Wees gerust, was het maar dat het alleen zo in Nederland is. Ik zou eerder zeggen, waar niet?
Wielrenners in de Media (Geenstijl)
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
In de vrijwilligersgroep vd UHR wel vaker dit soort plaatjes. Helaas ook hier een afspiegeling van de maatschappij en ook in het bos heb je tokkies etc. die zooi van zich af gooien.
Overigens mbt bidons: Dat zal geen opzet zijn en op sommige stukjes UHR is het inderdaad mogelijk dat je er 1 verliest en soms niet direct door hebt. Kom je er (te) laat achter, dan nog maar een rondje om hem op te zoeken
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
-
uninvitedguest
- Forum-lid
Ben de laatste tijd veel aan het wandelen in natuurgebieden en eigenlijk overal is het mogelijk om binnen de korste keren een vergelijkbare hoeveelheid zooi te verzamelen.(afgezien van de bidons dan).
Overal kom je tegenwoordig een onvoorstelbare hoeveelheid rommel tegen. Blijkbaar vinden we het normaal om alles overal maar neer te gooien zonder het mee te nemen naar de dichtst bijzijnde afvalbak.
Jammer te moeten zeggen, maar dit is dus helaas geen uitzonderlijke situatie en zeker niet specifiek voor MTB routes/fietsers. Doet zich overal in de natuur voor,
Gevalletje fietsertje zwart maken dus.
Ben wel van mening dat er onder fietsers op het gebied van afval weggooien nog veel verbeterd kan worden. Ooit een keer een toertocht gereden met veel kliko's om zooi in te gooien, onvoorstelbaar hoeveel bananenschillen er omheen lagen.
In het kader van doelgroepen zwart maken; bijna in alle natuurgebieden dienen honden ook aangelijnd te zijn. Dit staat duidelijk aangegeven op borden.
Wanneer ik voor elke loslopende hond een euro zou krijgen, hoef ik niet meer te werken.
In het verlengde van bovenstaande; Alle hondenbezitters zijn aso.

Overal kom je tegenwoordig een onvoorstelbare hoeveelheid rommel tegen. Blijkbaar vinden we het normaal om alles overal maar neer te gooien zonder het mee te nemen naar de dichtst bijzijnde afvalbak.
Jammer te moeten zeggen, maar dit is dus helaas geen uitzonderlijke situatie en zeker niet specifiek voor MTB routes/fietsers. Doet zich overal in de natuur voor,
Gevalletje fietsertje zwart maken dus.
Ben wel van mening dat er onder fietsers op het gebied van afval weggooien nog veel verbeterd kan worden. Ooit een keer een toertocht gereden met veel kliko's om zooi in te gooien, onvoorstelbaar hoeveel bananenschillen er omheen lagen.
In het kader van doelgroepen zwart maken; bijna in alle natuurgebieden dienen honden ook aangelijnd te zijn. Dit staat duidelijk aangegeven op borden.
Wanneer ik voor elke loslopende hond een euro zou krijgen, hoef ik niet meer te werken.
In het verlengde van bovenstaande; Alle hondenbezitters zijn aso.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
-
Deleted_User
- Forum-lid
Nog verder generaliseren.... alle mensen zijn aso's. En dan iets minder generaliseren: alle andere mensen zijn aso's.....
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Alles wordt tegenwoordig zo makkelijk mogelijk gemaakt waardoor er meer mensen op plekken komen, waar ze vroeger nooit kwamen en dat levert veel troep op.
Afgelopen zomer bij het Garda meer een schitterende toeristen fuik. Een enorme lift om de berg op te gaan. Echt honderden mensen boven op die berg, ik kreeg er Een zeertriest gevoel van. Wij waren via de andere kant gaan wandelen net als vroeger toen de lift er niet was. Dit soort dingen zorgen voor deze ellende.
Iedereen moet maar alles en overal geweest zijn en alles kunnen. Als je niets hoeft te doen om dingen te bereiken is er vaak weinig respect.
Afgelopen zomer bij het Garda meer een schitterende toeristen fuik. Een enorme lift om de berg op te gaan. Echt honderden mensen boven op die berg, ik kreeg er Een zeertriest gevoel van. Wij waren via de andere kant gaan wandelen net als vroeger toen de lift er niet was. Dit soort dingen zorgen voor deze ellende.
Iedereen moet maar alles en overal geweest zijn en alles kunnen. Als je niets hoeft te doen om dingen te bereiken is er vaak weinig respect.
Tja, dat kan er ook nog wel bij. Op het forum van Mountainbike.nl worden boswielrenners doorgaans al geafficheerd als de 'winterziekte'. Oftewel, de wielrenners die...53x11 schreef: ↑30 jan 2020 10:42De gemiddelde MTB'er zal nu antwoorden dat alle "boswielrenners" in de winter uit het bos te weren 95% van de oplossing is voor dit probleem...
(Over de mate waarin dat terecht is durf ik geen uitspraak te doen, maar feit is dat de "overwinterende" wielrenner geen al te beste naam heeft.)
[...]
- vanaf de herfst tot rokjesdag alle mtb-routes verzieken;
- in grote groepen — meestal in dezelfde potsierlijke, (veel te) strakke lycra-tenues — rondrijden, bij voorkeur op zaterdag- of zondagochtend;
- alles en iedereen aan de kant schreeuwen of duwen om hun eigen (povere) Strava-tijden te verbeteren;
- het liefst over brede/rechte bospaden scheuren;
- 1 cm diepe regenplassen omzeilen;
- in de ankers gaan voor 2 cm diepe kuilen;
- languit rollebollen over 3 cm hoge boomwortels;
- et cetera, et cetera.
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
Handleiding net gepresenteerd, dus op je wenken bediend.
Overigens vuil in het bos op MTB routes behandeld in "Wielrenners in de Media (Geenstijl)". Grenzen vervagen........................
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?