Steven Rooks Classic 2009
Ik ben er ook bij en ga samen met mijn vriendin de 110 rijden. Ben erg benieuwd naar de route. Heb de SRC nog nooit gefietst maar lees hier positieve reacties over het parcours.
Ben ook benieuwd hoe mijn vriendin dit volbrengt, want als dit goed gaat rijden we zaterdag ook samen de Waalse Pijl. Zo niet dan fiets ik deze alleen want we hebben al een hotelletje geboekt in Spa voor het weekend.
Ben ook benieuwd hoe mijn vriendin dit volbrengt, want als dit goed gaat rijden we zaterdag ook samen de Waalse Pijl. Zo niet dan fiets ik deze alleen want we hebben al een hotelletje geboekt in Spa voor het weekend.
UIteindelijk alleen de bevoorrading op de Redoute gepakt. Het was er nog heerlijk rustig...
. Redelijk doorgekacheld vandaag, start iets na acht en binnen 13.18 dus zal iets van 5u15 zijn. Zeer tevreden. Die drolenval is wel een leuke klim, had m nog niet eerder gedaan. Ben er maar rustig aan begonnen en dat bleek wel een goede keuze. Dat de 110km er ook over moest was te zien, vrij veel wandelaars... maar niet hinderlijk.
Werd er nou boven aan de Drolenval gevideoot...?
Werd er nou boven aan de Drolenval gevideoot...?
-
bottecchia
- Forum-lid
Dat is wel aangekondigd op de website dus ik denk het wel. Zelf heb ik 'm overgeslagen vandaag. Was gisteravond pas laat thuis en met het oog op de Gouden Flandrien van zondag heb ik gekozen voor 8 uur slaap en een vlakke rit van huis uit. Ook wel eens lekker.
Die Drolenval herinner ik me van vorig jaar nog wel. Inderdaad een goed plan om er niet te enthousiast aan te beginnen.
Keurige prestatie trouwens. Je hebt aardig doorgefietst zo te zien!
Die Drolenval herinner ik me van vorig jaar nog wel. Inderdaad een goed plan om er niet te enthousiast aan te beginnen.
Keurige prestatie trouwens. Je hebt aardig doorgefietst zo te zien!
ik kan me inbeelden dat niet iedereen even blij was met de vervroeging van het algemene startuur (van 8h30 naar 8h). Oorspronkelijk wilde ik en mijn vrienden ook om 08h30 aanzetten, maar gelukkig toch maar gekozen voor de start om 08h toen bleek dat er al heel wat 'schoon' volk klaarstond.
Voor de rest : zéér hard afgezien vandaag. Last van mijn rug en - waarschijnlijk daardoor - betonbenen. Meer op karakter dan op iets anders gereden. Vooral de scherprechters (de troika Redoute-Trasnester & Drolenval) bevielen me helemaal niet. Op de eerste de kopgroep moeten laten rijden. Pas na de DRolenval begon ik terug wat in het ritme te komen ('t gaat dan ook meer bergaf dan bergop). En dan aftellen tot aan de aankomst. Totale rittijd moet iets van een 4h50-5h zijn (CPU begaf 't onderweg)
Voor de rest : zéér hard afgezien vandaag. Last van mijn rug en - waarschijnlijk daardoor - betonbenen. Meer op karakter dan op iets anders gereden. Vooral de scherprechters (de troika Redoute-Trasnester & Drolenval) bevielen me helemaal niet. Op de eerste de kopgroep moeten laten rijden. Pas na de DRolenval begon ik terug wat in het ritme te komen ('t gaat dan ook meer bergaf dan bergop). En dan aftellen tot aan de aankomst. Totale rittijd moet iets van een 4h50-5h zijn (CPU begaf 't onderweg)
-
demonsternaar
- Forum-lid
ben ook net terug van de 160 km rit.
Ik vond het een mooie rit en goed verzorgd, zeer goed uitgepuild. op één punt op een rotonde waren de pijlen weggehaald( jammer) maar de route gauw weer op gepikt.
hier kan de fietschallenge goed naar kijken hoe het wel moet.
Ik vond het een mooie rit en goed verzorgd, zeer goed uitgepuild. op één punt op een rotonde waren de pijlen weggehaald( jammer) maar de route gauw weer op gepikt.
hier kan de fietschallenge goed naar kijken hoe het wel moet.
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid
Heerlijk, ik heb vandaag ook de 160km gereden. De netto tijd een stuk beter dan de brutto tijd
, maar was zeker geen onverdienstelijke eerste keer in de bergen
. Moet nog wel wat bedenken op de verzetten, want die 34 voor is wel lekker als je tegen 20% aan zit te kijken....maar op het vlakke niet ideaal (tripple....denk dat ik eerst maar naar de 36 voor kijk, anders weer andere spullen achter nodig ook).
De borden die weg waren gehaalt was inderdaad zonde. Ik zag het voor mijn neus gebeuren...nota bene door een politie agent...
Mocht het iemand van het forum zijn, degene die mij aan een kruiskopje hebben geholpen (2x
) voor het verstellen van mijn voor derailleur, bedankt!
De borden die weg waren gehaalt was inderdaad zonde. Ik zag het voor mijn neus gebeuren...nota bene door een politie agent...
Mocht het iemand van het forum zijn, degene die mij aan een kruiskopje hebben geholpen (2x
Cervélo & Cannondale
De 160 gereden, net als vorig jaar prima tocht. De verwachte buien 's middags bleven gelukkig uit, in plaats daarvan warm en zonnig. Ergens halverwege kwamen wat snelle jongens in Veltec outfit langs gescheurd. Twee van hen passeerden een lintje aan de verkeerde kant. 100 meter verder stond de Belgische politie hen op te wachten. Ben benieuwd hoe dat is afgelopen, ik vermoed een boete.
Leuk dat de tijdmeting dit jaar bij de Drolenval stond. Vind deze klim lekkerder lopen dan de Redoute. Laatste 15 km fietspad Maastricht in is een beetje jammer maar waarschijnlijk onvermijdelijk (?). Volgend jaar weer denk ik.
Leuk dat de tijdmeting dit jaar bij de Drolenval stond. Vind deze klim lekkerder lopen dan de Redoute. Laatste 15 km fietspad Maastricht in is een beetje jammer maar waarschijnlijk onvermijdelijk (?). Volgend jaar weer denk ik.
[quote="Jeroenr"]De borden die weg waren gehaalt was inderdaad zonde. Ik zag het voor mijn neus gebeuren...nota bene door een politie agent...
[/quote]
Voorbij Spa waren ook nog bordjes weg, waardoor het lastig was de weg te vinden en er om mij heen veel in de remmen geknepen cq omgedraaid werd.
En op diverse plekken werden de verkeersregelaars door de politie weggestuurd! Geen vergunning was het verhaal. Dat moet dan volgende keer beter geregeld worden maar het lijkt me meer een probleem van de locale autoriteiten dan de SRC organisatie! Begint een beetje uit de hand te lopen als je het mij vraagt... (zie houding t.a.v. LBL). Alle locaal georganiseerde ritten mogen overal langs, geen probleem. Vreemd!
Vond de verzorging dit jaar tegen vallen. Weet niet meer hoe het vorig jaar was, maar twee volkoren koekjes boven op de Redoute en bij de laaste verzorgingspost vind ik wat karig voor dit inschrijfgeld. Dat moet beter kunnen.
Verder leuke tocht. En de route was niet identiek aan vorig jaar, het stuwmeer bijvoorbeeld niet gezien en laaste verzorgingspost + steile klim direct erna was ook niet opgenomen.
[/quote]
Voorbij Spa waren ook nog bordjes weg, waardoor het lastig was de weg te vinden en er om mij heen veel in de remmen geknepen cq omgedraaid werd.
En op diverse plekken werden de verkeersregelaars door de politie weggestuurd! Geen vergunning was het verhaal. Dat moet dan volgende keer beter geregeld worden maar het lijkt me meer een probleem van de locale autoriteiten dan de SRC organisatie! Begint een beetje uit de hand te lopen als je het mij vraagt... (zie houding t.a.v. LBL). Alle locaal georganiseerde ritten mogen overal langs, geen probleem. Vreemd!
Vond de verzorging dit jaar tegen vallen. Weet niet meer hoe het vorig jaar was, maar twee volkoren koekjes boven op de Redoute en bij de laaste verzorgingspost vind ik wat karig voor dit inschrijfgeld. Dat moet beter kunnen.
Verder leuke tocht. En de route was niet identiek aan vorig jaar, het stuwmeer bijvoorbeeld niet gezien en laaste verzorgingspost + steile klim direct erna was ook niet opgenomen.
-
dvangennip
- Forum-lid
- Contact
Ik heb vandaag de 110 km gereden. Aanvankelijk waren de voorspellingen voor het weer zeer matig, maar zoals hierboven al beschreven: het werd zonnig en zelfs flink warm. Tenminste, zonnebrandcrême was geen overbodige luxe als ik nu naar m'n armen kijk...
Voor mij was het m'n eerste toertocht en ik moet zeggen dat alles zeer netjes en duidelijk was qua organisatie. Uitpijling was duidelijk tijdens de hele route, hoewel je gezien de drukte nooit echt alleen reed. Dat is het enige minpuntje voor zover ik daar echt een oordeel over kan geven; op de eerste klim bij Rullen was het behoorlijk druk en met een 15% of meer werd het al snel slingeren tussen de mindere goden door. Eigenlijk was dat wel ietsje te druk. Later, als de 160 en 110 km uit elkaar zijn is het prima te doen. Net voor de Trasenster komen de routes weer bij elkaar en wordt het weer wat drukker. Op de Drolenval was het echt slalommen tussen de afstappers, sur place kunstenaars en toch ruimte geven aan de snelleren achter, naast en natuurlijk snel voorbij me
Voor een eerste toertocht viel het me nog mee qua zwaarte, hoewel die klimmetjes de term 'kreng' waardig zijn
Helaas moest ik al snel toegeven dat een triple met 12-27 achter toch wel erg prettig is (die 27 was nog nooit ingezet, maar moest nu toch echt dienst draaien). Dat stoere verzet maakte echter wel dat de Drolenval voor mij pas het laatste deel echt zwaar werd. Les Waides, de laatste klim, was zeker een mooie afsluiter voor een geslaagde tocht (het stuk terug naar Maastricht is natuurlijk vooral uitfietsen). Een aanrader!
Voor mij was het m'n eerste toertocht en ik moet zeggen dat alles zeer netjes en duidelijk was qua organisatie. Uitpijling was duidelijk tijdens de hele route, hoewel je gezien de drukte nooit echt alleen reed. Dat is het enige minpuntje voor zover ik daar echt een oordeel over kan geven; op de eerste klim bij Rullen was het behoorlijk druk en met een 15% of meer werd het al snel slingeren tussen de mindere goden door. Eigenlijk was dat wel ietsje te druk. Later, als de 160 en 110 km uit elkaar zijn is het prima te doen. Net voor de Trasenster komen de routes weer bij elkaar en wordt het weer wat drukker. Op de Drolenval was het echt slalommen tussen de afstappers, sur place kunstenaars en toch ruimte geven aan de snelleren achter, naast en natuurlijk snel voorbij me
Voor een eerste toertocht viel het me nog mee qua zwaarte, hoewel die klimmetjes de term 'kreng' waardig zijn