Les Trois Ballons
Deze maar weer eens omhoog schoppen!
Wie gaan er in 2010 meedoen? Ik zie dat Rob74 meedoet, wie ook?
Ik ga weer een poging wagen, hopelijk nu niet overtraind en oververmoeid aan de start, hetgeen in 2009 wel het geval was.
Wie gaan er in 2010 meedoen? Ik zie dat Rob74 meedoet, wie ook?
Ik ga weer een poging wagen, hopelijk nu niet overtraind en oververmoeid aan de start, hetgeen in 2009 wel het geval was.
Ambitie: veel
Tijd: te weinig
-
RolfCanyon
- Forum-lid
Zeer leuke tocht. Vorig jaar 7.58 gereden, moet eigenlijk nog een half uur af.
Ga waarschijnlijk ook weer rijden.
Ga waarschijnlijk ook weer rijden.
Canyon Ultimate SLX
-
gerrit-1963
- Forum-lid
lijkt mij een fantastische tocht, maar omdat ik de Marmotte al ga rijden wordt dit waarschijnlijk net even teveel van het goede, maar voor 2011 op de planning zetten.
Ik heb nog geen richttijd in mijn hoofd maar ik heb wel het plan om zo hard als mogelijk te gaan rijden. Dit wordt mijn eerste L3B. ik heb ervaring met de Marmotte, Maratona en La Morzine.
Kan iemand iets vertellen over het karakter van deze tocht? Hoeveel man staan er doorgaans aan de start? hoe is de beleving van het evenement bij de lokale bevolking?
@gerrit-1963:
De Marmotte combineren met L3B kan makkelijk qua fysieke inspanning. Ik de rijd de week erop ook gewoon in de Ardechoise rond.
Kan iemand iets vertellen over het karakter van deze tocht? Hoeveel man staan er doorgaans aan de start? hoe is de beleving van het evenement bij de lokale bevolking?
@gerrit-1963:
De Marmotte combineren met L3B kan makkelijk qua fysieke inspanning. Ik de rijd de week erop ook gewoon in de Ardechoise rond.
Live fast; die young. mijn blog
[quote="rob74"]
[/quote]
Berg op , berg af en een lastig slotklim .
L3B 2009
[/quote]
Berg op , berg af en een lastig slotklim .
L3B 2009
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
[quote="rob74"]Ik heb nog geen richttijd in mijn hoofd maar ik heb wel het plan om zo hard als mogelijk te gaan rijden. Dit wordt mijn eerste L3B. ik heb ervaring met de Marmotte, Maratona en La Morzine.
@gerrit-1963:
De Marmotte combineren met L3B kan makkelijk qua fysieke inspanning. Ik de rijd de week erop ook gewoon in de Ardechoise rond.[/quote]
Volgens mij een man of 1500. Die beleving van de bevolking is er niet. Alleen op de slotklim staan wat mensen maar dat zijn dan meest familieleden van deelnemers. Voor de beleving moet je bij de Ardechoise zijn!
Wel een mooie tocht maar zeker niet te onderschatten, en zeer zeker niet door het slotakkoord.
@gerrit-1963:
De Marmotte combineren met L3B kan makkelijk qua fysieke inspanning. Ik de rijd de week erop ook gewoon in de Ardechoise rond.[/quote]
Volgens mij een man of 1500. Die beleving van de bevolking is er niet. Alleen op de slotklim staan wat mensen maar dat zijn dan meest familieleden van deelnemers. Voor de beleving moet je bij de Ardechoise zijn!
Wel een mooie tocht maar zeker niet te onderschatten, en zeer zeker niet door het slotakkoord.
Heb deze vorig jaar gefietst. Denk zo'n 1500 starters inderdaad. Goede sfeer onder de fietsers die volgens mij gemiddeld redelijk getraind zijn. Sfeer enigszins gemoedelijker dan de Marmotte heb ik de idee. Ga uit van 6-7 flinke klimmen en veel (vals) plat tussendoor met een verraderlijk lastig laatste klim (dan heb je al 200K in de benen), De Marmotte is daarentegen veel overzichtelijker met 4 zware cols en wat plat tussendoor. Bij beide tochten heb ik zelf overigens de fout gemaakt de vlakke stukken tussen het klimmen alleen te fietsen en niet in een groep. Deze fout maak je eerder in de 3Ballons omdat er veel minder deelnemers zijn en deze een kilometer of 30 langer is. Qua publiek is de 3Ballons m.i. te vergelijken met de Marmotte; als er al wat staat is dat vaak familie/vrienden. Bourg d'oisans 'bruist' wat meer dan Champegney. Bij goed weer heb je met de 3B geheid een goede dag maar onderschat 'm niet. Denk dat je best de 3B met de Marmotte kan combineren, zit volgens mij 2-3 weken tussen.
Staat dit jaar op programma (onder klein voorbehoud van weer). Heb hotel geboekt en rij vrijdagmiddag naar de Vogezen, zaterdagavond weer terug. Eerste cyclo voor mij in "midden" gebergte (na eerder Marmotte en Pantani gedaan te hebben).
[quote="Brian"]Wat is de conditie van de wegen? In vergelijking met bijvoobeeld Charly Gaul. Brede wegen glad asfalt?
[/quote]
Gemiddeld genomen zijn de wegen prima. Enkel in de afdaling van de eerste klim (Ballon de Servance) is het wegdek niet goed. Altijd goed voor veel valpartijen.
[/quote]
Gemiddeld genomen zijn de wegen prima. Enkel in de afdaling van de eerste klim (Ballon de Servance) is het wegdek niet goed. Altijd goed voor veel valpartijen.
Ambitie: veel
[quote="Niklas2"]
Gemiddeld genomen zijn de wegen prima. Enkel in de afdaling van de eerste klim (Ballon de Servance) is het wegdek niet goed. Altijd goed voor veel valpartijen.[/quote]
Het steilere gedeelte van de 1e klim is ook niet echt bijster goed .In de afdaling van de laatste ballon zitten enkele klinkerbochten in , dus daar ook opppassen.
Gemiddeld genomen zijn de wegen prima. Enkel in de afdaling van de eerste klim (Ballon de Servance) is het wegdek niet goed. Altijd goed voor veel valpartijen.[/quote]
Het steilere gedeelte van de 1e klim is ook niet echt bijster goed .In de afdaling van de laatste ballon zitten enkele klinkerbochten in , dus daar ook opppassen.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.