Wielrenners in de Media (Geenstijl)
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Was ze nou aan het bellen? Of was ze het nou niet?
Of was het niet bewezen? ...
Ik snap het sentiment. Ik snap ook niet dat als je zegt achter de voorganger aangereden te zijn dat die fietser van 71 ineens tussen die 2 aankomende auto's door geglipt is.., Ik snap ook niet dat uit de telefoongegevens en moment van ongeluk (boordcomputer auto, als het een beetje moderne auto is?). duidelijk te maken was of er wel of niet gebeld werd.
Ik snap het sentiment. Ik snap ook niet dat als je zegt achter de voorganger aangereden te zijn dat die fietser van 71 ineens tussen die 2 aankomende auto's door geglipt is.., Ik snap ook niet dat uit de telefoongegevens en moment van ongeluk (boordcomputer auto, als het een beetje moderne auto is?). duidelijk te maken was of er wel of niet gebeld werd.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Alleen de doodstraf schrikt af en dan nog maar heel beperkt.joopi schreef: ↑23 dec 2019 16:07 https://www.telegraaf.nl/nieuws/1982024 ... -taakstraf
Dit is toch echt niet te geloven. Er is een Chinees gezegde dat als je 1000 mensen de stuipen op het lijf wil jagen, je er 1 moet opknopen. De plaag van telefoongebruik in de auto gaat met dit soort straffen dus nooit gestreden worden, hoe schrikt dit nou af?
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Het ging om het rijgedrag, niet om het bellen op zich....MarkVeenstra schreef: ↑23 dec 2019 16:18 Was ze nou aan het bellen? Of was ze het nou niet?
CUT
Het schijnt juridisch verschil te maken of het aanmerkelijk, dan wel zeer onvoorzichtig wordt beoordeeld....
Herhaal dit niet onnodig
Omdat deze filmpjes gemaakt worden om viral te gaan (in scene gezet) zodat de clicks voor reclame-inkomsten zorgen.amclassic-fan schreef: ↑22 dec 2019 16:00 Tja zo'n filmpje duurt maar 1 minuut, ik snap niet hoe je op basis van die ene minuut kunt oordelen. Hetgeen eerder gebeurd is bepaald toch alles? Waarom loopt er boven in beeld al iemand te filmen?
Ja dat zien we in Amerika..Keezx schreef: ↑23 dec 2019 16:34Alleen de doodstraf schrikt af en dan nog maar heel beperkt.joopi schreef: ↑23 dec 2019 16:07 https://www.telegraaf.nl/nieuws/1982024 ... -taakstraf
Dit is toch echt niet te geloven. Er is een Chinees gezegde dat als je 1000 mensen de stuipen op het lijf wil jagen, je er 1 moet opknopen. De plaag van telefoongebruik in de auto gaat met dit soort straffen dus nooit gestreden worden, hoe schrikt dit nou af?
Echt bijna alle onderzoeken tonen aan dat zwaarder straffen geen positief effect heeft op recidive-risico of als afschrikwekkende/voorbeeldfunctie.
Aan de andere kant, het zal je moeder maar zijn die doodgereden wordt...ik begrijp het sentiment
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Maar joopi postte dit, in relatie tot de "plaag van telefoon gebruik...."Keezx schreef: ↑23 dec 2019 16:36Het ging om het rijgedrag, niet om het bellen op zich....MarkVeenstra schreef: ↑23 dec 2019 16:18 Was ze nou aan het bellen? Of was ze het nou niet?
CUT
Het schijnt juridisch verschil te maken of het aanmerkelijk, dan wel zeer onvoorzichtig wordt beoordeeld....
Daar reageerde ik op
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- Marcopfiets
- Forum-lid
De rechter mag een rijontzegging van 5 jaar opleggen, dan vind ik 1 jaar nogal weinig. Wat mij betreft wordt er een mogelijkheid tot definitieve rijontzegging ingevoerd.
Mijn sentiment zegt ook: 5 jaar was beter geweest.
Maar zou het iets uitmaken voor wat mensen doen of laten?
Een rechter heeft een referentiekader voor wat er in het verleden is opgelegd voor verkeersovertredingen met fatale afloop.
Er zijn flinke volksstammen die rechters veroordelen omdat ze niet straffen volgens hun sentimenten.
Ik hoor niet bij zo'n volksstam.
Eigenlijk zou alles wat , zelfs maar enkele seconden, afleidt van het verkeer verboden moeten worden, bijvoorbeeld denken aan goeie seks of zo ongeveer alles dus, maar dat is onmogelijk, dus verbieden we iets dat makkelijk te constateren is.
98 van de 100 autobestuurders vindt een modus om veel aan andere dingen te denken en toch bij de les te blijven, een kleine minderheid heeft daar problemen mee.
Het zou mooi zijn als psychologen eens een effectieve test ontwerpen als onderdeel van het rijexamen om die kleine minderheid eruit te filteren.
Rijontzeggingen werken in dit opzicht gewoon niet, het is louter vergelding (en dus nooit genoeg volgens slachtoffers)
Maar zou het iets uitmaken voor wat mensen doen of laten?
Een rechter heeft een referentiekader voor wat er in het verleden is opgelegd voor verkeersovertredingen met fatale afloop.
Er zijn flinke volksstammen die rechters veroordelen omdat ze niet straffen volgens hun sentimenten.
Ik hoor niet bij zo'n volksstam.
Eigenlijk zou alles wat , zelfs maar enkele seconden, afleidt van het verkeer verboden moeten worden, bijvoorbeeld denken aan goeie seks of zo ongeveer alles dus, maar dat is onmogelijk, dus verbieden we iets dat makkelijk te constateren is.
98 van de 100 autobestuurders vindt een modus om veel aan andere dingen te denken en toch bij de les te blijven, een kleine minderheid heeft daar problemen mee.
Het zou mooi zijn als psychologen eens een effectieve test ontwerpen als onderdeel van het rijexamen om die kleine minderheid eruit te filteren.
Rijontzeggingen werken in dit opzicht gewoon niet, het is louter vergelding (en dus nooit genoeg volgens slachtoffers)
Herhaal dit niet onnodig