Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Overstekend wild

flores
Forum-lid

Gebruikersavatar flores 10 aug 2009 02:28

matthijs987 schreef:Voorbeelden zijn misschien wat appart, maar principe komt het op het zelfde neer. Zo'n kat moet je binnenhouden als je wilt dat ie niet overreden word. En om te voorkomen dat ie overlast veroorzaakt.
Maar omdat we het over een kat hebben, beginnen opeens alle katten bezitters die beesten heilig te verklaren. Als je zoveel om zo'n beestje geeft houd 'm dan gewoon binnen!

Ik geef ook veel om de hond, daarom is ie binnen. En als ie mee naar buiten gaat hou ik 'm aan de riem, of ga na een afgezet terrein. Omdat ik niet wil dat ie overreden word of overlast veroorzaakt.

Dus denk dat de eigenaar van die katten die worden overreden eerst maar eens bij hun zelf te rade moeten gaan! De schuld bij zichzelf moeten zoeken.

Wilde katten/poezen misschien? Katten/poezen die geen baasje meer hebben. Baasjes die op vakantie zijn? Nee, ik heb geen kat/poes.

En trouwens. Het gaat hier om een kat/poes. Niet om de evt baasjes.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

matthijs987
Forum-lid

matthijs987 10 aug 2009 02:30

Wilde katten, en zonder baasje (= wild) snap ik.
Op vakantie moet je me toch ff uitleggen...

herbawife
Forum-lid

herbawife 10 aug 2009 02:30

Dat ongelukken met dieren soms niet te vermijden zijn is een feit, maar het is
vooral de toon van de TS die aanstootgevend is. "Grote spijt dat het dier nog leeft, geen enkele genade voor het beest opbrengen"
Als ik dat lees is de link met het toerfietsers topic snel gemaakt....
beetje respect, beetje begrip, meer is er niet nodig om het allemaal een beetje leefbaar te houden.

flores
Forum-lid

Gebruikersavatar flores 10 aug 2009 02:32

matthijs987 schreef:Wilde katten, en zonder baasje (= wild) snap ik.

Als ik dat nog moet uitleggen...

fizik
Forum-lid

fizik 10 aug 2009 02:33

En dat, herbawife, vind ik nu een prima opmerking. Concreet, helder en reëel. Tem dat testosteron eens een beetje. Op het voetbalveld blijft het binnen de lijnen, in ieder geval op het terrein. Wij fietsers moeten 'het' doen op de openbare weg en tja, dan moet je je toch iets anders gedragen.

fizik
Forum-lid

fizik 10 aug 2009 02:35

Flores schreef:

Nou, leg eens uit? Als je op vakantie gaat neem je een huisdier mee, je laat hem thuis (deuren en ramen op slot) verzorgen door de buren of hij gaat ergens anders naartoe (familie, asiel, vakantiehotel voor dieren, etc.) Of ben ik nu naief?

-divo-
Forum-lid

-divo- 10 aug 2009 02:35

Amclassic-fan schreef:@Divo, Darwinisme...

Ik kan me absoluut niet vinden in het commentaar wat Rob nu over zich heen krijgt. Had hij geschaafd en gehavend achter 't beestje aan moeten gaan, om vervolgens tot de conclusie te komen dat het er slecht aan toe was. Om het vervolgens naar de dierenarts te brengen die 't beestje uit 't lijden verlost al vorens het te cremeren...

Dus als je een mens aanrijd kun je ook beter in de berm laten liggen want misschien gaat ie wel gewoon dood. Wat een vreemde manier van beredeneren hanteer je hier weer.

Als je iets van kattengedrag zou begrijpen dan weet je dat een gewonde kat afzondering zoekt. Er is natuurlijk best een reeele kans dat zo'n beestje gewoon te helpen is als het bij een dierenarts terecht komt. Jouw aaname dat het per definitie uit het lijden verlost moet worden en gecremeerd is geheel uit de lucht gegrepen.

Ik vind het heus vervelend voor Rob en benijd hem niet en wens hem tevens beterschap en spooeig herstel maar ik vind de manier hoe hij er mee omgaat eigenlijk nog vervelender en eigenlijk behoorlijk asociaal.

Sommige mensen moeten 'vallen' om te leren wat de werkelijke waarden zijn in het leven.

matthijs987
Forum-lid

matthijs987 10 aug 2009 02:36

Flores schreef:

Ja graag.
Als je op vakantie bent is je kat toch thuis, mee, of ergens veilig ondergebracht?

flores
Forum-lid

Gebruikersavatar flores 10 aug 2009 02:40

fizik schreef:
Flores schreef:

Nou, leg eens uit? Als je op vakantie gaat neem je een huisdier mee, je laat hem thuis (deuren en ramen op slot) verzorgen door de buren of hij gaat ergens anders naartoe (familie, asiel, vakantiehotel voor dieren, etc.) Of ben ik nu naief?

Naïef;) Zitten we trouwens niet in het verkeerde forumonderdeel? Fietscafé?

matthijs987
Forum-lid

matthijs987 10 aug 2009 02:40

Als je 'm niet binnenhoud of op andere veilige manier thuis houd. Blijf ik er bij dat het min of meer je eigen schuld is als ie NIET bewust word overreden. (hoeft niet eens door een fietser).
Heb zelf idd geen kat, ken genoeg mensen die er wel 1 hebben. En hun krijgen het allemaal voor elkaar om 'm binnen of in de tuin te houden. Draadje (al dan niet schrikdraad) bovenlangs over de schutting zodat ie niet weg kan, klaar.

Edit: Hoezo naief.......

jaapieo
Forum-lid

jaapieo 10 aug 2009 02:41

of een kattenluikje, een kat is een buitendier en zal ontsnappen, dan krijg je gevaarlijke situatie's en zal hij over gaan steken op drukke wegen om weer naar huis te lopen.
Ik ben net trug van vakantie en alleen water en voer word geregeld, verder kunnen de katten via een luik in en uit.
Net als kennisen overigens, die doen dat net zo.
mijn Flickr

fizik
Forum-lid

fizik 10 aug 2009 02:41

-Divo- schreef:
Amclassic-fan schreef:@Divo, Darwinisme...

Ik kan me absoluut niet vinden in het commentaar wat Rob nu over zich heen krijgt. Had hij geschaafd en gehavend achter 't beestje aan moeten gaan, om vervolgens tot de conclusie te komen dat het er slecht aan toe was. Om het vervolgens naar de dierenarts te brengen die 't beestje uit 't lijden verlost al vorens het te cremeren...

Dus als je een mens aanrijd kun je ook beter in de berm laten liggen want misschien gaat ie wel gewoon dood. Wat een vreemde manier van beredeneren hanteer je hier weer.

Divo, wil je ophouden dieren en mensen met elkaar te vergelijken. Het is niet hetzelfde, het is niet te vergelijken. Als je ooit hebt meegemaakt dat een dierbare in het verkeer is omgekomen (aangereden door een auto die veel te hard reed) dan is deze vergelijking erg vervelend. Je mag je punt maken, maar graag op een andere manier.

Plaats reactie