Raad de plaat
Ik heb het idee dat die raad de plaat-opgaven steeds onmogelijker worden. De ene na de andere onbekende berg in Verweggistan komt voorbij. Je kunt het dan niet meer raden, je moet er een hele studie aan wijden om het juiste antwoord te vinden. Dit is natuurlijk inherent aan dit spel lang spelen [alle bekendere platen zijn al voorbij gekomen], maar kunnen we hier niet iets op verzinnen? Of denken jullie er allemaal anders over?
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...
Ben ik het wel mee eens Seger. Ik heb sowieso een beetje het gevoel dat het meer een raad de berg/klim topic is geworden, dan een raad de plaat. Moeten toch nog wel andere dingen te verzinnen zijn, dan alleen maar foto's van klimmetjes/bergen?
Stevens SCF 2 Ultegra SL / Stevens Vuelta Ultegra SL
[quote="M_Giant"]Ben ik het wel mee eens Seger. Ik heb sowieso een beetje het gevoel dat het meer een raad de berg/klim topic is geworden, dan een raad de plaat. Moeten toch nog wel andere dingen te verzinnen zijn, dan alleen maar foto's van klimmetjes/bergen?
[/quote]
Lijkt me geen probleem om wat anders te plaatsen maar als je dan daar iets over roept zou je ook met alternatieven moet komen. Dus zeg het maar
:d:d
[/quote]
Lijkt me geen probleem om wat anders te plaatsen maar als je dan daar iets over roept zou je ook met alternatieven moet komen. Dus zeg het maar
:d:d
Zijn natuurlijk lastiger te vinden (of men moet eigen foto's hebben) maar foto's van profrenners uit bepaalde wedstrijden zijn ook leuk. (Deze kwamen eerst nog wel eens voorbij).
Een minder idee, maar wel een mogelijkheid, neem foto's van bepaalde fietsen/onderdelen en laat mensen raden welk merk, zat mensen hier die materiaal gek zijn en misschien aan een stukje velg met wat spaken, kunnen zien of ze te maken hebben met campa zonda of met een fulcrum racing 3 velg.
Gewoon het wielrennen wat breder nemen dan alleen maar bergen/klimmen.
Is misschien wat makkelijker gezegd dan gedaan, maar het hoeven ook niet alleen andere foto's te worden, van mij mogen de bergen/beklimmen er in blijven, graag zelfs, alleen af en toe eens wat afwisselen.
Een minder idee, maar wel een mogelijkheid, neem foto's van bepaalde fietsen/onderdelen en laat mensen raden welk merk, zat mensen hier die materiaal gek zijn en misschien aan een stukje velg met wat spaken, kunnen zien of ze te maken hebben met campa zonda of met een fulcrum racing 3 velg.
Gewoon het wielrennen wat breder nemen dan alleen maar bergen/klimmen.
Is misschien wat makkelijker gezegd dan gedaan, maar het hoeven ook niet alleen andere foto's te worden, van mij mogen de bergen/beklimmen er in blijven, graag zelfs, alleen af en toe eens wat afwisselen.
Stevens SCF 2 Ultegra SL / Stevens Vuelta Ultegra SL
-
bike_add1ct
- Forum-lid
Zal morgen nieuwe proberen te plaatsen!
-
bike_add1ct
- Forum-lid
[quote="hero"]That's the one! (Colle del piccolo San Bernardo). Maar deze foto is genomen in het begin van de klim aan de Italiaanse kant. Je start in Pré St. Didier, doorfietsend kom je door La Thuile, tot aan de top is dat ca. 24km (gem. 5-6%). Op de top zit je in Frankrijk en na een afdaling van zo'n 27km rij je Bourg St. Maurice binnen. Behalve dat je door 2 lange (donkere) tunnels moet vind ik dit een lekkere klim waarbij je lang in een ritme kan blijven doorfietsen, hij is niet te steil.
[/quote]
Lekker bergje idd. Ik zat nog te twijfelen tussen de It en Fr kant, heb ze allebei gedaan maar onderaan lijken ze wel wat op elkaar, vond het allebei mogelijk eigenlijk. Maar mooi ding idd.
[quote="Seger"]Ik heb het idee dat die raad de plaat-opgaven steeds onmogelijker worden. De ene na de andere onbekende berg in Verweggistan komt voorbij. Je kunt het dan niet meer raden, je moet er een hele studie aan wijden om het juiste antwoord te vinden. Dit is natuurlijk inherent aan dit spel lang spelen [alle bekendere platen zijn al voorbij gekomen], maar kunnen we hier niet iets op verzinnen? Of denken jullie er allemaal anders over?[/quote]
Nouja, de kleine St Bernard is natuurlijk niet bepaald een onbekend bergje, maar je opmerking snijdt wel hout natuurlijk. Meestal is het gewoon een kwestie van toevallig een keer op die locatie geweest zijn, of via (al dan niet visuele) hints de locatie proberen te raden/zoeken. Ze moeten vooral ook niet te makkelijk worden lijkt me. Zo'n 5-10 pogingen om te raden lijkt me wel een mooi gemiddelde (om maar wat te noemen). Men kan altijd extra hints geven natuurlijk.
Verder zou wat meer variatie in de thema's inderdaad wel leuk zijn, maar materiaalvragen worden vaak of te makkelijk of veel te moeilijk, en veel mensen hebben nou eenmaal veel foto's van klims op hun HDD staan.
Zo ook ik...
aldus de nieuwe RDP:
Welke zeer markante klim is dit?

Wil ook wel eens een ander soort foto plaatsen hoor, en heb dit in het verleden ook wel regelmatig gedaan, maar nu is deze even wat makkelijker. Succes!
[/quote]
Lekker bergje idd. Ik zat nog te twijfelen tussen de It en Fr kant, heb ze allebei gedaan maar onderaan lijken ze wel wat op elkaar, vond het allebei mogelijk eigenlijk. Maar mooi ding idd.
[quote="Seger"]Ik heb het idee dat die raad de plaat-opgaven steeds onmogelijker worden. De ene na de andere onbekende berg in Verweggistan komt voorbij. Je kunt het dan niet meer raden, je moet er een hele studie aan wijden om het juiste antwoord te vinden. Dit is natuurlijk inherent aan dit spel lang spelen [alle bekendere platen zijn al voorbij gekomen], maar kunnen we hier niet iets op verzinnen? Of denken jullie er allemaal anders over?[/quote]
Nouja, de kleine St Bernard is natuurlijk niet bepaald een onbekend bergje, maar je opmerking snijdt wel hout natuurlijk. Meestal is het gewoon een kwestie van toevallig een keer op die locatie geweest zijn, of via (al dan niet visuele) hints de locatie proberen te raden/zoeken. Ze moeten vooral ook niet te makkelijk worden lijkt me. Zo'n 5-10 pogingen om te raden lijkt me wel een mooi gemiddelde (om maar wat te noemen). Men kan altijd extra hints geven natuurlijk.
Verder zou wat meer variatie in de thema's inderdaad wel leuk zijn, maar materiaalvragen worden vaak of te makkelijk of veel te moeilijk, en veel mensen hebben nou eenmaal veel foto's van klims op hun HDD staan.
Zo ook ik...
Welke zeer markante klim is dit?

Wil ook wel eens een ander soort foto plaatsen hoor, en heb dit in het verleden ook wel regelmatig gedaan, maar nu is deze even wat makkelijker. Succes!
-
bike_add1ct
- Forum-lid
[quote="Tinn"]Is dit de Tre cime?[/quote]
Nope. 't Is een vrij bizarre klim in een evenzo bizar landschap. Genieten dus
[quote="bike_add1ct"][quote="Tinn"]Is dit de Tre cime?[/quote]
[/quote]
Dit ziet er inderdaad indrukwekkend uit
Dit ziet er inderdaad indrukwekkend uit
-
bike_add1ct
- Forum-lid
[quote="Surfer"]Stelvio pas?[/quote]
Ook niet. Deze ligt wat zuidelijker (onder andere).
Ook niet. Deze ligt wat zuidelijker (onder andere).