Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Vergelijkbaarheid Tacx met b.v. Ventoux en Alpe d'Huez

alexd
Forum-lid

alexd 26 nov 2010 18:37

Als je band snel slijt (en normaal niet) kan het zijn dat je toch wat doorslipt bij elke aanzet op die stijle helling. je kan proberen wat te spelen met hardere of juist zachtere band.
Ik gebruik zelf een Tacx band: die is wat rubberachtiger en heeft ook meer grip.
In de winter in het bos en in de zomer op een berg. Prachtig die Alpe d'Huez en Mont Ventoux. Kijk ook in mijn weblog: http://alexanderfietst.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

stephan68
Forum-lid

Gebruikersavatar stephan68 04 dec 2010 23:20

Heb sinds kort een Tacx Satori en heb er nu drie keer "op" gezeten. Moet zeggen het bevalt me wel.
Eén helft van een voetbalwedstrijd en vier afleveringen Soprano's weggefietst.......

Wat ik me afvraag is of je de films van Tacx ook kan gebruiken op een Satori of heb je daar echt een geavanceerde Tacx voor nodig die met je computer in verbinding staat? Wat ik me er dan bij voorstel is dat je bijvoorbeeld in een hoek van je beeld een balkje ziet met welke weerstand je (ongeveer) moet rijden op dat moment.

Heb zoiets wel eens gehad tijdens een spinning-marathon en dat vond ik wel tof. Vandaar mijn vraag.

Plaats reactie