Voor al je afspraakjes

Staalmeeting Neerkant 21 maart

kauwvot
Forum-lid

Gebruikersavatar kauwvot 08 mar 2010 00:19

[quote="Groene Spicht"]En deze? Is deze Jan Janssen Sallanches Racer uit 1989 (in originele staat) ook toegestaan? Volgens mij waren ze toen ook van staal of al van aluminium?? Wie kan mij dat vertellen?[/quote]
Als je alles van het frame demonteert (ook vork en trapas) en het naakte frame weegt (bij die grootte ik schat 60/62cm) minder dan 1,8kg is het zeker alu... 'o)

Alle gekheid op een stokje, ik meen lugs te zien (alu is praktisch altijd lugloos gelast) dus vermoedelijk staal.... deze is staal trouwens.

b747
Forum-lid

b747 08 mar 2010 08:49

Vanwege familie-omstandigheden kan ik de stalen rit niet meemaken. Ik zal de volgende keer de Viscount (mét death fork) rijdend aan jullie presenteren. Veel plezier toegewenst.

groenespicht
Forum-lid

groenespicht 08 mar 2010 22:59

[quote="kauw vot"][quote="Groene Spicht"]En deze? Is deze Jan Janssen Sallanches Racer uit 1989 (in originele staat) ook toegestaan? Volgens mij waren ze toen ook van staal of al van aluminium?? Wie kan mij dat vertellen?[/quote]
Als je alles van het frame demonteert (ook vork en trapas) en het naakte frame weegt (bij die grootte ik schat 60/62cm) minder dan 1,8kg is het zeker alu... 'o)

Alle gekheid op een stokje, ik meen lugs te zien (alu is praktisch altijd lugloos gelast) dus vermoedelijk staal.... deze is staal trouwens.[/quote]

Klopt...lugs! Dus...als het me gegeven is ben ik paraat...trouwens...Neerkant is om de hoek. Ik woon aan de juiste kant van de grens...in Meijel!! De foto hierboven is van jaren geleden...ben benieuwd of het spul nog werkt en de banden niet te kort zijn. Anders gooi ik er wel nieuwe op. Iemand nog een tip voor vintage jaren 80 banden?
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...

groenespicht
Forum-lid

groenespicht 08 mar 2010 23:04

[quote="GastheerG"][quote="Frigo"]Als de verwachtingen tegen die tijd goed zijn, ben ik van de partij![/quote]

[quote="ciclista"]bij droog weer ga ik mee.[/quote]

Ja dat heb je met die stalen frames. Gaan roesten in de regen :D

[/quote]

Watjes

;););). Roesten? Dan heb ik zeker een stalen frame...d'r zitten roestplekken op!!! Ik ga eens neuzen of ik nog een oud katoenen wielrenshirt heb. Volgens mij heb ik ergens nog een of ander ding liggen... in rood wit en blauw van een wielerploeg uit de jaren 70 of 80.... De naam ben ik even kwijt.

anaszi2.0
Forum-lid

anaszi2.0 08 mar 2010 23:07

[quote="Groene Spicht"]
En deze? Is deze Jan Janssen Sallanches Racer uit 1989 (in originele staat) ook toegestaan? Volgens mij waren ze toen ook van staal of al van aluminium?? Wie kan mij dat vertellen?[/quote]

Magneetje ;)

groenespicht
Forum-lid

groenespicht 09 mar 2010 14:12

STAAL...magneetje...idd...STAAL

bontempi56
Forum-lid

bontempi56 16 mar 2010 21:55

Vandaag 2e lus (heibloem,ospelerdijk) verkend van de staalrit as zondag lus ligt er prima bij geen wegopbrekingen of dergelijke dus wat mij betreft kunnen we op pad zondag.Het schijnt zondag de beste dag van het weekend te worden dus wat let jullie af te zakken naar neerkant.Hierbij kaats ik de bal terug naar de ts starter (ultra ivo ) voor de verdere afspraken,neem aan dat we het sust principe hanteren en een mindere conditie hoeft niet zo'n probleem te zijn mi is immers geen wedsrijd de afstand van het rondje is 70 km dus ook te overwinnen en desnoods makkelijk in te korten.Tot zondag.
Mvg John.
Wie nimmer dwaalt word nooit verstandig.

genesiz
Forum-lid

genesiz 16 mar 2010 22:46

Shit, dit meen je niet!!

Ik ben er dus een tijdje tussenuit geweest (hier staat waarom :) ) maar a.s. zondag staat dus mooi volgepland met kraamvisite :rolleye:

Ik kan het niet laten om mijn vriendin dat zondag in der eentje te laten oplossen, dus ik moet helaas verstek laten gaan :(

ultra_ivo
Forum-lid

ultra_ivo 17 mar 2010 00:25

[quote="bontempi56"]Vandaag 2e lus (heibloem,ospelerdijk) verkend van de staalrit as zondag lus ligt er prima bij geen wegopbrekingen of dergelijke dus wat mij betreft kunnen we op pad zondag.Het schijnt zondag de beste dag van het weekend te worden dus wat let jullie af te zakken naar neerkant.Hierbij kaats ik de bal terug naar de ts starter (ultra ivo ) voor de verdere afspraken,neem aan dat we het sust principe hanteren en een mindere conditie hoeft niet zo'n probleem te zijn mi is immers geen wedsrijd de afstand van het rondje is 70 km dus ook te overwinnen en desnoods makkelijk in te korten.Tot zondag.
Mvg John. [/quote]

Dat balletje vang ik gelijk op. Ik organiseerde afgelopen zondag nog een brevet vandaar dat ik dit ritje even moest laten liggen.
Heb je een GPS track van de rit? Ik heb iig een GPS bij je.
Zo te zien komen we op een overzichtelijke groep uit, afhankelijk van het weer 5-10 mensen.
Ik zou voorstellen ons aan het oorspronkelijke idee te houden, dus zo rond 12 uur op de fiets vertrekken uit Neerkant. Dat laat 2 uur vooraf om een ruim rondje langs de uitgestalde koopwaar te maken (dat moet naar mijn ervaring voldoende zijn).
Ik plan zelf om vanuit Maastricht naar Neerkant te fietsen. Als er nog mensen zijn die met trein & fiets aanreizen zouden we kunnen afspreken op het station van Weert en vandaar gezamenlijk te fietsen. Moeten we alleen even kijken hoe we het oplossen als een van diegenen die op de fiets komen een erg omvangrijke buit heeft ;).

bontempi56
Forum-lid

bontempi56 17 mar 2010 11:05

@Ultra_Ivo
Een GPS track van de rit heb ik niet sorry.Je voorstel is wat mij betreft prima de rit kunnen we evt nog inkorten geen probleem.Wat de groep betreft het zal een klein groepje zijn jammer genoeg had graag wat meer mensen gezien maar wie weet het is nog geen zondag he DUS KOM MAAR OP MET DIE AANMELDINGEN MENSEN,zo te zien aan de huidige lijst kom ik aan hooguit 6 mensen 4 vast en 2 alleen met mooi weer.We zullen wel zien wat het word maar ik hoop dat er zich nog wat liefhebbers aansluiten hoe meer zielen hoe meer vreugd toch.In ieder geval ziet het er naar uit dat het de zondag mee gaat vallen met het weer.
Mvg John
Wie nimmer dwaalt word nooit verstandig.

frigo
Forum-lid

frigo 17 mar 2010 12:21

Ik moet me bij deze helaas afmelden voor zondag, andere familieverplichtingen roepen...
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

ultra_ivo
Forum-lid

ultra_ivo 17 mar 2010 16:07

[quote="bontempi56"]@Ultra_Ivo
Een GPS track van de rit heb ik niet sorry.[/quote]

Ik zal eens kijken of ik aan de hand van je kaartje een GPS track kan bouwen.

Plaats reactie