[quote="Daniel1975"]Daniel bedoelde het zeker niet verkeerd, maar Daniel vind de reacties hier in dit topic over de SUV die er ineens verschijnen hylarisch. De SUV-bestuurder als de aso van de weg, koopt dat ding om zich onkwetsbaar te voelen.
Zodra mensen dan over afschaffen, asobak, PCHoofdttractor, etc gaan praten bekruipt mij altijd het gevoel dat het deels de afgunst is en dat ze niet verder kijken dan hun neus lang is. Een SUV is gewoon een auto die in NL is toegelaten en voldoet aan alle eisen van de wet. Overbodig is ook geen argument, schrap dan ook alle sportauto's maar want je mag toch niet hard rijden en ze zijn niet praktisch.
Als Auke in dit geval door een Toyo Prius geschept zou zijn zou de schade hoogst waarschijnlijk niet anders zijn.
Suggereren dat iemand in een SUV meer risico neemt in dit soort gevallen is puur speculatief en geeft weinig blijk van realiteitszin: geen enkele autobestuurder neemt uit dat oogpunt extra risico's. Mannen schijnen nogal zuinig te zijn op hun speeltjes

. Het enige geval waar ik mij wat bij voor kan stellen is bijv tijdens slecht weer, "mijn bak komt er wel doorheen".
En even voor de duidelijkheid: ik heb geen SUV en zou er ook geen willen, heb voor dat prijskaartje wel mooiere dingen in de showroom zien staan.
[/quote]
Even voor de duidelijkheid: een SUV is een onnodige, domme, milieu- en botsonvriendelijke kutauto. Laat daar geen misverstand over bestaan. Natuurlijk, ze zijn heel erg veilig (gezinnen) en rijden supercomfortabel en vertegenwoordigen zelfs een statussymbool (managers). Maar daarom blijven het wel kutauto's om tegen aan te botsen, en zeker meer kut dan een lichte daihatsu cuore bij een vergelijkbare snelheid.
Bovenstaande wil natuurlijk niets zeggen over de bestuurder: in dit geval een aardige vent, die net zijn kinderen naar het voetbal bracht, mij netjes naar huis bracht, zijn verzekeringsagent al in stelling heeft gebracht, etc. Maar ja, hij maakte wel een domme fout en hij rijdt in een domme auto

. Zo goed Daniel?
Wel verbazingwekkend dat jij het als wielrenner zo opneemt voor een SUV? Een SUV discrimineren mag toch wel? Het zijn geen mensen toch, die stukken blik. Dat jij suggereert dat ik afgunstig ben op een SUV is pas speculatief.