KCNC Topic!
perik schreef:Jakkel schreef:perik schreef:Ik heb een tijdje gereden met KCNC snelspanners. Ik vond het werkelijk helemaal niks: scherpe randen, een onmogelijk klein en on-ergonomisch hendeltje. Ik ben snel weer terug gegaan naar Shimano. Dan maar die 60gr extra meezeulen!
Scherpe randen? Dan heb jij er andere dan ik. Echt ergonomisch zijn ze niet, dat klopt. Dingen zijn dan ook gefabriceerd om in de eerste plaats licht te wegen hé.
Nee, ik ben er erg tevreden over.
Bij mij waren die randjes (hieronder aangezet met rood) toch wel aardig scherp. Zo scherp dat je je eraan zou kunnen openhalen als je even snel en slordig je wiel eruit wil halen.
Overigens valt het me bij discussie over dit soort merken wel op dat er een ineens een dissonantie optreedt dat het okee is dat de werking en ergonomie een stuk minder zijn. Het is licht dus je snelspanners hoeven niet ergonomisch te zijn en het is licht dus je mag niet van je remmen verwachten dat ze qua werking in de buurt van Campa en Shimano komen (zie eerder in dit topic). Hoezo mag je dat eigenlijk niet verwachten als ze tig keer zo duur zijn?
Nou ja, mijn ding is het in ieder geval niet dat weightweenie spul, hoewel ik de lol van een lichte fiets wel inzie
[img=http://i45.tinypic.com/121bhb4.jpg]
Kijk, ik wil helemaal niet in discussie gaan hoor, ik wil alleen nog dit zeggen:
1. Bij mij zijn die randen niet scherp
2. Ergonomisch zijn ze naar mijn mening meer dan voldoende goed, moest ik nu elke dag een keer of tien m'n wielen moeten wisselen dan zou ik misschien wel licht verveeld zitten met de vormgeving... alhoewel.
3. En naar mijn mening zien ze er goed uit, ze zijn licht (da's een feit), kwalitatief best goed te noemen en ze kosten echt niet veel in vergelijking met ander lichtgewicht spul.

Ik heb zelf ook snelspanners van KCNC, ik vind het echter maar matig.
ik heb al een aantal keren gehad dat mijn snelspanner tijdens het fietsen los komt en dat is toch schrikken.
ik moet hem nu echt heel hard aan spannen (veel strakker dan Campa) anders ben ik bang dat het weer los schiet.
Ik ben benieuwd hoe lang dit goed gaat.
ik heb al een aantal keren gehad dat mijn snelspanner tijdens het fietsen los komt en dat is toch schrikken.
ik moet hem nu echt heel hard aan spannen (veel strakker dan Campa) anders ben ik bang dat het weer los schiet.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Edje1957 schreef:Ik heb zelf ook snelspanners van KCNC, ik vind het echter maar matig.
+1 voor op mijn mtb .
- chassepatate
- Forum-lid
Heeft er iemand al ervaring met de nieuwe KCNC CB6 remmetjes?
My 2 cents betreffende de snelspanners: Ik gebruik op 1 racefiets en 1 mtb het ti. model en op 1 racefiets het Z6 model(=met alu. as). Nooit problemen mee gehad. Is gewoon goed spul en het ziet er mooi uit.
@Edje1957, als je het vertrouwen verloren hebt (wat altijd kan natuurlijk) zou ik ze eraf gooien. Zeker NIET de boel zo vast draaien dat het niet normaal meer is anders gaan ze zeker een keer de geest geven... (is bij elke spanner het geval btw.)
Wat betreft de remmen van KCNC hoor ik dat je tijdens de montage de bouten niet moet over-torque. Kunnen ze absoluut niet tegen! (zelf prefereer ik liever de shimano remmen btw.)
De zadelpen (pro lite 8000) vond ik er zeer fraai uitzien en leuk om aan mijn weight-weenie gevoel te voldoen. Helaas ging de kop na een tijd kraken en knarsen.(geluid kwam na herhaaldelijk schoonmaken en smeren terug) Mijn gewicht van 83 kg. was daar misschien debet aan.
Kettingbladboutjes zijn prima. Zitten ook op al mijn bike's gemonteerd (shimano als campagnolo) en blijven goed zitten en kraken niet.
@Edje1957, als je het vertrouwen verloren hebt (wat altijd kan natuurlijk) zou ik ze eraf gooien. Zeker NIET de boel zo vast draaien dat het niet normaal meer is anders gaan ze zeker een keer de geest geven... (is bij elke spanner het geval btw.)
Wat betreft de remmen van KCNC hoor ik dat je tijdens de montage de bouten niet moet over-torque. Kunnen ze absoluut niet tegen! (zelf prefereer ik liever de shimano remmen btw.)
De zadelpen (pro lite 8000) vond ik er zeer fraai uitzien en leuk om aan mijn weight-weenie gevoel te voldoen. Helaas ging de kop na een tijd kraken en knarsen.(geluid kwam na herhaaldelijk schoonmaken en smeren terug) Mijn gewicht van 83 kg. was daar misschien debet aan.
Kettingbladboutjes zijn prima. Zitten ook op al mijn bike's gemonteerd (shimano als campagnolo) en blijven goed zitten en kraken niet.
BeOne Rosso
KCNC remmen schaf je natuurlijk niet aan als je graag zo hard wilt remmen dat je over de kop kan slaan.
Bovendien vind ik de CB1 remmen prima werken, doordat het niet zo direct remt heb je een betere docering imho. niet vervelend in ieder geval!
Bovendien vind ik de CB1 remmen prima werken, doordat het niet zo direct remt heb je een betere docering imho. niet vervelend in ieder geval!
mijn Flickr
ik heb ook een vraagje over die snelspanners.edje1957 schreef:Ik heb zelf ook snelspanners van KCNC, ik vind het echter maar matig.
de snelspanner van mijn voorste wiel kraakt enorm. ik heb er al eens vet aan gedaan, maar dat helpt niet. hij is imho ook hard genoeg aangedraaid. Wat kan ik dan nog doen ?? Zijn er mensen die hier nog last mee hebben gehad ?? ik vertrouw het zaakje nier echt

http://www.wielertoerist.be/perrush3/" onclick="window.open(this.href);return false;
Helaas bij mij ook het geval. Het ging twee jaar goed. Het lijkt wel of het "kommetje" waar de kop van de snelspanner in draait na verloop van tijd beschadigt raakt waarna er weinig meer aan te doen lijkt. Ik heb de kopje van de bij mij zelden gebruikte MTB snelspanners omgezet naar mijn racefiets en nu is het voorlopig weer stil.
nou, jij hebt er dan nog 2 jaar plezier van gehad. Bij mij is het een nieuwejsparie schreef:Helaas bij mij ook het geval. Het ging twee jaar goed. Het lijkt wel of het "kommetje" waar de kop van de snelspanner in draait na verloop van tijd beschadigt raakt waarna er weinig meer aan te doen lijkt. Ik heb de kopje van de bij mij zelden gebruikte MTB snelspanners omgezet naar mijn racefiets en nu is het voorlopig weer stil.

http://www.wielertoerist.be/perrush3/" onclick="window.open(this.href);return false;