Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt
we allemaal als makke schapen, domme lemmingen, halve garen achter de rattenvanger van Hamelen aanlopen.
Ik heb in Frankrijk kinderen van 14 in de open lucht een mondkapje zien dragen. Dat zegt meer over het IQ van het kind of de ouders dan het iets over Corona zegt.
Live fast; die young. mijn blog
Oh Rob, het is zo hier en daar nog erger hoor, kinderen van 6 jaar. Soms wil een kind ook iets omdat mama het ook heeft, maar het gaat nergens over. Maar een kapje op in de winkel en daarna buiten de winkel iemand zoenen....
Voor mij is het een wezenlijk verschil of ik in Nederland ben of in het buitenland.
In Nederland mag ik graag de regels (niet alleen die tav Corona) ter discussie stellen alleen in het buitenland gedraag ik mij graag als een zo onopvallend mogelijke gast.
Om meerdere redenen.
Ik hou mij dan keurig aan de regels en aan wat er binnen de context waar ik mij bevind gebruikelijk is. Heeft niks met lemmingen te maken maar je als gast gedragen.
Ik ga zo naar Frankrijk en heeft 70% in het hotel een kapje op doe ik het ook. Heeft 1 enkele verdwaalde neuroot er een op doe ik het niet. Ergens tegen zijn alleen maar om te laten zien dat je ergens tegen durft te zijn zonder dat het een verandering tot stand brengt vind ik ook alleen maar zonde van de energie.
Maar bovenal wil ik als toerist niet opvallen.
In Nederland mag ik graag de regels (niet alleen die tav Corona) ter discussie stellen alleen in het buitenland gedraag ik mij graag als een zo onopvallend mogelijke gast.
Om meerdere redenen.
Ik hou mij dan keurig aan de regels en aan wat er binnen de context waar ik mij bevind gebruikelijk is. Heeft niks met lemmingen te maken maar je als gast gedragen.
Ik ga zo naar Frankrijk en heeft 70% in het hotel een kapje op doe ik het ook. Heeft 1 enkele verdwaalde neuroot er een op doe ik het niet. Ergens tegen zijn alleen maar om te laten zien dat je ergens tegen durft te zijn zonder dat het een verandering tot stand brengt vind ik ook alleen maar zonde van de energie.
Maar bovenal wil ik als toerist niet opvallen.
Ach, wij betalen belasting in Frankrijk, dus mag ik beetje tegendraads zijn. Maar als je een winkel inloopt waar buiten staat dat het kapje verplicht is, en je ziet dat (bijna) niemand een kapje op heeft, dan blijft het in ieder geval in de broekzak. Dat kan prima met een stoffen kapje.
Ik hoef geen belasting te betalen om tegendraads te zijn. Ik blijf ALTIJD zelf nadenken, ik ben gewoon tegendraads geboren. En als ik regels dom vind en ik kan ze ontwijken, zal ik dat ook altijd doen. Het kan me echt niks boeien of ik nu in het buitenland zit of niet.
Live fast; die young. mijn blog
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik niet

Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Blijkbaar iets Nederlands gezien de uitstekende reputatie van de jeugd verblijvend in het buitenland.
Veel kaaskoppiger dan dit wordt het inderdaad niet. Lompe Ollander, lekker direct, recht voor z'n raap, zeggen waar het op staat, schijt aan alles en iedereen. Of je nu ergens te gast bent of niet. Want zo zijn "we" nu eenmaal. Waarom zou je je aanpassen aan de ter plaatste geldende wetten, regels, normen en waarden? Dat verwachten wij hier toch ook niet van buitenlanders?rob74 schreef: ↑10 jul 2020 13:44 Ik hoef geen belasting te betalen om tegendraads te zijn. Ik blijf ALTIJD zelf nadenken, ik ben gewoon tegendraads geboren. En als ik regels dom vind en ik kan ze ontwijken, zal ik dat ook altijd doen. Het kan me echt niks boeien of ik nu in het buitenland zit of niet.
O ja, wat wel vervelend is als andere mensen ook gewoon voor zichzelf nadenken (of noem het tegendraads zijn) en doen waar ze zelf zin in hebben. Dan wil de Ollander ze nog wel graag even op de vingers tikken: https://robgemen.blogspot.com/2020/07/k-motoren.html
@Joseba, je zult het niet geloven, er zijn ook Fransen die wel tegen onze directheid kunnen. Die zijn blij dat je zegt wat je bedoelt.
En wat die motoren betreft, ik heb niets tegen een motor, maar wel tegen de onzinnige, onnodige herrie. Geen idee waarom dat mag.
En wat die motoren betreft, ik heb niets tegen een motor, maar wel tegen de onzinnige, onnodige herrie. Geen idee waarom dat mag.