Tussen het inzetten van een haas en ploegentactiek (Veltec etc.) zit toch eigenlijk niet zo heel veel verschil?theov schreef:Toen Laurens ten Dam won, zat hij toen al niet bij de opleidingsploeg van Rabobank?
Dat is ook niet echt een amateurploegje.
Maar zolang ze het eerlijk doen zou ik er geen probleem mee hebben.
Maar een haas inzetten gaat toch echt te ver.
La Marmotte 2012
Als een haas fris halverwege het parcours staat te wachten natuurlijk weleelcoz schreef:Tussen het inzetten van een haas en ploegentactiek (Veltec etc.) zit toch eigenlijk niet zo heel veel verschil?

Daar heb je gelijk in, ik bedoelde meer dat het beide een beetje treurig is. In beide gevallen heeft het niet zo veel meer te maken met het idee van een cyclo, mijns inziens.Gastheerg schreef:Als een haas fris halverwege het parcours staat te wachten natuurlijk weleelcoz schreef:Tussen het inzetten van een haas en ploegentactiek (Veltec etc.) zit toch eigenlijk niet zo heel veel verschil?
In de Giro Sardegna hebben zelfs de niet zo snelle dames altijd wel een mannetje dat voor ze rijdt. Zit waarschijnlijk in de cultuur ingebakken of zo...daniel1975 schreef: Eigenlijk hetzelfde als bij de dames; die snelle meiden rijden veelal met mannetjes om zich heen. Bij de Marathona is het zelfs bijna lachwekkend.
-
- Forum-lid
Al die extra hulp is flauwekul. Of het nu een haas is of ploegentactiek. Gewoon 's morgens op je fiets stappen en rijden maar. Dan zie je 's middags wel wat je prestatie waard is geweest. Overigens vraag ik me af wat er nu precies waar is van dat verhaal over een haas want het zou ook niet de eerste keer zijn dat dit soort berichten helemaal niet blijken te kloppen. Uit de reactie van Bart (5e geworden) maak ik in ieder geval niet op dat er vreemde dingen zijn gebeurd. Dit is wat hij schreef op wielertoerist.be:eelcoz schreef:Daar heb je gelijk in, ik bedoelde meer dat het beide een beetje treurig is. In beide gevallen heeft het niet zo veel meer te maken met het idee van een cyclo, mijns inziens.Gastheerg schreef:Als een haas fris halverwege het parcours staat te wachten natuurlijk weleelcoz schreef:Tussen het inzetten van een haas en ploegentactiek (Veltec etc.) zit toch eigenlijk niet zo heel veel verschil?
Als de mensen die helemaal voorin rijden er al niet over klagen zal het wel meevallen zeker. Maar goed, zijn er nog mensen met mooie verhalen en foto's? Dat is veel leuker om te zien dan dit soort discussies.etherbak schreef:toffe peer die Sander...
mijn broer heeft hem trouwens ook verschillende malen bevoorrading gegeven tussen valloire en de top van de Galibier terwijl we met zijn tweetjes wat aan het zeveren waren... ik zat wel redelijk à bloc want was op télégraphe weggereden uit de kopgroep om mijn ouders wat leuke plaatjes en filmpjes te laten schieten... in extase waren ze...![]()
spijtig van de krampen in de afdaling van de Galibier... mijn benen waren volledig geblokkeerd gedurende een kilometer of 6 waardoor ik geen meter kon bijstampen na de haarspeldbochten... wat drank en een beetje magnesium concentraat boden wel wat soelaas maar de Sander was ondertussen wel gaan vliegen... twee kostbare minuten en de derde plek in de scratch foetsie![]()
maar allez zeg nu zelf, ne sympa kaddee uit Herent de Marmotte zien winnen is toch altijd cooler dan één of andere buitenlander...?
Nou, nou..........................ik ben al heel wat keren blij met je wiel geweestbottecchia schreef:Al die extra hulp is flauwekul. Of het nu een haas is of ploegentactiek.

deleted
Laatst gewijzigd door Cervino op 18 okt 2012 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.cima-lux.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid HC
Mij zou het niet intresseren, maar voor de degene die wel de kwaliteiten hebben om een hele goede uitslag te rijden is het wel vervelend.
Als de kindjes iets ouder zijn staat deze tocht ook een keer op mijn lijste. Aan de andere kant met de hemelvaart heb ik drie dagen achterelkaar 135 km ( met de mtb off road) per dag gereden dan moet de marmot ook wel gaan. Daarnaast ervaar ik het hooggebergte altijd makkelijker dan dezelfde tijd op het vlakke, door de afwisseling en je hebt tijdens de marmot toch weer een uurtje rust in de afdalingen.
Als de kindjes iets ouder zijn staat deze tocht ook een keer op mijn lijste. Aan de andere kant met de hemelvaart heb ik drie dagen achterelkaar 135 km ( met de mtb off road) per dag gereden dan moet de marmot ook wel gaan. Daarnaast ervaar ik het hooggebergte altijd makkelijker dan dezelfde tijd op het vlakke, door de afwisseling en je hebt tijdens de marmot toch weer een uurtje rust in de afdalingen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik juist niet: doe mij maar de DM bijvorbeeld en ik verwacht ook de 3B: korter klimmen, meer herstelmomentjes. DM vond ik duidelijk prettiget om te rijden dan LM. Vandaag Sella ronda gereden (net voor de regen..., lijkt NL wel): tegen de tijd dat je benen pijn gaan doen ben je alweer boven 

Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Absoluut, dat werkt zeker mee.
Maar ik durf de stelling ook wel aan dat ik de 3B makkelijker ga vinden dan LM. Volgend jaar misschien maar eens ervaren
Maar ik durf de stelling ook wel aan dat ik de 3B makkelijker ga vinden dan LM. Volgend jaar misschien maar eens ervaren

Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!