Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
16 apr 2010 17:28
BMiller schreef:We zijn allemaal wieler liefhebbers en hunkeren naar veel Ned overwinningen. En dat kan ons en de pers niet snel genoeg gaan. We moeten geduld hebben. We leggen altijd zo enorm veel druk op die gasten. Gesink, Boom en misschien Bos moeten nog zoveel leren, hardheid opdoen enz. De overwinningen komen echt wel. Maar of dat al in 2010 zal zijn weet niemand nog.
Ik ben benieuwd hoe Bos zich gaat ontwikkelen. Zou wel grappig zijn als straks Kroon en Bos de meest succesvolle winnaars zouden zijn..... Staat Rabo mooi in zijn hemd. Om een of andere reden (die ik ook niet ken uiteraard) komt het bij Rabo nooit echt uit de verf, tenzij de coureur van uitzonderlijke klasse is. (freire, menchov, rasmussen)
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
litespeed
- Forum-lid
litespeed
16 apr 2010 18:19
Ik denk dat je het palmares van Boom (zeker relatief gezien naar leeftijd/lengte loopbaan op de weg) hier te kort doet met o.a. NK, proloog Parijs-Nice, Ronde van België en een etappe in de Vuelta. Daar kan Karsten niet enorm veel tegenover zetten.
-
gijs01
- Forum-lid
gijs01
16 apr 2010 22:07
amateurke schreef:Met alle respect maar freire heeft nooit veel potten kunnen breken in de Amstel. Denk dat deze koers net iets te veel klimwerk bevat.
Dit vind ik in alle openheid echt lulkoek. Die vent is 23 en rijdt pas voor de 2e keer. En het zou teveel klimmen zijn? Kom nou!
Hebben we Boogerd ook niet jarenlang met zijn allen als net-niet renner neergezet? Tot ie een rit in de tour won. Kom op, in Italië waren ze allang massaal achter zo'n klasbak gaan staan.
Camerig is prachtig!
-
bottecchia
- Forum-lid
bottecchia
16 apr 2010 22:14
Psst Gijs. Amateurke had het over Freire en niet over Gesink.

Freire zie ik de AGR inderdaad nooit winnen. Hij is er al vaak gestart maar heeft het daar nooit kunnen laten zien. Is volgens mij nét zijn koers niet.
Wat Freire over Gesink heeft gezegd vind ik overigens niet zo spannend. Het is misschien wat scherper vertaald maar de strekking van het verhaal is toch niets bijzonders? Gesink is een uitstekend renner maar niet iemand met een echt eindschot die makkelijk overwinningen pakt. Dat is geen nieuws hoor.
-
_cas_
- Forum-lid
_cas_
16 apr 2010 22:15
@ Gijs01: verkeerde quote of gewoon te snel gelezen?
-
gijs01
- Forum-lid
gijs01
16 apr 2010 22:21
Gijs zegt: foutje bedankt!
Sorry amateurke, mijn excuses.
Camerig is prachtig!
-
dc
- Forum-lid
dc
18 apr 2010 17:43
Daniel1975 schreef:BMiller schreef:We zijn allemaal wieler liefhebbers en hunkeren naar veel Ned overwinningen. En dat kan ons en de pers niet snel genoeg gaan. We moeten geduld hebben. We leggen altijd zo enorm veel druk op die gasten. Gesink, Boom en misschien Bos moeten nog zoveel leren, hardheid opdoen enz. De overwinningen komen echt wel. Maar of dat al in 2010 zal zijn weet niemand nog.
Ik ben benieuwd hoe Bos zich gaat ontwikkelen. Zou wel grappig zijn als straks Kroon en Bos de meest succesvolle winnaars zouden zijn..... Staat Rabo mooi in zijn hemd. Om een of andere reden (die ik ook niet ken uiteraard) komt het bij Rabo nooit echt uit de verf, tenzij de coureur van uitzonderlijke klasse is. (freire, menchov, rasmussen)
Tsja, Boom heeft nu toch wel een dik palmares op de weg. Gesink heeft ook al een leuke reeks ereplaatsen, Thomas Dekker had ook een leuk serietje...
Ik snap op zich wel wat je bedoeld, maar dit gaat natuurlijk op voor heel veel ploegen. Toppers zijn dun gezaaid. Als je dan de focus legt op grote rondes, ja dan wordt het aantal rittenkapers en klassieker rijders dat je kan faciliteren laag.
Ik vind klassiekers veel en veel leuker dan rondes, dus ik vind het jammer... maar Rabo doet het in de grote rondes toch gewoon goed.
-
jappiex
- Forum-lid
jappiex
18 apr 2010 18:27
Freire toont met zijn benen wat hij bedoelt, in de finale van AGR. Moet niet een sneer naar Gesink zijn maar naar alle Nederlanders.
Wat ik daarmee bedoel, op 20km van de meet, als je denkt dat er beslissingen vallen, dan koersen alle Nederlanders zo weinig attent. Dat is toch niet alleen kracht, maar toch ook koersslimheid en af en toe even niet naar dat domme oortje luisteren?
-
alstro
- Forum-lid
alstro
18 apr 2010 18:53
jappiex schreef:Freire toont met zijn benen wat hij bedoelt, in de finale van AGR. Moet niet een sneer naar Gesink zijn maar naar alle Nederlanders.
Wat ik daarmee bedoel, op 20km van de meet, als je denkt dat er beslissingen vallen, dan koersen alle Nederlanders zo weinig attent. Dat is toch niet alleen kracht, maar toch ook koersslimheid en af en toe even niet naar dat domme oortje luisteren?
Volgens mij hebben alle raborenners heel de dag voor Freire gewerkt, dus ik snap jouw opmerking even niet...
-
geer
- Forum-lid
geer
19 apr 2010 16:59
Freire heeft ALTIJD (bijna) gelijk.
Maar hij zal het niet zo bedoelt hebben als nu wordt geschetst.
Enne.....hoe allemaal eens op met Rabo af te zeiken. Er zit nu eenmaal niet zo heel veel top talent in nederland, dus is het mooi dat Rabo nog met een paar buitenlandse toppers als Freire en Menchov kan rijden. Daarnaast hebben Boom en Gesink wat mij betreft al bevestigd. Deze twee zijn al gewoon doorgebroken op de weg en talent af. Sjesuz man, de proloog van PN winnen.....HS.
-
gijs01
- Forum-lid
gijs01
20 apr 2010 01:06
BMiller schreef:We zijn allemaal wieler liefhebbers en hunkeren naar veel Ned overwinningen. En dat kan ons en de pers niet snel genoeg gaan. We moeten geduld hebben. We leggen altijd zo enorm veel druk op die gasten. Gesink, Boom en misschien Bos moeten nog zoveel leren, hardheid opdoen enz. De overwinningen komen echt wel. Maar of dat al in 2010 zal zijn weet niemand nog.
+1
Vorig jaar ging Gilbert altijd te vroeg, nu is hij een wereldtopper.
Camerig is prachtig!
-
augustus
- Forum-lid
augustus
22 apr 2010 11:04
De stelling van Oscar Freire wordt gedeeld door Egon van Kessel. Gesink is geen winnaar. In de Waalse Pijl rijdt hij "ongelukkig" in een gat in de weg, met een lekke band als gevolg, daardoor uitgeschakeld in de finale. Waarom rijdt uitgerekend Gesink als enige van de favorieten in dat gat? Hij mist gewoon het koersinzicht en de stuurmanskunst om ooit een groot renner te worden. Met keihard 'n berg op fietsen redt je het niet.