Het is zoals Rene ook aangeeft, als je buba het begeeft sta je ook mooi te kijken en bij 3x is die kans ook groot.
Als je met tubes rijdt neem ook Vittoria Pitsstop mee altijd handig, zeg niet dat het altijd helpt maar meestal kom je ermee thuis.
Fiets Magazine nr. 11-2025 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Edwin01 schreef:fdegrove schreef:Hoi,
rob74 schreef:Als ik de verhalen van deze tube rijders lees, begrijp ik ineens waarom bijna iedereen met draadbanden of vouwbanden rijdt.
Wat een ongelovelijk primitief gedoe is dat, zo'n tube erop leggen. Ik vervang liever even een biba. Klinkt ook een stuk goedkoper.
Als ik je nu zeg dat kwaliteit om kwaliteit tubes rijden echt niet veel duurder is dan bandjes rijden, geloof je het dan?
Zal ik eens flink in jouw topics komen zeiken of volstaat he zo?
Ciao,![]()
Nee, mijn beste... Ik heb het meer over dit soort opmerkingen.... Maar ga vooral door met het verkondigen van je tube- en latex-evangelie.
Maar ik heb gewoon geen zin (meer) om midden in de polder, Pyreneeen of waar dan ook met een lekke tube te staan. Het is me gewoon te vaak overkomen dat ik ergens op zoek moest naar een nieuwe tube omdat ik mijn 2 reserves al had lekgereden en de kit na 2 wisselingen van mijn velg was, waardoor je niet meer met goed fatsoen door een bocht kon.
En ik vind het onderweg wisselen van een tube wèl een gekloot. Een bibaatje verwisselen heb ik binnen een paar minuten geregeld, een tube goed gecentreerd omleggen duurde altijd een stuk langer.
Ik steek gewoon 2 binnenbandjes in mijn rugzakjes, neemt ook niet zoveel ruimte in beslag die je goed kunt gebruiken voor eten, regenjasje e.d.
Maar voor diegenen die wel willen toeren op tubes en deze "bezwaren" overkomelijk vinden: Gewoon doen, het rijdt goed.....
Zo goed dan?
marco39 schreef:Ben ook altijd sceptisch geweest t o v tubes, rij al jaren met conti 4000 en 4000S met butyl biba. Maar heb en maand geleden een setje FFWD 50 mm wielen mogen lenen, met vittoria tubes..... Geweldig, niks geen oncomfortabel gestuiter ondanks de hoge velgen, de tubes filteren hobbels en bobbels uit de weg,
Kortom ik ben om en ga ook met campa bora one wielen rijden, ook bij training, blij dat ik mijn vooroordeel tov tubes kan laten varen.
Montage bleek kinderspel, door het zelf te doen bleekhet makkelijk te zijn, en nog leuk ook om zo met mooi materiaal om te gaan. Ben nu ook zuiniger op m''n fiets en wielen.
Gr
Edwin01 schreef:Luister beste kerel: Ik geef alleen aan waarom IK niet met tubes train/toer. Zoals ik al zei, ik heb met tubes én met banden gereden en ik heb voor mezelf de voor- en nadelen op een rijtje gezet en mijn conclusies getrokken. Dat jij nou net doet alsof we over je favoriete speeltje aan het urineren zijn, is echt jóuw probleem.
Iedereen mag voor mijn part met tubes, draadbanden, houten velgen of wat dan ook fietsen. Chaque a son gout.....
Maar als je meningen vraagt op een forum, kun je ook de meningen verwachten die misschien niet zo erg in je straatje passen.....
marco39 schreef:Ben ook altijd sceptisch geweest t o v tubes, rij al jaren met conti 4000 en 4000S met butyl biba. Maar heb en maand geleden een setje FFWD 50 mm wielen mogen lenen, met vittoria tubes..... Geweldig, niks geen oncomfortabel gestuiter ondanks de hoge velgen, de tubes filteren hobbels en bobbels uit de weg,
Kortom ik ben om en ga ook met campa bora one wielen rijden, ook bij training, blij dat ik mijn vooroordeel tov tubes kan laten varen.
Montage bleek kinderspel, door het zelf te doen bleekhet makkelijk te zijn, en nog leuk ook om zo met mooi materiaal om te gaan. Ben nu ook zuiniger op m''n fiets en wielen.
Gr

De bedoeling van dat spul is wel dat je tube ermee hersteld wordt...Rest mij nog een vraag: als je Vittoria Pistop hebt gebruikt, is de tube daarna nog te herstellen? (gaat zo een flesje helemaal leeg?)