Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt
Ik vrees dat een 2de corona golf wel eens voor een zeer zware crisis zou kunnen zorgen. En niet alleen in Zuid-Europa ...
Ik merk rondom me , dat heel veel mensen onzeker zijn. Velen die anders op vakantie gaan naar Frankrijk of Spanje, doen dat nu niet. Het valt ook op dat veel Belgen zelfs kiezen voor een vakantie in eigen land (of naar Nederland).
In het ziekenhuis is de toestand op een paar corona patiënten na, weer normaal. Maar van hoog tot laag, is iedereen er zich van bewust dat er nog een opflakkering komt. Of het even erg zal zijn, dat is koffiedik kijken. Laat ons gewoon hopen ...
Ik zou wel eens willen weten hoeveel besmettingen er door vliegreizen worden opgelopen. Daar lees je helemaal niks over. Overigens, ik zou helemaal wel willen weten waardoor mensen die nu besmet raken, besmet worden.
Als mensen het in de supermarkt oplopen maak ik me zorgen. Als ze het oplopen omdat ze een half uurtje boven op een prostituee hebben gelegen, maak ik me een stuk minder zorgen.
Je zou toch zeggen dat met de beperkte hoeveelheid besmettingen, en contactonderzoek dat nu plaatsvindt, daar wel iet over te roepen valt. Maar blijkbaar niet. Of men vind het beter er niks over te roepen.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik hoor om mij heen ook veel mensen die niet gaan. Sommigen met (in mijn ogen) weinig valide redenen zoals "als het uitbreekt kan ik niet naar huis" Ze houden je IMHO echt niet daar vast, want als het uitbreekt hebben ze alle zorginstellingen nodig voor hun eigen bevolking.
Anderen willen niet vliegen; kan ik snappen.
Weer anderen geven aan dat ze er toch geen lol aan gaan beleven omdat horeca niet als vanouds is en ze niet naar drukke marktjes kunnen, etc.
Wij gaan gewoon; in de bergen is het sowiso minder druk, kamperen is veelal buiten (dus besmetting minimaal) en als het écht moet kan ik zelfs in 1 lange dag naar huis rijden.
Mijn vermoeden is dat vooral de drukke resorts en vliegbestemmingen fors minder toeristen krijgen, al valt het op dat je op populaire campings hier en daar nog gewoon kunt boeken voor het hoogseizoen.
Anderen willen niet vliegen; kan ik snappen.
Weer anderen geven aan dat ze er toch geen lol aan gaan beleven omdat horeca niet als vanouds is en ze niet naar drukke marktjes kunnen, etc.
Wij gaan gewoon; in de bergen is het sowiso minder druk, kamperen is veelal buiten (dus besmetting minimaal) en als het écht moet kan ik zelfs in 1 lange dag naar huis rijden.
Mijn vermoeden is dat vooral de drukke resorts en vliegbestemmingen fors minder toeristen krijgen, al valt het op dat je op populaire campings hier en daar nog gewoon kunt boeken voor het hoogseizoen.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Bij één van de talkshows zei laatst een deskundige dat bron opsporing niet goed lukt. Je hebt meerdere patiënten nodig die eenzelfde contact hebben gehad om een link te kunnen leggen. Ik vind het ook lastig dat hier niets bekend over is. Bij de nieuwe gevallen denk ik al gauw; hoe krijg je het nu nog voor elkaar? Maar misschien kan het mijzelf ook zo overkomen.rikkert schreef: ↑06 jul 2020 10:07Ik zou wel eens willen weten hoeveel besmettingen er door vliegreizen worden opgelopen. Daar lees je helemaal niks over. Overigens, ik zou helemaal wel willen weten waardoor mensen die nu besmet raken, besmet worden.
Als mensen het in de supermarkt oplopen maak ik me zorgen. Als ze het oplopen omdat ze een half uurtje boven op een prostituee hebben gelegen, maak ik me een stuk minder zorgen.
Je zou toch zeggen dat met de beperkte hoeveelheid besmettingen, en contactonderzoek dat nu plaatsvindt, daar wel iet over te roepen valt. Maar blijkbaar niet. Of men vind het beter er niks over te roepen.
Laatst zeiden ze dat 70% voorzichtig blijft (geen horeca/ vakantie etc.) Hopelijk werkt dit als een soort omgekeerde groepsimmuniteit.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Geen horeca en geen vakantie is nergens voor nodig.
Gezond verstand gebruiken in beide situaties absoluut wel en werkt dat inderdaad als een soort van groepsimmuniteit.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Ik hoop het. En voordat daar duidelijkheid over is, vooral niks roepen. Want dan is het op niks gebaseerd. Maar ik merk wel dat het mij zou helpen, in wat wel en niet kan. En ik denk dat meer mensen dat hebben.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Horeca en gezond verstand gaan echter vaak niet zo goed samen.... Bovendien kan jij je gezond verstand wel gebruiken maar in een kroeg komen meer mensen. En niet iedereen zal thuisblijven met (lichte) klachten.daniel1975 schreef: ↑06 jul 2020 11:23 Geen horeca en geen vakantie is nergens voor nodig.
Gezond verstand gebruiken in beide situaties absoluut wel en werkt dat inderdaad als een soort van groepsimmuniteit.
Zat dit weekend na een rondje fietsen op een terras bij een gelegenheid waar binnen een (familie)feest werd gevierd. Naarmate de tijd verstreek werden de feestvierders vrijer en losser. Zingen, dansen tot een polonaise aan toe. In NL lijkt het besmettingsrisico me momenteel erg klein, maar het geeft wel de verslappende moraal weer.
Gezond verstand lijkt me dus om horeca (binnen) te mijden.