Colnago, Pinarello of De Rosa?
De CLX wordt volgens als ik me niet vergis in dezelfde fabriek gemaakt als Giant. Ik denk persoonlijk dat Taiwan sowieso geen probleem is. Dit land heeft zich ondertussen wel bewezen als het gaat om het maken van kwaliteitsproducten, ze hebben de kwaliteitscontrole dan ook goed geregeld. Imo wil het hiet in China nog wel eens aan schorten.
Dus wel of niet uit Taiwan maakt geen moer uit. Kies wat je mooi vindt en hopelijk ga je veel plezier beleven aan je "Italiaanse" racemonster.
Dus wel of niet uit Taiwan maakt geen moer uit. Kies wat je mooi vindt en hopelijk ga je veel plezier beleven aan je "Italiaanse" racemonster.
Pinarello FP Paris, Ultegra SL Compact, Mavic Cosmic Carbone SLR, Conti GP 4000S
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;
csteenbe schreef:Tsja da's niet handig maar goed als je bang bent mbt grote maten denk ik dat bij elk italiaans frame zo is.
Als je een grote maat hebt dan kiezen voor een klassieke geometrie (of zo min mogelijk slooping). Dat ziet er gewoon het beste uit bij een grote maat...
EM schreef:csteenbe schreef:Tsja da's niet handig maar goed als je bang bent mbt grote maten denk ik dat bij elk italiaans frame zo is.
Als je een grote maat hebt dan kiezen voor een klassieke geometrie (of zo min mogelijk slooping). Dat ziet er gewoon het beste uit bij een grote maat...
ik ben 1m90 dus dat wordt wrs de grootste maat?
dan kan ik de clx al beter uitsluiten.
de avant van de rosa heeft een lichte sloop, zou er iemand foto's hebben van die fietsen in de grote maten?
- de zwarten
- Forum-lid HC
Vraag eens aan Peteri200, die is vrij groot en heeft/had een Pina...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®

- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Hoorn schreef:De CLX wordt volgens als ik me niet vergis in dezelfde fabriek gemaakt als Giant. Ik denk persoonlijk dat Taiwan sowieso geen probleem is. Dit land heeft zich ondertussen wel bewezen als het gaat om het maken van kwaliteitsproducten, ze hebben de kwaliteitscontrole dan ook goed geregeld. Imo wil het hiet in China nog wel eens aan schorten.
Het overgrote deel van de productie is de laatste jaren van Taiwan al naar 't vaste land van China verplaatst. De Chinezen kunnen Scott Addicts van <900 gram maken, dus zo'n simpel Italiaans frame zal ze ook wel lukken

Door de enorm gestegen productie in China zijn er wel wat grondstof prijzen gestegen. Maar carbon is vooral duur geworden doordat Airbus ontzettend veel nodig heeft.
Amclassic-fan schreef:
Het overgrote deel van de productie is de laatste jaren van Taiwan al naar 't vaste land van China verplaatst. De Chinezen kunnen Scott Addicts van <900 gram maken, dus zo'n simpel Italiaans frame zal ze ook wel lukken
Mijn Scott Addict komt nog gewoon uit Taiwan en idd zeer licht. Wel een zeer vakkundig frame als ik de toleranties zo zie waarmee het gemaakt is . Ik heb het originele fabrieks rapport erbij en zal het eens scannen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 

hallo,
ben hiernet bij van eyck geweest in aalst
en heb daar eens wat navraag gedaan.
hier raden ze de pinarello FP3 aan (een zeer stijf frame)
of anders de cervelo RS of een orbea ONIX/OPAL aangezien beide merken levenslange garantie geven op kader en ook van zeer degelijke kwaliteit zijn.
deze frames zijn ook zeer stijf.
ben hiernet bij van eyck geweest in aalst
en heb daar eens wat navraag gedaan.
hier raden ze de pinarello FP3 aan (een zeer stijf frame)
of anders de cervelo RS of een orbea ONIX/OPAL aangezien beide merken levenslange garantie geven op kader en ook van zeer degelijke kwaliteit zijn.
deze frames zijn ook zeer stijf.
tom° schreef:alle carbon frame's komen uit azie.
al het carbon is opgekocht door china,taiwan.
en worden dan in italie of amerika,...
in elkaar gezet.
Zelden zoveel kletskoek bij elkaar gezien.
maar nu ga ik een geheim verklappen.
Er is nog een italiaans merk dat niemand kent. Het zijn handgemaakte fietsen door handige Italianen volledig op jouw maat in Italië gefabriceerd. Je kunt bovendien zelf bepalen hoe hij gespoten wordt (kleine meerprijs). Je hebt dan iets redelijk unieks, met minimaal dezelfde kwaliteit als de grote genoemde merken (misschien wel beter), een echte Italiaanse uitstraling (met het juiste spuitschema), en nogmaals helemaal op jouw maat.
Weet je wat, ik zal 50% van de naam van de fabrikant verklappen, het begint met een M.
Nog een ander merk waar je eens naar moet kijken is Viner.
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"