Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Milaan - San Remo 2011 : poll winnaars

thomwittendorp
Forum-lid

thomwittendorp 19 mar 2011 19:24

Jah Daniel, ze moeten even aangeven dat de koers niet geregisseerd wordt, zou gauw de uci om is dan wordt de koers weer lekker geregisseerd vanuit de auto's ( nu ook wel alleen dan door de sprinters ploeg NIET te laten rijden :P ) ;)
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

tieky
Forum-lid

Gebruikersavatar tieky 19 mar 2011 19:56

Een hele mooie Milaan - San Remo, eentje voor een niet sprinter, die gewonnen wordt door een sprinter. En wat een ongelofelijk actie van Scarponi. Eerst bijna een minuut in zn eentje dicht rijden en dan als eerste nog de sprint aantrekken. Misschien wel de man met de beste benen in koers vandaag.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 19 mar 2011 20:11

Bij die actie van Scarponi kreeg ik weer een "Riis-op-Sèstriere-gevoel.... " :rolleye:

Maar goed, het was een leuke finale. Ik vind het persoonlijk wel mooi dat Karl onze Pipo zo afzeikt. Een commentator met een beetje eigen mening, dat mag ik wel. Mart weet waarschijnlijk niet eens wie Pozzato is.

c.zaballa
Forum-lid

c.zaballa 19 mar 2011 20:33

havana schreef: Ik vind het persoonlijk wel mooi dat Karl onze Pipo zo afzeikt. Een commentator met een beetje eigen mening, dat mag ik wel. Mart weet waarschijnlijk niet eens wie Pozzato is.

Normaal vind ik Karl altijd één van de minst chauvinistische commentatoren. Zoals bij de zege van Langeveld was hij één van de weinige Belgen die hem echt alle credits gaf. Vond het nogal overdreven om net te doen alsof anders Gilbert gewonnen had.
Gazelle Team TVM \'99

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 19 mar 2011 22:43

Ik vond dan ook dat ze pas vrij laat "doorhadden" dat Goss ging winnen. Zelfs mijn vrouw, die toch echt weinig van wielrennen weet, merkte een 5 km voor de finish al op dat het een gelopen race was met Goss voorin. Gek genoeg spraken Karl en Wuyts pas 1 km voor de finish over "een zetel voor Goss". Tot op dat moment hadden ze alleen oog voor de Belgen.... Maar goed, dat kennen we wel van de heren.

Ik vind, overigens, persoonlijk chauvinisme een stuk minder dan gebrek aan kennis, arrogantie en extreme ijdelheid zoals Smeets en co.

nieuweling
Forum-lid

nieuweling 19 mar 2011 23:53

Mooiste Milaan-Sanremo die ik al heb gezien. Scarponi was indrukwekkend. Remmen in de bochten bergop. Van Avermaet had misschien iets later moeten aangaan op de poggio, op het einde verloor hij nog veel tijd.

remmiedepemmie
Forum-lid

remmiedepemmie 19 mar 2011 23:58

Van Avermaet had niet moeten meewerken in de kopgroep, Ballan was immers in de groep erachter. Nu maakte hij het Ballan onmogelijk om iets te ondernemen op de Poggio.

gerrit-1963
Forum-lid

gerrit-1963 20 mar 2011 01:26

allemaal bedankt voor invullen van de poll.
en wat een prachtige milan san remo, eentje om in te lijsten.

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 20 mar 2011 10:46

Ik keek naar Ned.2 (als er Belgen voorin rijden, schakel ik altijd naar het Nederlandse commentaar) en volgens mij had Ducrot het vrij snel gezien met Goss.

Vind dat gedoe rond Pozzato echt vreselijk overdreven. De goede man wint echt maar weinig koersen, maar omdat hij in de afgelopen jaren twee keer het wiel van een demarrerende Boonen kon houden, is hij ineens een groot kampioen. Toegegeven, de man heeft sterallures, maar dat is ook maar wat ze van hem maken. En Gilbert die het eigenlijk niet vindt kunnen dat Pozzato achter hem aanrijdt... Is dat niet de kern van wielrennen, dat je de ander de overwinning niet gunt?

Gilbert lijkt toch niet de supervorm van afgelopen jaar te hebben. Dat kan ook bijna niet anders. Als hij nog verder zou zijn gegroeid, zouden een heleboel wedstrijden een vaste winnaar gaan krijgen. Hij komt nog wel dit jaar.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 20 mar 2011 11:15

Duc had het idd snel door de Goss wel een hele grote kans had.
En Duc had ook door dat de tijdwaarneming op de Poggio niet klopte.
Duc deed het gewoon netjes gisteren.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 20 mar 2011 17:39

Als Ducrot nou solo het commentaar zou verzorgen dan zou ik nog overwegen te kijken. Maar met Zijkstra of die bolle aan zijn zijde is het echt niet te pruimen. Zelfde geldt voor het schaatsen: Martin Hersman is zeer kundig en ziet het vrijwel altijd goed, Snoeks en Zijkstra stapelen fout op fout en zijn vaak veel te voorbarig in hun conclusies.

dj
Forum-lid

dj 20 mar 2011 17:45

Heb de laatste 25 km op de Belg zitten kijken - die hadden toch best snel door dat Van Avermaet het echt niet ging halen. En 'Ballan heeft hoerenchance' daar alleen al voor luister je naar onze Zuiderburen!

Plaats reactie