Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 12 mei 2020 14:41

Ik moet wel zeggen, buiten dat je daarin zeer waarschijnlijk best gelijk hebt, dat BOA echt een moeilijke baan is. Wel de opdracht/verantwoordelijkheid de mensen aan te spreken, en zelfs te beboeten. Maar niet het respect en zeker ook niet de middelen en back up (en dat weet men) van de Politie.

Ik zie wel dat BOAs nu echt wel een ander profiel hebben als in de begin dagen (dit was toch zo’n melkert baan) maar ga er maar aan staan.

Tja, jongeren worden meestal niet zo ziek, de capaciteit op de IC is toereikend, verspreiding is wellicht niet meer zó kritisch. Misschien voor mensen onder de zeg 30 versoepelen zo langzamerhand.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8435
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 12 mei 2020 14:43

@SiO2, Als je je niet overal druk over maakt is het in Frankrijk wonen best wel prettig hoor. Dat die politie soms onhebbelijk is, het is niet anders. Ik heb er nooit last van gehad, tot de lock-down. Vandaag weer heerlijk in de zon kunnen fietsen.
Er zijn wel meer dingetjes waar je niet altijd blij van wordt, maar als ik het gemopper over de Nederlandse overheid hier lees, dan is het toch ook nooit goed?
@Sieper, eerst maar eens de mensen gaan helpen die al maanden op een, soms levensreddende, operatie zitten te wachten? Of wil je het risico nemen dat die weer maanden aan het einde van de rij staan?

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 12 mei 2020 21:04

Sieper schreef: 12 mei 2020 14:41 Tja, jongeren worden meestal niet zo ziek, de capaciteit op de IC is toereikend, verspreiding is wellicht niet meer zó kritisch. Misschien voor mensen onder de zeg 30 versoepelen zo langzamerhand.
besmetten jongeren wel anderen zonder zelf ziekteverschijnselen te tonen?

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 12 mei 2020 23:25

Geen idee. Ik vermoed van wel?

Bij OP1 pleitte Osterhaus net voor de ziekte echt verder terugdringen en dan pas weer (helemaal) open. Misschien is mijn mening maar een hele domme.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 12 mei 2020 23:29

Jans, ik zit zelf op 2 operaties te wachten. Weliswaar niet van die zwaarwegende maar goed. Ik weet ook niet wat wijsheid is maar voor mijn gevoel zouden jongeren meer moeten kunnen mogen. Bij ons naast de tennisclub (1e les weer vanavond) stonden ze weer met zijn 20en op een kluitje. Weed zal wel goed helpen tegen Corona 😜
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8435
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 13 mei 2020 08:11

Ik ben echt niet een angsthaas, maar dat bij de tennisclub begrijp ik echt niet.
Maar wat betreft van wel en niet mogen, het land is niet in 2'en te delen. Dan moet je ook bij essentiële beroepen de ene groep bij de andere weg houden. Gezinnen uit elkaar halen.
Ik denk als je in een te snel tempo weer tot de orde van de dag over gaat het ook heel moeilijk wordt om te bepalen waardoor het weer op vlamt, als dat zou gebeuren.

anderson99
Forum-lid
Berichten: 649
Lid geworden op: 02 jul 2015 21:03

anderson99 13 mei 2020 09:37

Somige tennisers hebben vieze gewoontes tijdens het serveren van een bal.

Handen tegen hun vieze neus aanwrijven, spugen in de hand.

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 13 mei 2020 12:20

Er schijnt inderdaad echt onderzoek te worden gedaan naar of via een tennisbal het virus verspreid kan worden.

Als er ergens via een tennisclub een besmetting hotspot ontstaat dan zal het wellicht weer verboden worden. Buiten de les mag je alleen singelen en moet je eerst digitaal reserveren en direct weer wegwezen. Alle bankjes e.d. Zijn afgezet met lint en het clubhuis zit dicht. Eigen water meebrengen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16345
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 13 mei 2020 13:05

Jans schreef: 13 mei 2020 08:11 Ik ben echt niet een angsthaas, maar dat bij de tennisclub begrijp ik echt niet.
Maar wat betreft van wel en niet mogen, het land is niet in 2'en te delen. Dan moet je ook bij essentiële beroepen de ene groep bij de andere weg houden. Gezinnen uit elkaar halen.
Ik denk als je in een te snel tempo weer tot de orde van de dag over gaat het ook heel moeilijk wordt om te bepalen waardoor het weer op vlamt, als dat zou gebeuren.
Je kunt de tweedeling niet met een harde grens aangeven naar met een beetje gezond verstand weet je wel of je in de risicogroep valt of dat het onvermijdelijk is dat je ermee in aanraking komt.

Binnen de gezinnen zal het misschien tot wat meer ruzie leiden en wat meer echtscheidingen. Dan kunnen al die werkloze barmannen mooi echtscheidingsadvocaat worden. Die doen dat werk nu ook al tussen de bedrijven door...
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8435
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 13 mei 2020 13:12

Nico, ik meen het toch serieus. Je bent 25 jaar, woont thuis, want voor jou was er nog geen huurhuis. Je vader is 62 jaar. Moet pa dan maar op de slaapkamer blijven?
Ik vind dat een 62 jarige meestal niet oud is, maar wat jongeren op dit forum denken daar duidelijk anders over.

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 13 mei 2020 14:15

Ik ben geen jongere maar ik vind 62 ook nog niet oud.

Maar echte jongeren worden waarschijnlijk niet zo ziek. En wanneer ze wel immuun zouden worden kunnen ze straks dus actief het virus afweren voor ouderen. Zeg 30 is toch niet zo gek, 30 jarigen die thuis wonen zijn zeldzaam. Zelfs ik heb dat niet gered.
Afbeelding

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1144
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 13 mei 2020 14:25

anderson99 schreef: 13 mei 2020 09:37 Somige tennisers hebben vieze gewoontes tijdens het serveren van een bal.

Handen tegen hun vieze neus aanwrijven, spugen in de hand.
Om nog maar te zwijgen over al dat gegil en gekreun bij het slaan.

Plaats reactie