar mijn mening de betrouwbaarste bandjes!! en nog goedkoop ook, voor mij geen dure exoten met een hoge prijs!
Allebei de tocht uitgereden zonder lek of andere narigheid, degene die extra stuurlint hadden gekozen hadden daar soms spijt van, kregen daardoor last van kramp in de handen.
Gewoon zorgen voor goede handschoentjes, het stuur bovenop vasthouden niet te krampachtig, en de fiets het werk laten doen! En het is echt waar hoe hoger je snelheid op de kasseien des te beter het gaat.
En als je de kasseien in Vlaanderen al niets vind, zou ik er niet aan beginnen!!
Sommige stroken zijn echt verschrikkelijk slecht, daar is Vlaanderen nog een geplaveide baan bij. De eerste stroken lopen zelfs nog naar beneden, wat ook niet echt prettig is.
Bovendien is de gehele tocht 250 km waarvan maar ongeveer 55 km kasseien, de eerste 95 km zijn kassei-loos!
Er is ook gewoon een busreis naar toe, mocht je dit nog niet weten!
http://www.lechampion.nl/
Ga naar fietsen/buitenland---->klassiekers ---> Parijs-Roubaix