[quote="frenkie"]In alle vroegte stapte ik vanochtend in de auto richting een verlaten weiland naast Almere om met nog 75 andere fietsers de strijd met de stopwatch aan te gaan voor de Tijdrijderscup. Ondanks de voorspelling van een matig windje bleek bij aankomst dat Erwin Krol duidelijk eens bij Specsavers langs moet gaan. Er stond namelijk een fikse wind vanuit het noordoosten. Dit betekende 3 km schuin voor, 11 km vol tegen, 9 km van opzij, 11 km vol mee en 6 km opzij en richting de finish langzaam draaiend naar schuin voor.
Wat ging goed?
- Mijn eindtijd van 1:06:50 zorgde voor een gemiddelde van 36,7 km/h. (ik had ingezet op 35 km/h)
- Ritme! Ik kon lekker draaien. De logs van de Garmin laten achteraf ook een vrijwel vlakke lijn zien tussen de 100 en de 105 rpm.
De Henk Gemser puntjes(dat kan beter!):
- Na 15 km zat ik niet lekker meer op mijn zadel.
- Opbouw van de race. In het begin goed opgelet en niet stuk gereden, maar aan het einde duidelijk nog over.
Tot slot mijn dank aan de organisatie en vrijwilligers en een grafiekje uit de Garmin:
[img=
http://img341.imageshack.us/img341/3954/cupj.jpg][/quote]
Moet je dat verschil zien in snelheid. Een heel stuk fiets je rond de 30, en een heel stuk rond de 45 km/h. Zegt genoeg over de invloed van de wind vandaag. Ik als zuidoost-Brabander ben dat niet zo gewend(vanwege afwezigheid van open vlakten).