Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Fietsplan

jandoedel
Forum-lid
Berichten: 434
Lid geworden op: 05 jun 2006 17:45

jandoedel 17 nov 2009 00:07

[quote="Patrickh"]Ik kan alleen zeggen hoe ze het mij hebben uitgelegd bij ons op het werk .
Ik koop de fiets en ga met de de bon naar pz ( personeelszaken ) .
Ze houden dan 'n x aantal verlofdagen af (afhankelijk van je brutoloon ) en betalen deze 100 procent uit .

Maar of dit alles klopt weet ik niet .[/quote]

Dat is toch een hele mooie regeling wanneer je genoeg verlofdagen hebt. Ik ga mijn baas eens vragen of dat bij ons ook kan.

groenespicht
Forum-lid
Berichten: 682
Lid geworden op: 03 sep 2005 02:39

groenespicht 19 nov 2009 15:44

[quote="Patrickh"]Ik kan alleen zeggen hoe ze het mij hebben uitgelegd bij ons op het werk .
Ik koop de fiets en ga met de de bon naar pz ( personeelszaken ) .
Ze houden dan 'n x aantal verlofdagen af (afhankelijk van je brutoloon ) en betalen deze 100 procent uit .

Maar of dit alles klopt weet ik niet .

[/quote]
Succes Patrickh!!! Laat me maar eens weten of het gelukt is. Ik heb eerlijk gezegd mijn twijfels. Het hangt er wel vanaf wat je op de bon hebt laten zetten

;);););););)
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...

tdmarc
Forum-lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 09 nov 2009 16:39

tdmarc 19 nov 2009 23:28

[quote="embee64"]Over die maximale afstand het volgende: op het regelement van NFP, bepaald door de belastingdienst, staat
inderdaad die genoemde maximale afstand in kilometers, maar ook dat dit deel mag uitmaken van de totale afstand.
Dus, ik mag iedere ochtend eerst 1000 km per vliegtuig afleggen, waarna ik mijn fietsje neem voor de laatste 15 kilometer.
Ikzelf woon op ruim 20 km. Mijn werkgever had dus bezwaar, totdat ik een verklaring bij hun neerlegde dat ik met mijn auto tot bij een collega reed en vandaar gezamenlijk de laatste 11 km zou fietsen. Collega bevestigde dit met zijn handtekening. Verder geen probleem.[/quote]

Dit is correct, je kan hierbij ook denken aan het traject thuis-treinstation of treinstation - werk.
...Only dead Fish go with the Flow...

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 29 jan 2010 11:47

ff andere vraag mbt fietsplan, als ik er nu aan mee ga doen en over een jaar een andere baan krijg, dan moet ik de resterende 2 jaar zelf in 1 keer afbetalen. lijkt me logisch. Stel ik heb dus een fiets twv 750 euro dan betaal ik globaal 10 euro per maand ( 36x10=360 das dus ca 50% belastingvoordeel) na 1 jaar heb ik dus ca 120 afbetaald. Blijft bij ontslagname dan het belastingvoordeel gewoon 'staan' en dien ik bij de laatste salarisafhandeling de nog openstaande 240 euro dmv aftrek laatste salaris terug te betalen???
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

bmiller
Forum-lid
Berichten: 752
Lid geworden op: 25 mar 2008 11:47

bmiller 29 jan 2010 12:41

Het openstaande bedrag dien je dan zelf te betalen. Gelukkig heb ik dat niet mee hoeven maken. Maar een dus oud collega werd een maand na het bestellen van de fiets ontslagen en moest even een dikke 600 euro ophoesten. Niet prettig dacht ik zo.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 29 jan 2010 13:32

[quote="BMiller"]Het openstaande bedrag dien je dan zelf te betalen. Gelukkig heb ik dat niet mee hoeven maken. Maar een dus oud collega werd een maand na het bestellen van de fiets ontslagen en moest even een dikke 600 euro ophoesten. Niet prettig dacht ik zo.[/quote]

Snap ik, maar je hebt te maken met belastingvoordeel, is dat dan ineens niet meer geldig voor het bedrag dat je nog moet betalen?

mss leg ik het krom uit, maar begrijpt iemand wat ik bedoel....
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 29 jan 2010 14:10

Je mag wel sneller aflossen. Dit kan handig zijn als je mogelijk ontslag gaat krijgen.
Ook de eindejaarsuitkering mag er voor ingezet worden.
Dan moet je het geld wel kunnen missen en de salaris administratie moet een beetje meewerken.
Ik weet niet of je gebruik mag maken van het belastingvoordeel bij afbetalen van nog openstaande schuld bij ontslag.

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 29 jan 2010 14:39

Ja Rene hier gaat het me dus om :
"Ik weet niet of je gebruik mag maken van het belastingvoordeel bij afbetalen van nog openstaande schuld bij ontslag."

ik werk nu nog wel bij dezelfde werkgever maar het kan best zo zijn dat ik over een jaar ergens anders een andere baan accepteer en wat zijn dan dus de gevolgen van de openstaande schuld, dat wil ik graag weten....
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 29 jan 2010 21:18

Bij ons in het ziekenhuis raden ze af om per maand te betalen. Dit gaat ten koste van je pensioenpremie zeggen ze daar.
Het beste is de nummers 2,3 en 4 uit Groene Spicht zijn antwoord.
Ik heb in 2008 mijn derde fiets via het plan gekocht. Geen vuiltje aan de lucht, prima regeling. Van mij mogen ze er nog een paar euro's boven op gooien.
Maurits krijgt tenslotte van Eurlings ook € 200.000,- bijgeschreven voor twee werkdagen van 8 uur.

Marc
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

jandoedel
Forum-lid
Berichten: 434
Lid geworden op: 05 jun 2006 17:45

jandoedel 30 jan 2010 00:00

[quote="SuperGrover1"]ik werk nu nog wel bij dezelfde werkgever maar het kan best zo zijn dat ik over een jaar ergens anders een andere baan accepteer en wat zijn dan dus de gevolgen van de openstaande schuld, dat wil ik graag weten....[/quote]

Moeilijk te zeggen en een beetje afhankelijk van de oude en de nieuwe werkgever. Wanneer je ergens anders gaat werken dan krijg je nog een nabetaling van het vakantiegeld. Als het een beetje meezit dan kun je daar de restschuld mee verrekenen en kun je dus gebruik maken van het belastingvoordeel.
Of je spreekt in de onderhandelingen met de nieuwe werkgever af dat hij de restschuld van de oude werkgever overneemt en de resterende termijnen op je brutosalaris inhoudt.
Of je laat de volledige restschuld van je laatste salaris afhouden.
Of je accepteert dat je niet optimaal gebruik kunt maken van het belastingvoordeel. Daarvoor heb je dan wel een andere (en waarschijnlijk betere) baan.

nax
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 feb 2008 23:32

nax 25 feb 2010 17:22

Wil je jouw salaris en/of vakantiebijslag als financiering gebruiken, houd dan rekening met het volgende: een tijdelijk lager salaris kan gevolgen hebben voor regelingen en voorzieningen die afhankelijk zijn van je loon, zoals huur- en zorgtoelsag, WW-uitkering, enz. Zet daarom je salaris pas als financieringsmiddel in als de overige mogelijkheden zijn uitgeput. Bijvoorbeeld je restant verlof en ATV.

Vraagje van mij kant: bij de fietsplanregelingen is het regel dat alleen de adviesprijs telt. Wat als mijn fietsenhandelaar de fietsen standaard onder de adviesprijs verkoopt? Dus zonder dat ik daarvoor hoef te onderhandelen? Telt die prijs dan of is er een manier om die prijs te laten tellen? Iemand ervaring mee?

Plaats reactie