Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

ISO 9001

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 05 mar 2008 11:28

Hoi yboli,

Ik geloof dat bike-compents.de inderdaad gebruik maakt van DPD (eerder DHL geloof ik). Wat ik bedoel met op kantoor bezorgen is dat ik mijn werkadres opgeef als afleveradres, zodat het pakketje altijd afgeleverd kan worden (op mijn werk is immers altijd wel iemand aanwezig). Daar schort het bij DPD namelijk vaak aan: als er niemand thuis is bezorgen ze niet bij de buren en moet je weer gaan bellen voor een nieuwe afspraak; allemaal heel onhandig.

Over de levertijd: mits de spullen op voorraad zijn en je meteen betaalt (ik doe dat via internetbankieren) worden ze meestal binnen 5 werkdagen afgeleverd.

Als je nog hulp nodig hebt met de montage geef je maar een gil. Ik woon in Amsterdam en heb alle gereedschap. Kan ook een keertje langsfietsen (dat gereedschap past zo in mijn trikotzakje).

yboli
Forum-lid

yboli 05 mar 2008 23:29

Hey,havana,

Tof dat je 't aanbiedt, maar ik had datzelfde aanbod al van Frankvanboven,ook hier op dit forum; hij woont in de buurt van Purmerend.
Hij wou zelfs nog voor me bij Reus in Zwanenburg informeren, wat de parts daar zouden kosten.
Hij heeft me al gebeld en ik hem, zou contact met hem opnemen als ik de spullen binnen heb.
Zelf denk ik dat je het niet zo snel ergens goedkoper vandaan haal; bike-components.de is wel erg scherp geprijst, denk je ook niet, Havana??
Dus je werkt op 't postkantoor? Nou dat is helemaal ideaal, er is daar altijd iemand overdag, inderdaad.
Zelf werk ik op Schiphol, beetje uit de route en lastig bezorgen, dus dat kan niet.
Zelf heb ik vroeger voor DPD gereden(midden jaren '90 ), weet nog dat ze goedkoop waren in vergelijking tot andere pakketdiensten.
Maar ik heb nog niets vernomen, in m'n postvak-in, zal even checken of het bedrag inmiddels al is afgeschreven van m'n rekening.
Verwacht het pakket eerlijk gezegd niet deze week al, maar (zoals jij ook zegt); ik kan het mis hebben.

half-time shuffle

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 06 mar 2008 10:24

Nee, ik werk niet op 't postkantoor! Ik laat mijn pakjes op mijn werkadres (dat noem ik "kantoor"] afleveren, you see?

Veel goedkoper dan bike-components.de ga je niet vinden, zeker niet in Nederland.... Zelfs Salden en Hopmans kunnen vaak niet tippen aan bike-components.de

yboli
Forum-lid

yboli 06 mar 2008 10:46

Okay,Havana,

Inderdaad, je vind het nergens goedkoper, maar ik moet nog wel zien of het allemaal
goed gaat, uiteraard.
Weet niet waarom Duitsland vaak goedkoper is als Nederland, ook met computeronderdelen is dat zo, hoorde ik.

rudiments

specliffeddes
Forum-lid

specliffeddes 06 mar 2008 10:52

benefits of bulk and buyers
oftewel: veel en groot inkopen tegen goede kortingen, grote afzetmarkt, geen grote overhead.
Le vélo est mon squelette extérieur - vrij naar Alfred Jarry (1873-1907)

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 06 mar 2008 11:49

Precies bike-components richt zich niet alleen op de (sowieso al grotere) Duitse markt, maar bezorgt bijna over de hele wereld.

Het gaat zeker goedkomen, ik bestel zo'n 8x per jaar iets bij bike-components.de en het komt altijd goed.

yboli
Forum-lid

yboli 06 mar 2008 23:03

Hallo,Havana,

Net thuis van avonddienst, blij te horen dat jij ook zo'n 8 x per jaar bij bike-components bestel en dat dat ook goed gaat.
Geen bericht in m'n mailbox of brievenbus, vanavond, gewoon afwachten, maar.
Heb bij de betaling, IBAN nummer gebruikt en Swift en BIC nummer, dat werd geadviseerd
door mijn bank (ABN).
Deed jij dat ook zo??

vrgr,

Avedis Zildjian Company

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 07 mar 2008 00:30

Ja, IBAN en BIC/Swift heb je nodig om gratis geld over te maken binnen de EU. Ook al tientallen keren gedaan en gaat probleemloos!

roger
Forum-lid

roger 07 mar 2008 01:25

yboli schreef:Hallo,Havana,

Net thuis van avonddienst, blij te horen dat jij ook zo'n 8 x per jaar bij bike-components bestel en dat dat ook goed gaat.
Geen bericht in m'n mailbox of brievenbus, vanavond, gewoon afwachten, maar.
Heb bij de betaling, IBAN nummer gebruikt en Swift en BIC nummer, dat werd geadviseerd
door mijn bank (ABN).
Deed jij dat ook zo??

vrgr,

Avedis Zildjian Company

Zodra het pakketje bij Bike components weggaat krijg je een mailtje van hun eveneens als het niet op vooraad zou zijn.
Gaat altijd goed bij mij nog nooit fout gegaan dus nog even geduld.
I live to ride,I ride Passoni

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 07 mar 2008 10:48

Ik gebruik geloof ik altijd IBAN, BIC/Swift is dacht ik een beetje verouderd (maar moet ook gewoon werken). Belangrijkste is dat je als mededeling je bestelnummer hebt ingevuld, meestal zoiets als "x89238" ofzo.

Het geld overmaken duurt meestal wel 3 dagen voor het gearriveerd is. Daar krijg je dacht ik geen mailtje van. Zodra het pakketje daadwerkelijk wordt verzonden krjig je wel een mailtje met zoiets als "PAKKETAUSGANG BIJ BIKE-COMPONENTS.DE" ofzo. Daarin staat dan ook een TrackTrace code meen ik.

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 07 mar 2008 11:21

IBAN = International Bank Account Number. kijk ook op bijvoorbeeld deze converter voor belgische rekeningen...
BIC=Bank Identification Number.
Dus iedere bank heeft een BIC, en iedere rekening heeft een IBAN, beschouw het als je internationaal rekeningnummer. Een overschrijving met internetbankieren via IBAN/BIC duurt tussen de 2 en de 4/5 dagen. Een overschrijving binnen Nederland of België (via internetbankieren) duurt hooguit een dag.
Ik wacht ook al een maand op mijn bike-components.de levering, maar dat komt omdat de KCNC zadelpen nog niet geleverd is. Als je iets besteld dat niet op voorraad is, is geduld een schone deugd. Als je het heel snel en heel goedkoop wil, dan moet je naar Hopmans e.d., en niet direct via een buitenlandse internetwinkel (hoewel dat soms ook verrassend snel gaat).
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

yboli
Forum-lid

yboli 07 mar 2008 11:51

Hey,de Zwarten,

Dankje voor de tips,tof!
Wel is het zo ,dat het bedrag al wel gisteren of zelfs eergisteren was afgeschreven van mijn rekening zo zag ik dat op m'n overzicht.
Kan het dus zo zijn, dat het dan nog niet op hun rekening staat? Dus alleen is afgeschreven is en het "ergens" tussenin zwerft ofzo?
En misschien zijn de onderdelen die in besteld heb niet meer op voorraad, omdat er erg veel vraag naar is, zou bets kunnen, ik denk dat veel racefietsen met Ultegra onderdelen zijn uitgerust?!
Hoop alleen(het heeft inderdaad ook niet echt haast), dat het wel via de site van DPD er achter te komen is waar het pakket zich op dat moment bevindt en welke dag ze langskomen, dan kan ik m'n buren waarschuwen, of zij het willen aannemen als ik naar het werk ben.
Als het er maar voor de zomer is...

four on the floor

Plaats reactie