Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Pensioen: Meer of minder fietsen?

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 16 dec 2025 13:53

Kijk eens aan, een hoop reacties brengt mijn topic te weeg en blij mee. :winkthumb:
Wat "Jans" al aangeeft/vraagt: Nee, laten we aub bij het fietsen houden na pensionering, zou heel fijn zijn.
Ik lees wel van aan aantal "lotgenoten" dat die ook kritisch(er) zijn qua weer, dus bij nattigheid maar overslaan en een andere geschikt/droog moment uitzoeken. Ik ben in dat opzicht niet anders :mrgreen:
Ook het 's avonds fietsen is er niet meer bij, nu het overdag ook prima kan.
Wat "Gastheerg" kan ik me zeker in vinden, probeer wat vaker stukje te wandelen (ook dierentuin)en dan idd met camera erbij.
Verder toch ook redelijk wat ritjes nu op mijn huis/tuin/keuken Gazelle die ik aangeschaft heb voor normaal gebruik zoals boodschapje, maar pak hem nu ook voor ritjes polder met camera als ik vogels wil fotograferen in de Eempolder en kom je na middagje toch thuis met 40 km in 4 uur, waarvan idd de meeste tijd stilstand is.
Iets wat voorheen niet gebeurd en nu enorm weet te waarderen.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

oldandslow3
Forum-lid

oldandslow3 16 dec 2025 16:41

Ik probeer de 10k vol te maken elk jaar, met race, MTB en vakantiefiets. Dat deed ik ook al voor mijn pensionering ruim 4 jaar geleden, en wat mij betreft had ik nog wel een paar jaar door kunnen werken maar corona gooide roet in het eten. Dus bij het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd was het Schluss. En zoals het spreekwoord zegt; het bezit van de zaak is het einde van het vermaak. De eerste 3 jaar heb ik me goed bezig kunnen houden, met zaken rond het huis en wat invalwerkzaamheden, maar nu heb ik toch wel af en toe last van de maandagmorgen blues. Fietsen 3x per week is genoeg, wat huishoudelijke taken om mijn (werkende) vrouw te ondersteunen en wat klusjes, het wordt allemaal voorspelbaar. En de rondjes korter in dit jaargetijde, dat is ook jammer want ik houd van nieuwe wegen. Maar volgende jaar mogen we op gaan passen op ons eerste kleinkind, dat wordt vast leuk!

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 16 dec 2025 18:55

oldandslow3 schreef: 16 dec 2025 16:41 Ik probeer de 10k vol te maken elk jaar, met race, MTB en vakantiefiets. Dat deed ik ook al voor mijn pensionering ruim 4 jaar geleden, en wat mij betreft had ik nog wel een paar jaar door kunnen werken maar corona gooide roet in het eten. Dus bij het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd was het Schluss. En zoals het spreekwoord zegt; het bezit van de zaak is het einde van het vermaak. De eerste 3 jaar heb ik me goed bezig kunnen houden, met zaken rond het huis en wat invalwerkzaamheden, maar nu heb ik toch wel af en toe last van de maandagmorgen blues. Fietsen 3x per week is genoeg, wat huishoudelijke taken om mijn (werkende) vrouw te ondersteunen en wat klusjes, het wordt allemaal voorspelbaar. En de rondjes korter in dit jaargetijde, dat is ook jammer want ik houd van nieuwe wegen. Maar volgende jaar mogen we op gaan passen op ons eerste kleinkind, dat wordt vast leuk!
Leuk, welkom op het forum van de 'mooiweerfietsers'. 😉
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Patrick VB
Forum-lid

Patrick VB 16 dec 2025 20:47

Gisteren kom ik tot de vaststelling nog amper 200 km van 11000 km te zitten.😲
Dus hopelijk nog enkele droge dagen om 2025 af te ronden.
En indien niet, dan is het ook zo. Ga daar zeker niet om treuren. Al poets ik veel fietsen, dat is absoluut geen hobby 😉
Vandaag bv een lange wandeling gedaan ipv fietsen.

Plaats reactie