Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.
-
ericpeters
- Forum-lid HC
ericpeters
07 aug 2009 01:36
fdegrove schreef:Hoi,
Zomer.
Is er een band die beter doet dan een Veloflex Black en een Vredestein latexbiba?
Ciao,
Tja ook een favoriet van mij, maar ik heb sinds kort de Open Cosra EVO CX 320 TPI op mijn andere wielset liggen (met Michelin Latex, mijn Laatste Vredestein's lekte bij het ventiel) en dat loopt gevoelsmatig nog wat soepeler. Lekvastheid weet ik nog niet zo: ik heb al een sneetje ontdekt en dat heb ik bij de Veloflexen met 10 keer zoveel km nog niet gezien.
-
fdegrove
- Forum-lid
fdegrove
07 aug 2009 03:11
Hoi,
Goed gezien en nu weet je precies waarom Velofex zo gewild is.
Veloflex is best wel knap in de manier waarop het merk zijn compromissen sluit.
Ik onthou me liever van elk politiek commentaar maar " The writing's on the wall"
Ciao,

Snobisme is een dure hobby...
-
rezne
- Forum-lid
rezne
07 aug 2009 11:35
Amclassic-fan schreef:SpEric schreef:Ik heb nu de vredenstein Fortezza slick erop gezet en afgaand op hte eerste ritje gisteren, kan het wel eens een topper zijn.
Ik rijd ook met de tri-comp versie, met latex en dat rijdt ( ook) super..
Zal tzt wel even terug komen op de slicks..
Je bedoelt de gewone Fortezza? Ik heb er vorig jaar een paar gekregen op mee te trainen, wat een drama was dat als 't nat was. Bijna alsof je op ijs aan 't fietsen was, ik was niet de enige die 't ondingen vond als 't nat was. Zolang 't droog was reden ze wel prima.
Ik denk (en hoop voor Eric) dat hij deze bedoelt:
Ik rijd al een hele tijd met Tricomps (echt super) of 4000s. De voorkeur gaat uit naar de Tricomp. Met beiden zo goed als nooit lek.
-
markd
- Forum-lid
markd
07 aug 2009 12:08
Ook hier een tevreden Fortezza Tricomp gebruiker. Volgend setje wordt een GP4000s, voor het vergelijk.
-
karluk
- Forum-lid
karluk
07 aug 2009 12:54
Altijd op de Ultremo's gereden (zowel in trainings als ook wedstrijdverband), maar sinds de problemen het laatste jaar overgestapt naar de Conti GP4000S en ik moet zeggen, het bevalt perfect. Beiden banden rijden erg fijn, rolweerstand is prima, wellicht is de Ultremo iets beter op dit vlak. De conti's voelen iets zwaarder aan, maar verder is de grip en lekbestendigheid top.
Voor mij dus zeker de Conti GP4000S bovenaan de lijst.
-
speric
- Forum-lid HC
speric
07 aug 2009 13:02
Rezne schreef:Amclassic-fan schreef:SpEric schreef:Ik heb nu de vredenstein Fortezza slick erop gezet en afgaand op hte eerste ritje gisteren, kan het wel eens een topper zijn.
Ik rijd ook met de tri-comp versie, met latex en dat rijdt ( ook) super..
Zal tzt wel even terug komen op de slicks..
Je bedoelt de gewone Fortezza? Ik heb er vorig jaar een paar gekregen op mee te trainen, wat een drama was dat als 't nat was. Bijna alsof je op ijs aan 't fietsen was, ik was niet de enige die 't ondingen vond als 't nat was. Zolang 't droog was reden ze wel prima.
Ik denk (en hoop voor Eric) dat hij deze bedoelt:
Ik rijd al een hele tijd met Tricomps (echt super) of 4000s. De voorkeur gaat uit naar de Tricomp. Met beiden zo goed als nooit lek.
Inderdaad Rezne.. of evt ( die zijn iets zwaarder) de fortezza tricomp.
Ik moet zeggen dat ik de hele vredenstein serie erg goed vind, ook het draadbandje fiammgo, kost 17,-- euro en is erg soepel ..
Bij mij staat vredenstein er tegenwoordig in.
Conti 4000S ook louter goede ervaringen hier..
-
moustache
- Forum-lid
moustache
07 aug 2009 13:20
Ik rij al een tijdje op de Vittoria CX en die bevallen goed.
Ik vraag me af wat het verschil is met de TriComp? Bijvoorbeeld dat verschil in TPI, ga je dat merken?
-
mrcoffee
- Forum-lid
mrcoffee
07 aug 2009 13:28
Ik rij ook op de Vittoria Open Corsa Evo CX. Rij eigenlijk nooit lek en de banden voelen prima aan. Raar dat in de laatste fiets test de banden met weinig grip uit de bus kwamen want ik heb hier eigenlijk niet over te klagen.
Op mijn andere fiets liggen GP4000's, ook een uitstekende band: weinig lek en goede rijeigenschappen alleen die vierkante slijtage dan, dat is wel een minpuntje.
In het begin van het seizoen gereden met de oude Ultremo's en daar had ik eigenlijk geen problemen mee, ook niet in nat weer. Heb ze er na 900km wel afgehaald ivm de negatieve verhalen en weer omgewisseld voor de Vittoria Open Corsa's.
-edit
Vittoria? Reed Rabobank daar ook niet mee? Hmmm... mss toch maar weer wisselen

Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
-
mark331m
- Forum-lid
mark331m
07 aug 2009 16:42
Ik rij zelf op de veloflexblack banden voor en achter met Latex binnenband van Vredestein. Rijd beter dan conti- en vredestein buitenbanden vind ik zelf. Geld ook voor mijn auto, daar heb ik ook liever geen conti's onder. IK moet wel zeggend dat ik banden erg belangrijk vind en deze vaak vervang.
-
_cas_
- Forum-lid
_cas_
07 aug 2009 17:35
300tpi voor de veloflex banden is toch niet bijzonder hoog? Weet iemand toevallig waar deze veloflex black banden (evt online) te krijgen zijn?
-
ericpeters
- Forum-lid HC
ericpeters
07 aug 2009 18:00
Moustache schreef:Ik rij al een tijdje op de Vittoria CX en die bevallen goed.
Ik vraag me af wat het verschil is met de TriComp? Bijvoorbeeld dat verschil in TPI, ga je dat merken?
De Vredestein Tricomps worden in ieder geval in dezelfde fabriek in Taiwan als de Vittoria's gemaakt. Ze hebben zich, uitgezonderd de opdruk, nog niet eens de moeite gedaan om een ander doosje te ontwerpen.
-
forza
- Forum-lid
forza
07 aug 2009 18:18
Voor mij is de beste band de Conti GP 4000 of nu de 4000s natuurlijk. Prima rijdend en strak sturend tot nu toe nog geen lekke band gehad.
eigenwijs is ook wijs...