Trump out or not?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Thnx, goed verhaal.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Dat vraag ik me sterk af. Ik denk het zeker niet perse of we moeten educatie hier definiëren.Enzzo schreef: ↑07 jan 2021 22:28Ik maak nauwelijks taalfouten, wel veel typfouten. Maar het gaat hier om een humoristisch beeld wat druipt van het cynisme.mackersv2.0 schreef: ↑07 jan 2021 19:25 Jij maakt ook taalfouten, wat zegt dat dan over jouw niveau?
Los daarvan ben ik overtuigd van het feit dat educatie de beste remedie is tegen stompzinnigheid!!
Bv een Baudet heeft best wel wat opleidingen en onze vrienden van Vindicat ook,
Je kan je afvragen wat erger is een studenten ontgroening met dodelijke afloop waar niemand meer wat vanaf weet of een autootje op de rotonde in brand...........
Vergeet niet de er een groep bestuurders is uit dat cirkeltje dat is echt een sekte. Dat zijn echt de grootste idioten, maar dan met een net wit hemd en stropdas en dure auto
- Enzzo
- Forum-lid HC
Educatie is een remedie tegen stompzinnigheid maar helaas niet tegen een narcistische persoonlijkheid.
Noch tegen machtswellustige pubers zonder empathie.
Noch tegen machtswellustige pubers zonder empathie.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Als je het bijbrengen van normen en waarden/opvoeding daaronder verstaat ben ik het helemaal met je eens. Als je educatie puur een opleiding/school of training bedoelt ben ik het niet mee je eens.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Laat er maar een charismatisch leider opstaan die mensen kan verenigen.lugosi schreef: ↑08 jan 2021 08:06 ......
Als er ooit in Europa terug een charismatisch leider die krachten in Europa kan verzamelen dan wordt het echt gevaarlijk (er is immers een enorm groot electoraal potentieel in Europa daarvoor aanwezig). .
Pim. Die had charismatisch potentieel, maar dat werd 'opgelost' door een linkse activist.
Links zijn de grootste verdedigers van de democratie, zolang die maar links is. In het andere geval roepen ze om ter hardst dat de anderen populisten, nazi's en /of facisten zijn.
En dat mag je dan volgens sommigen blijkbaar "oplossen".
Als links rechts vermoordt is het "opgelost".
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
De afgelopen zeventig jaar hebben vrijwel alle Europese landen een geschiedenis met radicaal rechts en een deel van de bevolking dat z'n heil ziet in een sterke leider en daarbij zijn neofascisme en neonazisme nooit ver weg. Ik ben ze de afgelopen vijfentwintig jaar beroepshalve zo vaak persoonlijk tegengekomen dat ik er maar niet teveel over zal uitweiden.
Het onderwerp is Trump out or not. Ik denk dat we "or not" inmiddels wel kunnen schrappen.
Het onderwerp is Trump out or not. Ik denk dat we "or not" inmiddels wel kunnen schrappen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Poeh timo, ik denk dat het interessant is om te weten wat de vraag erachter is waarom mensen het willen en dat is toch vaak duidelijkheid, als je dan gaat kijken naar persona's die voor duidelijkheid zorgen zullen die veel meer aan de rechterkant zitten met de daarbij regelmatig onlosmakende kenmerken.
Als ik even kijk naar mijn werk, waarin een best groot stuk zie in diversiteit qua kwaliteiten/niveau's en persona, dan concludeer ik dat 80% heel graag wil weten wat ze exact moeten doen. Teveel vrijheid lijd vaak tot niets.
Ik denk dat dit hier ook mee te maken heeft. Er zijn maar weinig mensen die zonder aangegeven/verplichte grenzen goed kunnen functioneren.
Kijk naar een godsdienst, dat is toch veelal opgelegd gedrag, schaar je die ook in die hoek?
Als ik even kijk naar mijn werk, waarin een best groot stuk zie in diversiteit qua kwaliteiten/niveau's en persona, dan concludeer ik dat 80% heel graag wil weten wat ze exact moeten doen. Teveel vrijheid lijd vaak tot niets.
Ik denk dat dit hier ook mee te maken heeft. Er zijn maar weinig mensen die zonder aangegeven/verplichte grenzen goed kunnen functioneren.
Kijk naar een godsdienst, dat is toch veelal opgelegd gedrag, schaar je die ook in die hoek?
"wasbeer2006", achter waarom "mensen" dat willen gaat een enorm breed scala aan ver uiteenlopende gevoelens en opvattingen schuil. In een beperkt voorbeeld samengevat: een teleurgestelde bewoner van een oude arbeiderswijk die zich zorgen maakt over de "vermulticulturalisering" van zijn buurt en zich ergert aan cq bang is voor straattuig terwijl hij droomt van een law & order politicus is van een heel andere orde dan een corpsbal die antisemitische berichtjes post in chatgroepen van Erkenbrand, Schild & Vrienden of de JFvD terwijl hij droomt van een boreale wereld,
fietsen doe ik net als een prof,
Het verleden toont ons dat wanneer charismatische leiders de macht verwerven dit fout afloopt. Het mag duidelijk zijn dat ook de mensen die dit (bewust of onbewust) mogelijk maken, hier achteraf de dupe van zijn.Lcsmet schreef: ↑08 jan 2021 13:45
Laat er maar een charismatisch leider opstaan die mensen kan verenigen.
Links zijn de grootste verdedigers van de democratie, zolang die maar links is. In het andere geval roepen ze om ter hardst dat de anderen populisten, nazi's en /of facisten zijn.
En dat mag je dan volgens sommigen blijkbaar "oplossen".
Als links rechts vermoordt is het "opgelost".
Beter is om manieren te vinden om je ideeën te laten doordringen in het beleid binnen de bestaande democratische instituties. Hier kunnen rechts-georiënteerde mensen nog veel leren van het links activisme. (ik zou zeggen lees Gramsci en leer, vooraleer je overheidsgebouwen gaat bestormen)