Bianchi
Bianchi's toch?
Die zitten d'rbij, ja. Helemaal fout?

Als ze die achterlijke voorwielen zouden vervangen voor een rem is het al een stuk beter (en als ze dan ook stoppen met klassieke frames vernaggelen met ijzerzaagjes zijn ze goed bezig - van oude tijdrit- en racefietsen de commandeur- en derailleurnokjes van afzagen en overspuiten in fluorkleurtjes is een bloody shame)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Met je opmerking over dat vernachelen van klassieke frames ben ik het helemaal eens.
Nou nou nou... nummers 3 en 4 hebben allebei een rem. Nummers 1 en 2 zijn baanframes zonder remmen, maar ja, zo zijn ze ook geleverd. Of moeten de hipsters nu in plaats van nokjes afzagen nu gaatjes gaan boren om remmen aan baanframes te gaan bevestigen?timo2.0 schreef:Als ze die achterlijke voorwielen zouden vervangen voor een rem is het al een stuk beter (en als ze dan ook stoppen met klassieke frames vernaggelen met ijzerzaagjes zijn ze goed bezig - van oude tijdrit- en racefietsen de commandeur- en derailleurnokjes van afzagen en overspuiten in fluorkleurtjes is een bloody shame)
En volgens mij is geen enkele van deze frames overgespoten. Dus vanwaar deze kritiek?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Het zijn baanframes en zoals je al wel kan vermoeden aan de hand van naam zijn die gemaakt om op een wielerbaan te gebruiken. Ik zie regelmatig lui rond rijden zonder remmen, 't is gewoon levensgevaarlijk, zeker omdat ze 't meestal ook niet bepaald rustig aan doen.mda1 schreef:Nou nou nou... nummers 3 en 4 hebben allebei een rem. Nummers 1 en 2 zijn baanframes zonder remmen, maar ja, zo zijn ze ook geleverd. Of moeten de hipsters nu in plaats van nokjes afzagen nu gaatjes gaan boren om remmen aan baanframes te gaan bevestigen?timo2.0 schreef:Als ze die achterlijke voorwielen zouden vervangen voor een rem is het al een stuk beter (en als ze dan ook stoppen met klassieke frames vernaggelen met ijzerzaagjes zijn ze goed bezig - van oude tijdrit- en racefietsen de commandeur- en derailleurnokjes van afzagen en overspuiten in fluorkleurtjes is een bloody shame)
Hier in Amsterdam werd het zowat een plaag met alle gevolgen van dien: mensen die vrijwel onervaren rondrijden omdat ze zo nodig trendy en hip willen zijn maar geen idee hebben wat hen overkomt als ze plotseling moeten remmen voor een tram of een taxi of überhaupt als zij moeten reageren op plotselingen bewegingen van medefietsers op een vol fietspad. Niet zo lang geleden reed er nog eentje vol op de achterkant van mijn stadsfiets toen ik rustig remde bij een stoplicht. Veel gevloek, maar ze mocht blij zijn dat ik geen tram of vrachtwagen was 
fietsen doe ik net als een prof,
-
bottecchia
- Forum-lid
Nu heb ik toch een paar jaar op de baan gereden maar ik zou het niet eens durven om met zo'n fiets het centrum in te gaan. Op de baan zijn de omstandigheden gecontroleerd en weet iedereen van elkaar wat hij/zij aan het doen is. Dat is op de openbare weg wel even wat anders.
En dat ombouwen van prachtige klassiekers tot eenvoudige fixies zou verboden moeten worden. Koop dan lekker een goedkoop no nonsense frame als je toch geen prijs stelt op de kwaliteit van zo'n klassiek frame. Ben je een stuk voordeliger uit en je verpest die fiets niet voor een liefhebber.
En dat ombouwen van prachtige klassiekers tot eenvoudige fixies zou verboden moeten worden. Koop dan lekker een goedkoop no nonsense frame als je toch geen prijs stelt op de kwaliteit van zo'n klassiek frame. Ben je een stuk voordeliger uit en je verpest die fiets niet voor een liefhebber.