Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Giant

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 11 jan 2018 16:58

Er zijn inderdaad dozenschuivers die met dat soort marges werken, Daar wil ik echter niet zijn voor onderhoud. Overigens is "levenslang" wel een fietsenleven lang en niet de totale tijd dat de fiets nog rondrijdt. Voor een topmodel zal dat max. zo'n 5 jaar zijn voor een midrange wellicht wat langer, zet dat af tegen een ander merk dat de wettelijke garantie (te verwachten duur dat iets mee moet kunnen) moet hanteren dan is dat bij Giant iets maar niet heel veel beter (wellicht minder gezeur voor de eerste eigenaar)

kooijtje2
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 24 jul 2015 21:17
Locatie: In de Buurt

kooijtje2 11 jan 2018 19:12

sharkman113 schreef: 11 jan 2018 16:58 Er zijn inderdaad dozenschuivers die met dat soort marges werken, Daar wil ik echter niet zijn voor onderhoud.
Dit betreft absoluut geen dozenschuiver maar gewoon een grote nette fietsenwinkel waar je alle fietsen buiten mag uitproberen voor je bestel met prima service die alleen inziet dat het kopen via internet (lees lagere prijzen) niet meer tegen te houden is en daar op inspeel doorbuiten de gewone verkoop ook fietsen te verkopen tegen zeer scherpe prijzen maar wel met internetkoop condities ( geen gratis beurtjes evt ruilen van zadel ,stuurpen enz). Wil je dit wel kan dat ook alleen krijg je dan minder korting en een gratis beurtje enz . Echter de service is bij beide opties prima geen verschil ik had bv zelf een probleem met de remmen deze zijn keurig opgelost toen ik terug kwam en hoefde niet eens te betalen ook had ik een probleempje met de lak van mij nieuwe giant dealer heeft dit perfect voor mij opgelost met giant ik had de keuze een nieuw frame of geld terug . Ik heb trouwens helemaal geen belang bij deze winkel wilde alleen reageren op de wel of geen korting die bij dealers word gegeven . Ik heb 3 weken terug een nieuwe fiets erbij gekocht en heb voor Canyon gekozen . :like:

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 11 jan 2018 20:08

Niets mis met Canyon, koop je alsnog een fiets uit de Giant fabriek (maar wel iets minder netjes afgewerkt, alle waar naar zijn geld)

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 11 jan 2018 23:12

sharkman113 schreef: 11 jan 2018 16:58 Er zijn inderdaad dozenschuivers die met dat soort marges werken, Daar wil ik echter niet zijn voor onderhoud. Overigens is "levenslang" wel een fietsenleven lang en niet de totale tijd dat de fiets nog rondrijdt. Voor een topmodel zal dat max. zo'n 5 jaar zijn voor een midrange wellicht wat langer, zet dat af tegen een ander merk dat de wettelijke garantie (te verwachten duur dat iets mee moet kunnen) moet hanteren dan is dat bij Giant iets maar niet heel veel beter (wellicht minder gezeur voor de eerste eigenaar)
Giant zegt er niks over in de algemene voorwaarden
Veel merken houden het idd op 5 of 10 jaar als levenslang maar Giant zegt er niks over.
Zal de vertegenwoordiger eens op aanspreken maar als er staat levenslang voor eerste eigenaar zonder max termijn zullen ze het toch moeten nakomen.
Koga is dat trouwens ook zo alleen na 10 jaar vergoeden ze geen werkloon meer maar je krijgt wel een nieuw frame ( niet bij carbon trouwens )
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 12 jan 2018 14:21

In België kan je nergens je frame registreren. Ik denk ook dat het niet nodig is om de garantie te krijgen (mijn FM heeft er ook niets over gezegd)
Afbeelding

sensawielerfan
Forum-lid
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:18

sensawielerfan 12 jan 2018 18:44

Volgens mij kun je gewoon op de site van Giant je frame aanmelden hoor

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 12 jan 2018 20:48

Inderdaad maar ik krijg enkel plaatsen (en winkels) in NL te zien zodat ik hem niet correct kan registreren.


edit: Even geprobeerd op een andere PC, daar kon ik wel kiezen voor het land. Ondertussen is mijn fiets dus geregistreerd.

Het is echter niet noodzakelijk voor de garantie, dit stond erbij:
Afbeelding
Afbeelding

green-hornet
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 aug 2017 09:22

green-hornet 13 jan 2018 21:15

Vandaag mijn groene Propel dics '18 gehaald :winkthumb: .
Morgen weer na 7 maanden en stuk fietsen met mijn nieuwe fiets en nieuwe outfit :mrgreen:

Crazybiker75
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 okt 2017 10:10

Crazybiker75 20 jan 2018 21:18

Heb een tijd terug hier wat vragen gesteld over een Trinity maar dat is dit jaar even in de ijskast gezet. Ik wil eerst me goed voorbereiden op een triathlon voor ik echt mee ga doen. Dus ik ben opzoek naar een goede, betrouwbare racer om te trainen. Nu heeft Giant mijn voorkeur alleen nu kom ik de modellen Defy, TCR en Propel tegen in mijn prijsklasse tot 1000 euro. Mijn pre is wel minimaal Shimano 105. Ook de maat is wat vreemd. De 1 zegt S en de ander M/L. Ik ben 1.79 lang en beenlengte is 80 cm. Welke fiets is de aanrader voor mijn doeleinde. Wil ook tochten zoals de Elfstedentocht maken. Wie kan mij helpen met de verschillende versies?

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 20 jan 2018 22:20

Met jou lengte vast geen S maar dat kan je zelf toch zonder te meten wel inschatten lijkt me ;)
Eerder een twijfel tussen M en M/L .
Je kunt ook nog naar de content kijken
Defy , TCR en Propel zitten uit mn hoofd toch ook wel een behoorlijk stuk boven de 1000eur adviesverkoop aangezien het allemaal carbon fietsen zijn
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Crazybiker75
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 okt 2017 10:10

Crazybiker75 20 jan 2018 23:48

Nieuw zijn de carbon fietsen duurder dan 1000 Europa en zeker met Shimano 105 of hoger. Aangezien het mijn allereerste racer wordt leek het mij verstandig eerst een tweedehands fiets aan te schaffen. Zo houdt ik ook geld over om mijn droom triathlonfiets aan te schaffen namelijk de Trinity.

https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... systemmail

https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... systemmail

https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... systemmail

https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr

Die laatste is hier met wit stuurlint maar ben deze nieuw tegen gekomen voor 1 euro goedkoper en rood stuurlint. Twijfel twijfel. Vind ze allemaal wat hebben.

Gebruikersavatar
Lennart95
Forum-lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 13 sep 2016 21:45
Locatie: Borne

Gebruikersavatar Lennart95 21 jan 2018 10:06

Jammer dat in Nederland de Giant Propel advanced Disc niet wordt verkocht, zodat je gelijk op een fiets van 5100 zit. In Duitsland hebben ze nog de mechanische ultegra van 3800
Afbeelding

Plaats reactie