Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bianchi

farelli
Forum-lid

farelli 27 okt 2011 19:31

Bianchi's toch?
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 27 okt 2011 19:34

Ja, maar dan verpest door "hippe" mensen die denken dat het cool is om zonder remmen door een stad te fietsen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

farelli
Forum-lid

farelli 27 okt 2011 19:50

Die zitten d'rbij, ja. Helemaal fout? :o :shock: :?
:lol:

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 27 okt 2011 19:57

Als ze die achterlijke voorwielen zouden vervangen voor een rem is het al een stuk beter (en als ze dan ook stoppen met klassieke frames vernaggelen met ijzerzaagjes zijn ze goed bezig - van oude tijdrit- en racefietsen de commandeur- en derailleurnokjes van afzagen en overspuiten in fluorkleurtjes is een bloody shame)

farelli
Forum-lid

farelli 27 okt 2011 20:07

Met je opmerking over dat vernachelen van klassieke frames ben ik het helemaal eens.

carabo
Forum-lid

Gebruikersavatar carabo 27 okt 2011 20:34

Op zich al bijzonder dat bij 3 van de 4 het zadel vlak staat afgesteld.

mda1
Forum-lid

mda1 28 okt 2011 12:37

timo2.0 schreef:Als ze die achterlijke voorwielen zouden vervangen voor een rem is het al een stuk beter (en als ze dan ook stoppen met klassieke frames vernaggelen met ijzerzaagjes zijn ze goed bezig - van oude tijdrit- en racefietsen de commandeur- en derailleurnokjes van afzagen en overspuiten in fluorkleurtjes is een bloody shame)
Nou nou nou... nummers 3 en 4 hebben allebei een rem. Nummers 1 en 2 zijn baanframes zonder remmen, maar ja, zo zijn ze ook geleverd. Of moeten de hipsters nu in plaats van nokjes afzagen nu gaatjes gaan boren om remmen aan baanframes te gaan bevestigen?
En volgens mij is geen enkele van deze frames overgespoten. Dus vanwaar deze kritiek?

pmx
Forum-lid

Gebruikersavatar pmx 28 okt 2011 12:44

leuke fietsen, leuke meisjes, niks mis mee :)

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 28 okt 2011 12:59

LOL, dus gewoon zonder remmen door de stad rijden want "maar ja, zo zijn ze ook geleverd". Simpele logica.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 okt 2011 13:35

mda1 schreef:
timo2.0 schreef:Als ze die achterlijke voorwielen zouden vervangen voor een rem is het al een stuk beter (en als ze dan ook stoppen met klassieke frames vernaggelen met ijzerzaagjes zijn ze goed bezig - van oude tijdrit- en racefietsen de commandeur- en derailleurnokjes van afzagen en overspuiten in fluorkleurtjes is een bloody shame)
Nou nou nou... nummers 3 en 4 hebben allebei een rem. Nummers 1 en 2 zijn baanframes zonder remmen, maar ja, zo zijn ze ook geleverd. Of moeten de hipsters nu in plaats van nokjes afzagen nu gaatjes gaan boren om remmen aan baanframes te gaan bevestigen?
Het zijn baanframes en zoals je al wel kan vermoeden aan de hand van naam zijn die gemaakt om op een wielerbaan te gebruiken. Ik zie regelmatig lui rond rijden zonder remmen, 't is gewoon levensgevaarlijk, zeker omdat ze 't meestal ook niet bepaald rustig aan doen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 28 okt 2011 13:43

Hier in Amsterdam werd het zowat een plaag met alle gevolgen van dien: mensen die vrijwel onervaren rondrijden omdat ze zo nodig trendy en hip willen zijn maar geen idee hebben wat hen overkomt als ze plotseling moeten remmen voor een tram of een taxi of überhaupt als zij moeten reageren op plotselingen bewegingen van medefietsers op een vol fietspad. Niet zo lang geleden reed er nog eentje vol op de achterkant van mijn stadsfiets toen ik rustig remde bij een stoplicht. Veel gevloek, maar ze mocht blij zijn dat ik geen tram of vrachtwagen was :roll:

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 28 okt 2011 14:04

Nu heb ik toch een paar jaar op de baan gereden maar ik zou het niet eens durven om met zo'n fiets het centrum in te gaan. Op de baan zijn de omstandigheden gecontroleerd en weet iedereen van elkaar wat hij/zij aan het doen is. Dat is op de openbare weg wel even wat anders.

En dat ombouwen van prachtige klassiekers tot eenvoudige fixies zou verboden moeten worden. Koop dan lekker een goedkoop no nonsense frame als je toch geen prijs stelt op de kwaliteit van zo'n klassiek frame. Ben je een stuk voordeliger uit en je verpest die fiets niet voor een liefhebber.

Plaats reactie