Ja ik ; 40x30 versie heb ik gekocht. 24.5mm intern breed 32.3mm op breedste punt uitwendig en 40mm hoog, en met 40mm Pirelli Gravle H banden. Getest op gravelpaden, ATB parcours ( groen / blauwe route ) en dat ging allemaal prima. Fijne wielen, goede luide ratel met de D272 naven. Wel een setje ratchets 36T op reserve gekocht via Ali, mochten de 54T het begeven. Momenteel gepaird met een 11-32 Spedao cassette die ook prima werkt op de GRX 11 groep van Shimano.
Ervaringen met Aliexpress wielen
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 

-
- Forum-lid HC
Vette kluerstelling @jakkel.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik heb de exacte link niet meer staan in mijn bestellingen, maar ze zijn van ZTTO. dubbele Ratchet ring ( die hol is aan de binnenkant. ). Ik moet ze nog wel even testen of ze uberhaupt wel passen !!

-
- Forum-lid
Ja, 12s is net zo breed als 11s dus past gewoon.
Ratchets zijn niet universeel : je hebt namelijk holle ratchets :
https://www.fruugo.nl/fietsnaaf-54t-sta ... gJP5fD_BwE
En volle ratchets :
https://www.tradeinn.com/d/13682/136826 ... t-set.webp
Dus waar de veertjes invallen( hol - dus in doorsnede een L vorm, en die waar de veer tegenaan drukt ( een U vorm ). Dan heb je nog ratchets geschikt voor de oudere DT naven en je hebt DT Exp naven die net iets anders geconstrueerd zijn. Of die laatste andere ratchets nodig hebben weet ik dan ff niet zo snel.

Maandagavond besteld en vrijdag al in huis!
Prima verpakt. Ziet er goed uit!
Set weegt slechts 1317gram! Binnenbreedte is 23mm en geen 24 zoals aangegeven en door andere gemeten.
Heb ze trouwens niet bij CSC France gekocht zag ik maar bij FreeSports Store Frankrijk.
Kom hier nog wel terug als ik paar ritjes gemaakt heb.
Laatst gewijzigd door ric op 18 apr 2025 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)