Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.
-
spin
- Forum-lid
spin
16 sep 2008 23:55
Nou nou, het is nou ook weer niet dat ik hier van wakker lig. Ik fiets er geen kilometer minder om en ik word er zeker niet ongelukkiger van. Sterker nog, het geeft me alleen maar een extra stimulans.
Maar ik vind dat je zoiets best aan de kaak mag stellen als je het er niet mee eens bent. In het geval van de classico boretti heb ik de organisatie gemaild en toen hebben ze de tekst op hun website aangepast. Ze hadden zich niet gerealiseerd hoe het overkwam, en als niemand het ze vertelt zullen ze er ook nooit achter komen.
@53x11: ik ben ook dol op roze fietsshirts hoor, ik denk dat ik in het algemeen vrij veel gemeen heb met jouw vriendin. Dus ik snap niet helemaal wat je wilt zeggen met die post (behalve dat je een eeeeenoorrm coole vriendin hebt dan

)
-
53x11
- Forum-lid HC
53x11
17 sep 2008 00:06
[quote="spin"]@53x11: (...) Dus ik snap niet helemaal wat je wilt zeggen met die post (...) [/quote]
"Maak je niet zo druk!" met name
..
...
En een beetje stoken in het kippehok natuurlijk!!!

"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me."
T.Krabbé
baanfiets kopen?
-
spin
- Forum-lid
spin
17 sep 2008 00:13
En als ik dat nou gewoon leuk vind?
Ik vind het ook leuk om te horen wie erop reageren en hoe. Dat zegt veel over mensen.
-
spook
- Forum-lid
spook
17 sep 2008 00:57
Een vriendin van mij is ook net begonnen met fietsen. Hartstikke goed en ik ben er blij mee, maar ik heb haar wel verteld dat wanneer ze een beetje serieus genomen wil worden, ze afstand moet houden van de bloemetjesmotieven. Waarna zij een beetje wazig naar mijn geschoren benen stond te kijken...
We zijn gaan rijden en ik bedacht me dat gewoon goed fietsen het beste werkt om serieus genomen te worden.
Wat niet wegneemt dat ik me als man ook irriteer aan dergelijke gezellige shop reclame's en aan de halfnaakte vrouw van Salden. Ik vind het van een huishoudbeursniveau en denigrerend.
Evenals dat forum topic "Schone Dames", waar dan ook nog zo kneuterig 'geen naaktfoto's toegestaan' achterstaat. Dat vind ik ook een beetje treurig. Dat soort ongein hoort thuis aan een met olie besmeurde muur van een louche autogarage...
'I have too many bikes', said no cyclist ever.
-
lior63
- Forum-lid
lior63
17 sep 2008 09:40
[quote="spook"]Een vriendin van mij is ook net begonnen met fietsen. Hartstikke goed en ik ben er blij mee, maar ik heb haar wel verteld dat wanneer ze een beetje serieus genomen wil worden, ze afstand moet houden van de bloemetjesmotieven. Waarna zij een beetje wazig naar mijn geschoren benen stond te kijken.We zijn gaan rijden en ik bedacht me dat gewoon goed fietsen het beste werkt om serieus genomen te worden......[/quote]
Een heleboel vrouwen (en ook mannen) die fietsen willen helemaal niet 'serieus genomen worden'. Die willen gewoon lekker fietsen. En als dat in een bloemetjesmotief is, nou wat dan nog...?
[quote="spook"]
Wat niet wegneemt dat ik me als man ook irriteer aan dergelijke gezellige shop reclame's en aan de halfnaakte vrouw van Salden. Ik vind het van een huishoudbeursniveau en denigrerend. ......[/quote]
Daar bezondigd overigens iedereen zich aan, ook Goossens, ook Rose en wie je maar wilt. Een blote vrouw verkoopt nu eenmaal beter dan een blote man.
[quote="spook"]
Evenals dat forum topic "Schone Dames", waar dan ook nog zo kneuterig 'geen naaktfoto's toegestaan' achterstaat. Dat vind ik ook een beetje treurig. Dat soort ongein hoort thuis aan een met olie besmeurde muur van een louche autogarage
...[/quote]
Wat mij betreft hoort dat hele topic niet thuis op dit Forum. Daar zijn andere forums voor.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
17 sep 2008 10:55
Een vriendin van mij rijdt op een roze pinarello F4.13, bij mooi weer en een vrolijke bui ook nog in bijpassende rose-witte pinarello outfit en witte schoentjes. Wordt ze helemaal blij van!!
En rijdt keurig de Dolomietenmarathon uit, in de winter op het mountainbikeje en staat gewoon haar mannetje.
Oja, de 3e dame in de Vosgienne (160km, 3200HM, tijd 6:10) reed ook op een rose Pina.
Ik vind het allemaal een beetje ver gezocht om er je echt aan te irriteren. Persoonlijk kijk ik liever naar een dame die in een "vrouwtjesoutfit" rijdt die goed zit dan naar een dame die zich er perse tegen af wil zetten en een minder goed passende herenoutfit draagt die eigenlijk als een hobbezak om het lijf zit. En een advies om afstand te houden van zulke outfits omdat je anders niet serieus wordt genomen zegt IMHO meer over de adviseur (niet persoonlijk bedoeld Spook). Ik neem een dame die in het rose La Marmotte in 8.29 rijdt serieuzer als een dame die een "serieuze outfit" draagt en er 11 uur over doet.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
spook
- Forum-lid
spook
17 sep 2008 11:40
@Daniel1975; Ik ben het helemaal met je eens dat een vrouw in een goed zittende vrouwenoutfit er vele malen beter uitziet dan in een heren hobbezak.
En om misschien een misverstand uit de weg te helpen, dat is in principe ook wat ik bedoel met 'serieus nemen'. Als ik een kerel zie in een wapperend t-shirt, een joggingbroek en gymschoenen geloof ik niet dat diegene (al) serieus bezig is met de sport. Dat is dan ook wat ik bedoelde toen ik die vriendin zei dat ze weg moet blijven van het bloemetjesgedoe. Vaak vind ik dat wat betuttelende kleding en meer bedoeld om er als 'mooi vrouwtje' uit te zien. Daar krijg ik jeuk van, want ik associeer dat met dames die niet schakelen ivm met eventuele schade aan de nagels... (ik realiseer me, dat is mijn associatie)
Maar nogmaals, een 'mooi vrouwtje' die je wel alle hoeken van de straat laat zien, daar heb ik zeer veel respect voor. En die zet ik ook rustig op kop, zodat ik uit de wind kan rijden, haha...!
'I have too many bikes', said no cyclist ever.
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
amclassic-fan
17 sep 2008 12:31
[quote="Daniel1975"]Persoonlijk kijk ik liever naar een dame die in een "vrouwtjesoutfit" rijdt die goed zit dan naar een dame die zich er perse tegen af wil zetten en een minder goed passende herenoutfit draagt die eigenlijk als een hobbezak om het lijf zit. En een advies om afstand te houden van zulke outfits omdat je anders niet serieus wordt genomen zegt IMHO meer over de adviseur (niet persoonlijk bedoeld Spook). Ik neem een dame die in het rose La Marmotte in 8.29 rijdt serieuzer als een dame die een "serieuze outfit" draagt en er 11 uur over doet.[/quote]
Volgens mij zijn er ook genoeg dames die in goedpassende heren kleding rijden op fietsen zonder poespas met een hele respectabele snelheid.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’

-
lior63
- Forum-lid
lior63
17 sep 2008 13:01
[quote="spook"]
En om misschien een misverstand uit de weg te helpen, dat is in principe ook wat ik bedoel met 'serieus nemen'. Als ik een kerel zie in een wapperend t-shirt, een joggingbroek en gymschoenen geloof ik niet dat diegene (al) serieus bezig is met de sport.
[/quote]
Met name in de winter kom je dit soort types heel veel tegen tijdens de ATB-tochten. Ik heb daar geen moeite mee, zij hebben ook 3 euro betaald om mee te doen en zijn, op hun manier, serieus bezig met de sport. Misschien is dat niet serieus genoeg voor jou, maar wie ben jij (of ik) om daar een oordeel over te hebben?
-
spin
- Forum-lid
spin
17 sep 2008 13:53
Vanwaar ineens die focus op de kleding? Het lijkt mij puur een kwestie van smaak of je in bloemetjes wilt fietsen of niet. Het wordt alleen ergerlijk als je niet van bloemetjes houdt en er niks anders te vinden is (dit is overigens niet het geval, maar de keus is in dameskleding is bij de meeste zaken wel redelijk beperkt). Het is ook ergerlijk als er op de damesafdeling niks te vinden is met fatsoenlijke zakken erin zodat je ook nog eten mee kunt nemen onderweg.
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan goed passende kleding, die vooral ook praktisch is. Kleur maakt me niet zoveel uit, hoewel bloemetjes me wat ver gaan.
Het is natuurlijk onzin dat je niet serieus genomen zou kunnen worden in meisjesachtige kleding. Alleen vind ik praktisch wel belangrijker dan mooi of sexy, ik fiets tenslotte niet om bekeken te worden. Al lijken sommige mannen dat wel te denken, gezien het volgende:
Ik heb een roze shirt dat wat lang is van model - dat is de bedoeling dus. Krijg ik vervolgens van mannen de opmerking dat mijn shirt te groot is. :rolleye:
Kom op zeg, ik fiets toch niet zodat kerels naar mijn kont kunnen kijken?
-
lvgh
- Forum-lid HC
lvgh
17 sep 2008 14:02
[quote="spin"]Ik heb een roze shirt dat wat lang is van model - dat is de bedoeling dus. Krijg ik vervolgens van mannen de opmerking dat mijn shirt te groot is. :rolleye:
Kom op zeg, ik fiets toch niet zodat kerels naar mijn kont kunnen kijken? [/quote]
Ik mag hopen dat je zulke mannetjes spitsvondig van repliek dient? Lijkt me echt irritant om als vrouw steeds van die opmerkingen te krijgen.