Afgemonteerd met (ik dacht) Shimano 300EX en loeizwaar
Als ik er zo aan terugdenk moet ik toch wel loeisterk zijn geweest, want moet er nu niet meer aan denken om met 42x26 de Alpe op te stoempen hahahahaha

Fiets Magazine nr. 11-2025 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!

rob74 schreef:Mijn eerste fiets was een Giant speeder. Twee jaar later, tijdens mijn eerste Pyreneen reis, ben ik een afdaling gevallen en heb de frame in puin gereden. Ik heb er nog een foto van maar helaas niet digitaal. Daarna heb ik het frame vervangen door een Giant peleton en daar nog 4 jaar lol van gehad. Sinds die val reed ik altijd als een zak aardappelen naar beneden. Ik was bang voor alles in de afdaling. Het heeft ongeveer 5 jaar geduurd voordat ik goed kon dalen. Tegenwoordig ben ik een van de snelste bergaf. Na de giant peleton volgde nog een Giant TCR en nu rijd ik op een Stevens SCF.
GastheerG schreef:
Koersen ging goed en een paar maanden later kreeg ik een Jacques Anquetil.
M'n vader had contacten in die handel en had een klusje gedaan voor de importeur want wij konden zoiets echt niet kopen.
Zelfde frame als waar de BIC ploeg mee reed. Oranje met wit. Helaas is het BIC shirt er NOOIT gekomen en toch vind ik dat een van de mooiste truien die er ooit gemaakt zijn.
remcojan schreef:Mijn eerste racefiets was een azuurblauwe Peugeot. Geen idee wat voor onderdelen er op zaten, het is al bijna 30 jaar geleden. Ik weet nog wel dat we met de hele familie naar Brasschaat waren gereden, want dat soort fietsen waren toen in Belgie een stuk goedkoper dan in Nederland.
Timo 2.0 schreef:Frigo schreef:Na heel lang en veel zeuren kreeg ik op mijn 12e mijn eerste 'racefiets'. Een lichtblauwe Peugeot met spatborden en verlichting.
Lichtblauwe metallic lak en oranje decals? Die heb ik ook nog gehad rond 1980 maar met 26" wieltjes (ik ben van 1973), ook met spatborden, bagagedrager en verlichting maar zonder versnellingen en met een terugtraprem. maar er zat een racestuur op dus ik was al meer dan tevreden en reed rond in een piepklein Peugeot outfitje (geel wollen truitje met Peugeot blokmotief, zwart wollen koersbroekje en een wit Peugeot-petje)Maar achteraf noem ik het niet mijn eerste racefiets want dat was voor mij toch echt de Izoard met versnellingen en "echte" raceremmen (geen terugtrap).
[/URL]