Ricardo Ricco
-
- Forum-lid
Walgelijk al die afkeurende reacties op het vermeende dopinggebruik van Ricco. Als een renner zo veel voor zijn sport over heeft verdient dat niets dan stille bewondering.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik was een grote fan van zijn manier van fietsen, en als persoon heb ik ook meer sympathie voor een losgeslagen projectiel dan voor gladde afgeborstelde types die mediatraining volgen omdat hun imago belangrijker is dan wie ze echt zijn.
Uiteindelijk is hij ook niet arroganter dan die andere ziekelijke narcist uit Texas - die er alleen een hele PR-machine op nahoudt om zijn imago te verzorgen (èn een uitgebreide medische staf om zijn bloed proper te houden).
Alleen had ik nooit durven denken dat hij zó dom kon zijn... Grote genieën (voor alle duidelijkheid: hier reken ik hem niét toe!) hebben ook wel vaker een persoonlijkheidsstoornis, maar hier slaat de balans wel volledig door naar de andere kant!
Maar zoals Maarten Ducrot zou zeggen: dit is het 'oude wielrennen' - dat kennelijk helaas ook zijn jonge vertegenwoordigers heeft...
Uiteindelijk is hij ook niet arroganter dan die andere ziekelijke narcist uit Texas - die er alleen een hele PR-machine op nahoudt om zijn imago te verzorgen (èn een uitgebreide medische staf om zijn bloed proper te houden).
Alleen had ik nooit durven denken dat hij zó dom kon zijn... Grote genieën (voor alle duidelijkheid: hier reken ik hem niét toe!) hebben ook wel vaker een persoonlijkheidsstoornis, maar hier slaat de balans wel volledig door naar de andere kant!
Maar zoals Maarten Ducrot zou zeggen: dit is het 'oude wielrennen' - dat kennelijk helaas ook zijn jonge vertegenwoordigers heeft...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Het is maar de vraag hoe ver zijn dopinggebruik Ricco boven zijn (eveneens gedrogeerde?) concurrenten uit deed stijgen. Ik heb het idee dat het lichamelijke effect van doping wel eens overschat wordt.
Wieler Revue schreef:Walgelijk al die afkeurende reacties op het vermeende dopinggebruik van Ricco. Als een renner zo veel voor zijn sport over heeft verdient dat niets dan stille bewondering.
Dopinggebruik tot daar aan toe maar dan nog bovenop neerkijken op je tegenstanders, ze met woorden kleineren en grote praat verkopen terwijl je een bedrieger bent?
Geef mij dan maar een type zoals bvb pantani ( nooit betrapt maar wel meer dan genoeg aanwijzingen van gebruik) die fantastische prestaties leverde en tenminste respect opbracht voor zijn tegenstanders.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

-
- Forum-lid
litespeed schreef:Waarom iemands aanvallende stijl bewonderen als hij dat alleen maar kon vanwege het met doping opgebouwde voordeel tov zijn concurrenten?
Niet enkel aan jou gericht, Dario.
Waarom? Omdat ik meer geniet van aanvallende renners die risico's durven te nemen dan renners die in optocht naar boven rijden zoals de afgelopen Tour dat vaak het geval was. Aanvallend koersen, je tegenstanders verrassen, dat is voor mij de essentie van het wielrennen. Heeft niks met doping te maken.
litespeed schreef:Waarom iemands aanvallende stijl bewonderen als hij dat alleen maar kon vanwege het met doping opgebouwde voordeel tov zijn concurrenten?
Omdat hij in tempore non suspecto het publiek mooie momenten heeft bezorgd: toén kon (=onvoltooid verleden tijd) ik ervan genieten; de waarheid bleek immers - helaas - pas erna. En omdat ik anderzijds over die concurrenten evenmin zekerheid had dat ze puur zijn.
In de tijd dat zowat iedereen op epo reed was Pantani tenslotte óók leuker om naar te kijken dan Indurain.
En spuit Cadel Evans propvol cera en hij blijft een oersaaie renner...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
- daniel1975
- Forum-lid HC
Wieler Revue schreef:litespeed schreef:Waarom iemands aanvallende stijl bewonderen als hij dat alleen maar kon vanwege het met doping opgebouwde voordeel tov zijn concurrenten?
Waarom? Omdat ik meer geniet van aanvallende renners die risico's durven te nemen dan renners die in optocht naar boven rijden zoals de afgelopen Tour dat vaak het geval was. Aanvallend koersen, je tegenstanders verrassen, dat is voor mij de essentie van het wielrennen. Heeft niks met doping te maken.
Jawel...want clean kon hij het niet.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
- Forum-lid
Daniel1975 schreef:Jawel...want clean kon hij het niet.
Dat weet je niet... ik betwijfel of meneer Ricco het ooit heeft geprobeerd.