En dan is ie ook niet meer perfect rond, toch?
Nu ja, het is jouw beslissing.

Ciao,

Fiets Magazine nr. 5-2025 (incl. de zomer special) is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Ijzeren Briek schreef:Ga blijven met tubes rijden maar aangezien pitstop niet altijd werkt zoals het hoort (doet het dat ooit wel?) vind ik dit toch een zwaar nadeel. Reservetube in je achterzak of onder het zadel vind ik nog niet zo erg alhoewel het toch een onhandiger ding is in vergelijking met één of zelfs twee binnenbandjes. Wat ik echter het meest afschrikkend vind is die tube eraf krijgen te velde. Toen mijn vorige tubes eraf moesten heb ik bijna het vel van mijn vingers geduwd, dat is echt geen simpel klusje dat in 1-2-3 geklaard is. Eens je een zone van pakweg 10 tot 20 cm hebt is het geen probleem meer maar eer je die zone hebt... .
Zoals gezegd blijf ik met tubes rijden omdat het zo goed bolt icm een hoge carbonvelg maar ik kan de praktische nadelen die een aantal mensen afschrikt enkel maar beamen. Kostprijs is toch ook praktisch x2.
Maar kom, binnenkort ligt mijn nieuwe tube er op en spreken we er niet meer over.
SmartFella schreef:Naar het schijnt moet je pitstop steeds goed schudden voor gebruik.
Ook ben je beter dat je met maar 6bar verder rijdt, ipv er 8 bar in te steken. (Heb ik gelezen op verschillende fora's.)
Ik vertrek binnenkort ook naar de Alpen om er te gaan trainen en ik neem ook zeker mijn tubewielen mee. Ik denk eraan om steeds 2busjes pitstop mee te nemen op training. Of zou ik het toch maar bij een reservetube houden?
Enerzijds zie ik wel tegenop tegen een reservetube, omdat het "zoveel" plaats in neemt. Maar anderzijds blijft dit het veiligst.