Afmontage Litespeed Archon
-
sharkman113
- Forum-lid HC
Mooie fiets geworden. Stuur en stuurlint vindt ik minder (vorm stuur = smaak en een persoonlijke keuze maar het stuurlint wijkt af van de kleur van het frame en bovendien geef ik de voorkeur aan een gelijke kleur voor zadel en stuurlint)
@ paulusR3; De fiets is gekocht bij Leo Smit uit Medemblik. Frame heeft hij geloof ik bij Litespeed zelf besteld, Litespeed heeft naar aanleiding van de maten van zijn oude fiets ook het framemaat aangeraden. In eerste instantie had ik aan een maat groter gedacht i.v.m. de 'spacertoren', maar deze wordt gelukkig langzaam afgebroken...
@ Sharkman 1; De keuze van het blauwe stuurlint was ook niet mijn eerste keuze (liever zwart), maar het midden van het Fi'zi:k: zadel is de zelfde kleur als het stuurlint, eveneens van Fi'zi:k:. Zodoende geeft het wel een aardig geheel, al had ik zelf liever een geheel zwart zadel en dito stuurlint gezien...
Mijn pa is wat meer van de kleurtjes en vindt zwart te 'somber'...
Ik zal binnenkort ook eens een knapper zadeltasje voor hem kopen, want die BBB meuk past eigenlijk niet bij een dergelijke fiets. Van dat moet ik hem nog een beetje 'opvoeden'.
@ Sharkman 1; De keuze van het blauwe stuurlint was ook niet mijn eerste keuze (liever zwart), maar het midden van het Fi'zi:k: zadel is de zelfde kleur als het stuurlint, eveneens van Fi'zi:k:. Zodoende geeft het wel een aardig geheel, al had ik zelf liever een geheel zwart zadel en dito stuurlint gezien...
Mijn pa is wat meer van de kleurtjes en vindt zwart te 'somber'...
Ik zal binnenkort ook eens een knapper zadeltasje voor hem kopen, want die BBB meuk past eigenlijk niet bij een dergelijke fiets. Van dat moet ik hem nog een beetje 'opvoeden'.
..::Tinuz::.. a.k.a MdeB | Stevens SLC team: 6,45 kg
Litespeed kent maten als S, M, ML, L, XL. Hoe kan ik nou het beste bepalen welke maat voor mij van toepassing is als ik naar onderstaand schema kijk.
Zelf heb ik maat 58 normaal van frame en binnenbeenmaat is 87.5.
Ik zit tussen L en XL zo te zien.
[IMG=http://img841.imageshack.us/img841/1373/litespeed.jpg][/IMG]
Uploaded with ImageShack.us
Zelf heb ik maat 58 normaal van frame en binnenbeenmaat is 87.5.
[IMG=http://img841.imageshack.us/img841/1373/litespeed.jpg][/IMG]
Uploaded with ImageShack.us
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
-
sharkman113
- Forum-lid HC
knap dat je dat kan zien. Ik denk inderdaad dat de Tussenmaat 59 (zie bij de carbon frames van Litespeed) optimaal zou kunnen zijn. gewoon de maten van je oude fiets opmeten en vergelijken (specifiek boven en balhoofdbuis)
P.s. mocht je voor de Archon gaan, zorg dan dat de garantie optimaal is of ga voor het goedkopere kale frame. In de praktijk blijkt de lak niet altijd even goed te houden. Niet erg qua funktioneren maar wel zonde van zo'n mooi frame.
P.s. mocht je voor de Archon gaan, zorg dan dat de garantie optimaal is of ga voor het goedkopere kale frame. In de praktijk blijkt de lak niet altijd even goed te houden. Niet erg qua funktioneren maar wel zonde van zo'n mooi frame.
Sharkman 1 schreef:knap dat je dat kan zien. Ik denk inderdaad dat de Tussenmaat 59 (zie bij de carbon frames van Litespeed) optimaal zou kunnen zijn. gewoon de maten van je oude fiets opmeten en vergelijken (specifiek boven en balhoofdbuis)
De Archon met de rode lak heb ik op het oog. Dus beter een zonder lak?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
body schreef:Zelf heb ik maat 58 normaal van frame en binnenbeenmaat is 87.5.
Wat is de drop van je huidige fiets? Bij een XL blijft er niet veel meer van over met een balhoofdbuis van 22cm (incl lagers), maar ik weet natuurlijk niet of je een sportieve zit hebt.
Wat is je afstand tussen bovenkant zadel en hart bracket?
@body; De Litespeed van mijn vader (de bovenstaande blauwe) wordt momenteel kaal gemaakt krijgt nieuwe originele Litespeed stickers en een zwarte voorvork...
Dit alles omdat hij na een paar maanden de eerste lakschade kreeg en nu na anderhalf jaar verder het niet leuk meer is hoeveel beschadigingen op de fiets aanwezig zijn.
Afgelopen Bikemotion met dhr. Van Herwerden zelf over het voorval gepraat en hij raden mij dit aan. Litespeed heeft het laken van titanium frames nog niet in de vingers, hetgeen niet verwonderlijk is, omdat het materiaal zo glad is en lastig valt op te ruwen voordat het gespoten wordt. De lak hecht niet goed aan het frame...
Een blanke versie kopen dus! ...
Zodra die van mijn pa weer is opgebouwd zal ik een nieuwe foto plaatsen. Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat.
Dit alles omdat hij na een paar maanden de eerste lakschade kreeg en nu na anderhalf jaar verder het niet leuk meer is hoeveel beschadigingen op de fiets aanwezig zijn.
Afgelopen Bikemotion met dhr. Van Herwerden zelf over het voorval gepraat en hij raden mij dit aan. Litespeed heeft het laken van titanium frames nog niet in de vingers, hetgeen niet verwonderlijk is, omdat het materiaal zo glad is en lastig valt op te ruwen voordat het gespoten wordt. De lak hecht niet goed aan het frame...
Een blanke versie kopen dus! ...
Zodra die van mijn pa weer is opgebouwd zal ik een nieuwe foto plaatsen. Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat.
Zoiets moet het gaan worden... 
[img=http://img64.imageshack.us/img64/5895/img0082yf.jpg]
Behalve de wielen, zadel, onderdelen. Wel komt er eindelijk een 3T Palladino LTD op.
[img=http://img64.imageshack.us/img64/5895/img0082yf.jpg]
Behalve de wielen, zadel, onderdelen. Wel komt er eindelijk een 3T Palladino LTD op.
-
sharkman113
- Forum-lid HC
Inderdaad, titanium lakken is een fout (heb het al meerdere malen fout zien gaan en niet alleen bij Litespeed). Litespeed wil mee (zie ook de carbonframes) en niet als iedere producent geld verdienen (en een deel van de klanten houdt van kleur.....)Dus beter een zonder lak?
Titanium is op zijn best als het kaal is. Lakken doe je om te beschermen maar wat is de zit als de laklaag veel minder duurzaam is als dat wat eronder zit?
En inderdaad, stralen is dan het enige restmiddel.