Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Project: DANV 1407

-divo-
Forum-lid

-divo- 22 nov 2009 21:55

Gustav schreef:Heb toch veel horror verhalen gehoord over chinese frames die afgekeurd waren of niet-betrouwbare prototypes die bij de fabrieken in de vuilnisbak beland waren en vervolgens door personeel individueel op ebay verkocht werd om zo een centje mee te pikken! (komt zeeeeer veel voor)

Dus zorgen dat je rechtstreeks handel doet met een fabriek of bedrijf met website en niet met louche handelaren.
(kunnen ook betrouwbaar zijn maar het risico is veel groter)

Ik ben ook inmiddels bezig met een 'taiwan' project.
Ik heb het ' volgens de experts in china' meest kwalitatieve en technisch geavanceerde TT frame besteld!!
(incl carbon stuurset en voorvork!) De kabels lopen door de buis en de remklauw zit onder de bracketpot.
door het lage balhoofd en hogere bovenbuis loopt de bovenbuis in lijn door met het stuur, net zoals bij de nieuwste Specialized Shiv, en Giant Trinity van Rabo, en de Scott van Columbia.

Ik zag hier eerder een carbon TT frame langskomen met een licht bolle bovenbuis en kromme zadelpen, die wordt veel verkocht voor rond de 450 dollar, die wilde ik eerst bestellen maar ik heb goede info van een nederlandse insider in China en dat blijkt dit een bagger frame te zijn.

Deze koste het dubbele maar schijnt helemaal top te zijn!
Wordt volgend jaar ook verkocht door andere kleinere merkjes net zoals het welbekende 'planet-X' frame! (tot nu toe al Casati, en Velo-Vie)

Deze is dus rechtstreeks van de fabriek in taiwan naar mij onderweg!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik kan niet wachten!!

Jaja, de types die je kunt kopen op het internet zijn meestal niet individuele frames maar je kunt ze per hoeveelheden kopen. Allemaal prototypes uit de vuilnisbak dan zeker. Trouwens als men prototypes maakt dan denk ik niet dat je ze ongeschonden in een vuilnisbak gaat aantreffen. Maar het is goed te lezen dat je betrouwbare informatie hebt van een onbekende Nederlandse Chinees. En dat je beter een onbekend Taiwanees frame kunt kopen want die zijn 2x zo duur zonder tussenpersonen rechtstreeks bij de fabriek.

Ik ben helemaal gerustgesteld . . . .

rbr
Forum-lid

Gebruikersavatar rbr 22 nov 2009 22:39

-Divo- schreef:
Gustav schreef:Heb toch veel horror verhalen gehoord over chinese frames die afgekeurd waren of niet-betrouwbare prototypes die bij de fabrieken in de vuilnisbak beland waren en vervolgens door personeel individueel op ebay verkocht werd om zo een centje mee te pikken! (komt zeeeeer veel voor)

Dus zorgen dat je rechtstreeks handel doet met een fabriek of bedrijf met website en niet met louche handelaren.

Een louche handelaar is per definitie niet betrouwbaar, anders was hij niet louche toch?

Iets kopen is altijd een risico. Als een aanbieding te goed is om waar te zijn, is het dat ook. Echter, als je de prijzen van de no name carbonframes op internet gaat bekijken, dan zijn die niet zo goedkoop. Een merkframe wat pakweg adviesprijs €1500 in de winkel kost zal niet meer dan €200 kosten om te produceren (blank-zonder spuiten).

Het enige wat er nu aan het ontstaan is door dit soort topics is dat we dat met zijn allen aan het ontdekken zijn......
Twitter: @rbruijns

danny1407
Forum-lid

danny1407 22 nov 2009 22:45

Ik ben ook inmiddels bezig met een 'taiwan' project.
Ik heb het ' volgens de experts in china' meest kwalitatieve en technisch geavanceerde TT frame besteld!!
(incl carbon stuurset en voorvork!) De kabels lopen door de buis en de remklauw zit onder de bracketpot.
door het lage balhoofd en hogere bovenbuis loopt de bovenbuis in lijn door met het stuur, net zoals bij de nieuwste Specialized Shiv, en Giant Trinity van Rabo, en de Scott van Columbia.

Ik zag hier eerder een carbon TT frame langskomen met een licht bolle bovenbuis en kromme zadelpen, die wordt veel verkocht voor rond de 450 dollar, die wilde ik eerst bestellen maar ik heb goede info van een nederlandse insider in China en dat blijkt dit een bagger frame te zijn.

Deze koste het dubbele maar schijnt helemaal top te zijn!
Wordt volgend jaar ook verkocht door andere kleinere merkjes net zoals het welbekende 'planet-X' frame! (tot nu toe al Casati, en Velo-Vie)

Deze is dus rechtstreeks van de fabriek in taiwan naar mij onderweg!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik kan niet wachten!!

Ik vind dit ook een beetje vreemd verhaal wat je ophangt Gustav, sorry dat ik het zeg.
WinSpace is inderdaad een wat grotere fabriek die goed op weg is naam te maken in het aziatische.
Kan je er meteen vanuit gaan dat die naamsbekendheid 50% is van de hogere prijs die je betaald.
Voor die andere 50% heb je inderdaad een heel mooi frame wat ongetwijfeld van prima kwaliteit zal zijn.

Maar dat je met een broodje aap verhaal komt over vuilnisbak frames wat afgekeurde prototypes zouden zijn.....leverbaar in aantallen, en een veelvoud aan maten......ik hoop niet dat je het zelf geloofd.

Het TT frame wat ik eerder plaatste word vooralsnog op bestelling gemaakt, levertijd van 30 dagen.
Denk niet dat ze eens in de 30 dagen een prototype weggooien, toevallig in de maat die je besteld.
Het is overigens pas ontwikkeld en dus nog niet in productie.
Dat is geen broodje aap verhaal, want ik heb regelmatig contact met de fabriek die wat door mij voorgestelde wijzigingen heeft doorgevoerd.
Dat dat frame veel verkocht wordt........onmogelijk dus.

Het kopen van een frame uit azie is leuk als je er een budget projectje van wil maken.
Als ik de prijs van jou hoor, dan zou ik toch echt naar een Cervelo of soortgelijk frame kijken.
Met verzenden, de douane en belastingdienst hoef je straks echt niet meer trots te zijn op je "uitgekiende" aankoop.
FacebookS3RSSite

pfff
Forum-lid

pfff 23 nov 2009 09:59

Gustav=Spam...
Vond het al wat apart, maar hij wil dus gewoon z'n eigen handel hier kwijt. Gustav heeft het over tussenhandel maar is dat hier zelf aan het spelen, beetje jammer

tiest
Forum-lid HC

tiest 23 nov 2009 10:07

Gustav schreef:Luister,..

Over de brekende frames die afgekeurde samples bleken te zijn;
Dat is geen roddeltje wat ik hoorde,..
Ik heb mensen gesproken die dit ZELF hebben meegemaakt!!
En ik heb fotos van die frames gezien nadat ze doorgezaagt waren.
Zag er van buiten heel mooi uit, maar van binnen grote bagger.
De wanddikte varieerde van 3mm tot minder dan 0.5mm op een recht stuk buis!

........

Jammer vriend maar ook bij je goedgekeurde frames zien ze er van binnen niet uit!
Dat is oa een groot verschil tussen de grote jongens en de chinese massa. Bv Trek/specialized werken hun frames ook van binnen netjes af terwijl die plakframes van binnen vaak gewoon prut zijn. Losse vezels, resten van de mal/ballon, enz enz.

Leuk frame btw, Als ze bij velo-vie nu eens een Designer in huren:S.

gustav
Forum-lid

gustav 23 nov 2009 10:26

pfff schreef:Gustav=Spam...
Vond het al wat apart, maar hij wil dus gewoon z'n eigen handel hier kwijt. Gustav heeft het over tussenhandel maar is dat hier zelf aan het spelen, beetje jammer

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt en wat ik verkeerd doe, wat verhandel ik dan in jou ogen?

Ik doe volgens mij niet anders dan alle anderen op dit forum:

Ervaringen delen en een fototje plaatsen van wat je zelf gekocht heb,. toch?

danny1407
Forum-lid

danny1407 23 nov 2009 11:56

Nou kom op Gustav.......

Genoeg gekletst.
Gelukkig heeft iedereen zijn eigen manier en eigen smaak....en hopelijk kunnen we er anderen mee op ideeen brengen. (dat lijkt mij ook jou insteek geweest met je posts)
Het frame wat je hebt besteld ziet er echt heel erg mooi uit, stuur idem dito!

Bouwen die fiets en natuurlijk foto's plaatsen!

;)
FacebookS3RSSite

c9
Forum-lid

c9 23 nov 2009 12:03

Bouwen die fiets en natuurlijk foto's plaatsen!

+1

ik ben momenteel zelf ook bezig met een tt frame uit china! als ik iets weet laat ik'het hier weten, als er natuurlijk intresse voor is..
Cannondale Caad 10

gustav
Forum-lid

gustav 23 nov 2009 12:13

Dat bedoel ik, daar gaat het toch om!

Maar zo gelikt bouwen als die fiets van Danny lukt me echt niet hoor!

Ik ben een techneut maar heb minder gevoel voor styling,..
Maar ik zal mn best doen.

Verder ben ik ook nog wel want andere leuk (uitziende) framepies tegen gekomen.

frame 1

frame 2

mister_arby
Forum-lid

mister_arby 23 nov 2009 12:22

@ Gustav, lijkt mij wel een mooi frame, ben vooral benieuwd hoe het staat met dat stuur erop.
Heb je daar wellicht wat meer informatie over? Gebruikers ervaring zal ik even moeten wachten, maar wellicht weet je het gewicht.

c9
Forum-lid

c9 23 nov 2009 12:32

@gustav kan jij mij een link geven waar ik dat tt frame wat jij hebt kan kopen? dan kan ik is op die site kijken... en wellicht bestellen.

Alvast bedankt
Cannondale Caad 10

edwinfe
Forum-lid

edwinfe 23 nov 2009 12:40

misschien een domme vraag, maar wat is UD finisch eigenlijk?

Plaats reactie