Gustav schreef:Heb toch veel horror verhalen gehoord over chinese frames die afgekeurd waren of niet-betrouwbare prototypes die bij de fabrieken in de vuilnisbak beland waren en vervolgens door personeel individueel op ebay verkocht werd om zo een centje mee te pikken! (komt zeeeeer veel voor)
Dus zorgen dat je rechtstreeks handel doet met een fabriek of bedrijf met website en niet met louche handelaren.
(kunnen ook betrouwbaar zijn maar het risico is veel groter)
Ik ben ook inmiddels bezig met een 'taiwan' project.
Ik heb het ' volgens de experts in china' meest kwalitatieve en technisch geavanceerde TT frame besteld!!
(incl carbon stuurset en voorvork!) De kabels lopen door de buis en de remklauw zit onder de bracketpot.
door het lage balhoofd en hogere bovenbuis loopt de bovenbuis in lijn door met het stuur, net zoals bij de nieuwste Specialized Shiv, en Giant Trinity van Rabo, en de Scott van Columbia.
Ik zag hier eerder een carbon TT frame langskomen met een licht bolle bovenbuis en kromme zadelpen, die wordt veel verkocht voor rond de 450 dollar, die wilde ik eerst bestellen maar ik heb goede info van een nederlandse insider in China en dat blijkt dit een bagger frame te zijn.
Deze koste het dubbele maar schijnt helemaal top te zijn!
Wordt volgend jaar ook verkocht door andere kleinere merkjes net zoals het welbekende 'planet-X' frame! (tot nu toe al Casati, en Velo-Vie)
Deze is dus rechtstreeks van de fabriek in taiwan naar mij onderweg!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik kan niet wachten!!
Jaja, de types die je kunt kopen op het internet zijn meestal niet individuele frames maar je kunt ze per hoeveelheden kopen. Allemaal prototypes uit de vuilnisbak dan zeker. Trouwens als men prototypes maakt dan denk ik niet dat je ze ongeschonden in een vuilnisbak gaat aantreffen. Maar het is goed te lezen dat je betrouwbare informatie hebt van een onbekende Nederlandse Chinees. En dat je beter een onbekend Taiwanees frame kunt kopen want die zijn 2x zo duur zonder tussenpersonen rechtstreeks bij de fabriek.
Ik ben helemaal gerustgesteld . . . .