Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Hebben jullie beide?

Gebruikersavatar
henschoten
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 21 jun 2009 11:07

Gebruikersavatar henschoten 22 apr 2011 16:29

Alledrie. MTB voor als het prutweer is en in het winterseizoen. Racert voor nu. En ben nog een SS aan het bouwen voor de relaxte zomeravondtochtjes na het eten... :D

raiju
Forum-lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 23 apr 2011 18:27

raiju 24 apr 2011 18:58

Ik heb ook beide. Ik ben begonnen op de MTB en later voor de duurtraining een Racer erbij gekocht. In de eerste instantie wisselde ik inderdaad de banden. Later de hele wielen. Ik vond dit zo'n gehannes. Het reed ook niet eens lekker met die dunne 26 inch bandjes. Nu pak ik gewoon de racer uit de schuur spring erop en ben weg.
Ik kan met mijn racer hele dagdelen wegblijven. Heerlijk ontspannend. Met de MTB lukt dat ook wel maar na 100 km loopt het niet zo soepel meer. Een racer wordt ook niet zo vies, slijt minder en kost in het onderhoud een stuk minder per km dan een MTB.

Dus ik zou beide houden. Bij plaats tekort de fietsen ophangen, troep opruimen, enz
Bij budget tekort....??? Een bijbaan? Profcontract?

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12880
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 29 apr 2011 12:26

Ik kan met mijn racer hele dagdelen wegblijven. Heerlijk ontspannend. Met de MTB lukt dat ook wel maar na 100 km loopt het niet zo soepel meer. Een racer wordt ook niet zo vies, slijt minder en kost in het onderhoud een stuk minder per km dan een MTB.
Dat ervaar ik ook wel voor 90% zo!

ubloonie_x
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mei 2011 00:05

ubloonie_x 21 mei 2011 01:34

ik heb 2 mountainbike's een Gazelle Inpuls 2007 (2010 2011 update )
en een Giant 2000 ( alleen voor naar me werk )

als ik op de weg ga rijden doe ik me weg banden er onder
en op de MTB baan me mountainbike banden

race fiets heb ik dus niet nodig ik race ook met me mountainbike en kan een race fietser goed bij houden
campbell

dijkjes
Forum-lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 08 aug 2006 21:14

dijkjes 25 mei 2011 17:28

ik heb eerst een racefiets gekocht maar ik vond dit niks in de winter. Toen een MTB erbij gekocht.

Ik vind beide takken van de sport geweldig. Ik zou ook geen van de twee willen missen. Ik ga nu wel dit jaar over van een 26inch MTB naar een 29er
Wielrennen, Veldrijden, Mountainbiken, you got to love it..

redbull-erik
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 18 mei 2010 11:57

redbull-erik 25 mei 2011 18:07

Heb ze ook beide:
Een mtb voor de winterse toertochten (en voor-/najaarsvakanties) en daarnaast een racert voor de zomermaanden.

Ik vind de afwisseling leuk: na het raceseizoen heb ik weer zin om lekker door de blubber te gaan raggen met de mtb en na het winterseizoen vind ik het wel weer leuk om op de racefiets flink kilometers te maken in het zonnetje (en om eerlijk te zijn ben ik dan het steeds weer schoonmaken van de mtb ook flink zat! ;)).

Advies is dus: als het kan allebei houden! :d

bas123
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 jul 2010 17:05

bas123 25 mei 2011 18:18

RedBull-Erik schreef:Heb ze ook beide:
Een mtb voor de winterse toertochten (en voor-/najaarsvakanties) en daarnaast een racert voor de zomermaanden.

Ik vind de afwisseling leuk: na het raceseizoen heb ik weer zin om lekker door de blubber te gaan raggen met de mtb en na het winterseizoen vind ik het wel weer leuk om op de racefiets flink kilometers te maken in het zonnetje (en om eerlijk te zijn ben ik dan het steeds weer schoonmaken van de mtb ook flink zat! ;)).

Advies is dus: als het kan allebei houden! :d


Hier precies hetzelfde. De mountainbike staat al letterlijk een paar maanden met een lekke achterband in de schuur
;) Hij wacht op de winter

gekke_henkie
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 04 nov 2010 00:19

gekke_henkie 01 jun 2011 03:15

Ik heb de MTb van de week net weer "rijklaar" gemaakt na hem na de laatste keer in de berging te hebben gedumpt. moest toch best nog wat werk aan gebeuren... remblokken trapas lagers.

ontopic: ik als triathleet kom van de racefiets af. maar wilde iets om in de winter te kunnen doortrainen, en MTB erbij gekocht, geen moment spijt van gehad... heerlijk!!!
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”

Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3

troelala
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 jun 2011 20:01
Locatie: tussen de palen

troelala 28 jun 2011 12:59

muldehar schreef:Heb ook beide. Begonnen als hobby mountainbiker en een racefiets voor erbij gekocht. Ondertussen behoorlijk gek van het racen. Het mountainbiken heeft iets avontuurlijks; op de racefiets kom je nog eens ergens!
check!
pijn is zwakte die het lichaam verlaat

frenske1406
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 mei 2010 21:40

frenske1406 30 jun 2011 21:07

Ik heb een racefiets en een MTB.
Vorige maand heb ik een nieuwe racefiets gekocht en daar heb ik de laatste maand op gereden. Maar ik heb nu weer zin om komend weekend naar Zuid-Limburg te gaan om de MTB uit te laten.

Dus als je de ruimte en het geld hebt moet je beide houden. Verkopen kan altijd nog.

Gebruikersavatar
mima
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 23 dec 2009 19:53

Gebruikersavatar mima 06 jul 2011 19:36

Ben ook zo iemand die niet kan kiezen en heb dus maar beide....

Wissel eigenlijk heel vaak af, zo kan ik naast duurtraining op de racefiets kracht opdoen op de mountainbike. Daarnaast heb ik voor slecht weer als vervanging van de racefiets een crosshybride...ben nl niet zo'n grote held in de regen en dan heb ik de remmen wat dichter bij de hand
Marcel

Stevens SCF. Cannondale Topstone.

marcelca
Forum-lid
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 jun 2011 15:37
Locatie: Almere

marcelca 07 jul 2011 22:25

Mountainbike al een jaar of 15, begonnen met een aantal goedkope fietsen, maar na een paar jaar kwam ik erachter dat ik het wel erg leuk vond, dus mijn eerste volledig geveerde fiets gekocht, een Merida XC Mission Pro, erg fijne fiets maar na een jaar of 7 toch weer toe aan iets nieuws, dus de Merida verkocht en weer een volledig geveerde fiets gekocht, eem Cube AMS Pro, deze fiets heeft een pro-pedal demper en dit is toch wel heel erg fijn..

Sinds kort bevangen met triathlonvirus dus een racefiets erbij aangeschaft, mijn racefiets is een Giant TCR 1, erg leuk om deze afwisseling te kunnen hebben

Plaats reactie