Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Vandaag gezien .... Iemand zonder helm

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 12 jun 2017 12:06

scottwilko schreef: 12 jun 2017 11:51 Overigens zie ik helmloze fietsers niet als serieuze wielrenners, en zal ze zeker niet groeten. Iets wat er normaal ook wel regelmatig bij inschiet moet ik toegeven.
Natuurlijk vind ik het dragen van een helm verstandig, en ik draag zelf ook altijd een helm. Maar het belerende toontje over "helmlozen", hier op het forum, maar bijv. ook binnnen m'n fietsclubje, en waarvan dit citaat dus slechts een voorbeeld is, stoort me mateloos.
We mogen in ons landje veel onverstandige dingen doen, zoals bijv. zonder helm fietsen, roken, alcohol nuttigen, blowen, frituren, 130 km/u rijden op de snelweg, etc.
Leven en laten leven, zou ik zeggen. En volgens mij is "zonder helm fietsen" nog altijd beter dan "niet fietsen".....

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 12 jun 2017 12:16

Heel bijzonder dat het nu over groeten gaat. Her valt mij op dat er in Nederland heel erg weinig gegroet wordt. Heel veel renners zien volgens mij niet veel meer dan het asfalt voor hun wiel. In het gebied waar ik in Frankrijk woon wordt buiten het hoogseizoen nagenoeg altijd gegroet. In het hoogseizoen is het om de Ventoux dan weer niet meer te doen.
En over insmeren, ik doe het zelden tot nooit. Ik heb dan het geluk dat het opbouwen hier wat geleidelijker gaat. Daarnaast ben ik er helemaal niet van overtuigd dat alle troep die in de smeerseltjes zit zo goed voor je is. Ik schrik er niet van als over een aantal jaren blijkt dat er onder de fanatieke insmeerders net zoveel gevallen van huidkanker zullen zijn dan van mensen die te vaak verbrand zijn.

FryskBloed
Forum-lid

FryskBloed 12 jun 2017 12:50

Ik groet alles en iedereen wat ik tegenkom op het fietspad: racefietsers (met of zonder helm), e-bikers, honden met begeleiding, whatever. Kleine moeite groot plezier.

Insmeren: nadat ik tijdens mijn eerste fietsvakantie in 2 dagen zo ongelofelijk (Ierland, daar hebben ze toch alleen regen?) ben verbrand dat ik in een spijkerbroek ben gaan fietsen om maar geen zon meer op mijn benen te krijgen ben ik iets voorzichtiger geworden :-) Als je er minder kanker door krijgt dan zie ik als bonus. In de meeste gevallen beperk ik het wel tot alleen 's ochtends smeren voordat je vertrekt, met factor 50.

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 12 jun 2017 13:50

TumTumTum schreef: 12 jun 2017 09:38
dropje73 schreef: 12 jun 2017 09:32
Hoe zie je dat dan? of iemand wel of niet is ingesmeerd... ??
Dat is wel een autistische vraag, ik had hem zelf kunnen stellen. 8-)
Nee je ziet niet dat iemand niet is ingesmeerd. Wat ik wel zag is niemand die met zonnebrandcreme bezig was, niet aan de start, niet tijdens de pauzes en verbaasde blikken als je zelf wel zo'n tube tevoorschijn haalt. Niemand had het bij zich. Het kan zijn dat iedereen zich stiekum om 6 uur 's ochtends thuis na het tandenpoetsen al had ingesmeerd maar ik vermoed van niet. Bovendien had je dan toch echt tegen de middag toen de zon het felst was wel weer een keer willen smeren.
Maar had je dan ook een zonnebril op? Die had ik dan weer niet, ook omdat ik die op sterkte moet hebben. Daar moet ik toch maar eens werk van maken. 8-)

dixy100
Forum-lid

dixy100 12 jun 2017 14:06

Iemand die zich niet insmeert groet ik niet.

Kwam deze link tegen over oxidanten en zonlicht.

http://justvital.nl/jezelf-niet-insmere ... onnebrand/

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 12 jun 2017 14:23

+1000!!11!1!!1!
En met voldoende inname van anti-oxidanten hoef je ook geen helm meer op te zetten. Onder invloed van vallen ontwikkel je namelijk een beschermlaagje op je schedel. Het dragen van een helm werkt het ontstaan van dat laagje juist tegen. Feitelijk werkt een helm hersenletsel dus juist in de hand!

....
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 12 jun 2017 14:30

Eng clubje...
Campagnolo Ultra Dork

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 12 jun 2017 14:32

Ik had het al gedacht, maar het is weer eens een orthomoleculair...

dixy100
Forum-lid

dixy100 12 jun 2017 16:26

53x11 schreef: 12 jun 2017 14:23 +1000!!11!1!!1!
En met voldoende inname van anti-oxidanten hoef je ook geen helm meer op te zetten. Onder invloed van vallen ontwikkel je namelijk een beschermlaagje op je schedel. Het dragen van een helm werkt het ontstaan van dat laagje juist tegen. Feitelijk werkt een helm hersenletsel dus juist in de hand!

:lol: :lol: :lol:

....

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 12 jun 2017 20:14

Ga ik zelf een ritje maken op de racefiets dan heb ik geen helm op. Ga ik met meerdere mensen op pad dan draag ik wel een helm. Willen mensen zeiken dat ik geen helm op heb? Ze gaan hun gang maar, ik hoor ze toch niet want als ik alleen fiets heb ik altijd oordopjes in en de radio aan.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Drkjv
Forum-lid

Gebruikersavatar Drkjv 12 jun 2017 20:33

timo2.0 schreef: 12 jun 2017 20:14 Ga ik zelf een ritje maken op de racefiets dan heb ik geen helm op. Ga ik met meerdere mensen op pad dan draag ik wel een helm. Willen mensen zeiken dat ik geen helm op heb? Ze gaan hun gang maar, ik hoor ze toch niet want als ik alleen fiets heb ik altijd oordopjes in en de radio aan.
nog zoiets waarover gedebatteerd kan worden, fietsen met oortjes in, kan best gevaarlijk zijn omdat je heel wat informatie mist doordat je niets/tot weinig hoort

timo in mijn ogen ben je dus tweemaal verkeerd bezig -> geen helm en oortjes in

maar doe gerust waar jij zin in hebt

*edit: en je onderschrift klopt dan niet: ''fietsen doe ik als een prof'', want profs rijden wel met een helm als ze alleen rijden ;)

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 12 jun 2017 20:47

Valt mij nog mee dat ik geen tik op mijn vingers van je krijg omdat ik blijkbaar zwaar onder invloed van pillen op de fiets stap :winkthumb:
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie