Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2025

Maruss
Forum-lid

Maruss 28 mei 2025 10:18

bever schreef: 27 mei 2025 14:21 Roglic stapt uit
Vaak viel Roglic uit in de Tour en won dan vervolgens de Vuelta (of viel hij ook daar uit)

Misschien heeft hij zijn seizoensplanning aangepast:
(uit) vallen in Giro -> winnen in Tour (?)

Nu was ik niet onder de indruk van Roglic deze Giro. Hij leek steeds zo vermoeid bij de finish te komen waardoor hij niet meer bij machte was om te sprinten wat hij voordien altijd deed.
Hopelijk kan hij goed herstellen, wat extra op je fiets blijven zitten training doen en dan in de tour een waardige uitdager voor Pogacar en Vingegaard zijn.

Justrace
Forum-lid

Justrace 28 mei 2025 11:07

Geweldige etappe gister, niet alles gezien maar was genieten.
En dit is toch veel leuker dan de tour waar het drie weken de vraag is of Pogi of Jonas wint.

Mehekachtohapi
Forum-lid

Gebruikersavatar Mehekachtohapi 28 mei 2025 11:43

Maruss schreef: 28 mei 2025 10:18
bever schreef: 27 mei 2025 14:21 Roglic stapt uit
Vaak viel Roglic uit in de Tour en won dan vervolgens de Vuelta (of viel hij ook daar uit)

Misschien heeft hij zijn seizoensplanning aangepast:
(uit) vallen in Giro -> winnen in Tour (?)

Nu was ik niet onder de indruk van Roglic deze Giro. Hij leek steeds zo vermoeid bij de finish te komen waardoor hij niet meer bij machte was om te sprinten wat hij voordien altijd deed.
Hopelijk kan hij goed herstellen, wat extra op je fiets blijven zitten training doen en dan in de tour een waardige uitdager voor Pogacar en Vingegaard zijn.
Met zoveel behoorlijk harde valpartijen kom je niet fris door de ritten heen. Ik vond 'm aan het begin best sterk overkomen. Maar als ex-schansspinger is hij niet echt goed in landen helaas.

Klein_Verzet
Forum-lid

Klein_Verzet 28 mei 2025 12:53

Soms komt een virus (of astma-aanval) net op tijd, soms is weer een tuimelpartij er net een teveel aan. Roglic keer op keer de vernieling in en naar huis en Ayuso likt zijn wonden al ruim een week; dit alles hoofdzakelijk het gevolg van het Toscaanse grindbakavontuur. Bernal kwam daar ongeschonden doorheen maar ging tegen de grond op klaarlichte dag op keurig opgedroogd geasfalteerd wegdek. Hij stond naast z'n fiets te kijken om te bepalen waar de bliksem vandaan kwam. Arensman haalde de finish op de fiets, en het ziekenhuis daarna via de ambulance. Stapt hij vandaag nog op?

Ondertussen spatte de roze droom van Del Toro bijna uit elkaar door toedoen van Carapaz en Yates. Toch prijst Del Toro zich gelukkig met wat hij nog heeft en gaat hij moedig voorwaarts. Het beloven spannende dagen te gaan worden, en het zou best kunnen dat de Yates in een broederstrijd verwikkeld raken, waarbij Adam het roze van Del Toro op sleeptouw moet nemen achter een dapper strijdende Simon. Dat belooft een heerlijk samenzijn te worden op hun verjaardag. Misschien moet Carapaz dat maar voorkomen. Of nog mooier, laat Giulio Pellizzari het onmogelijk volbrengen en de Amore Infinito ∞ thuisbrengen.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 28 mei 2025 14:30

Volgens mijn steeds slechter wordende geheugen is Simon Yates een renner die heel weinig een slechte dag in een ronde heeft en constant blijft presteren. Misschien is hij wel de topfavoriet want Del Toro is nog een vraagteken en Carapaz presteert meestal wat wisselvalliger.
Of is Ayuso ten onder gegaan aan de kou en kan die nog iets terug doen?
Momenteel 3 visma's in de kopploeg. Zijn ze wat zinnens op de mortirolo?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 28 mei 2025 14:34

Toen Yates door Froome op weg naar Sestriere totaal in de vernieling werd gereden had hij een hele slechte dag. Maar was blijkbaar ziek toen. Verder inderdaad wel constant hoewel hij vroeger wat teveel met zijn krachten smeet.
Een beetje vergelijkbaar met del Toro deze Giro.
Het zal de jeugd zijn 😉
Adversity is the Catalyst of Change

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 28 mei 2025 14:45

Mortirolo ligt op een rotplek in de koers; ga je daar al de boel slopen (tis dan nog een km of 50) of daar stevig tempo rijden en de laatste klim nog wat proberen?
Kan interessant worden!
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 28 mei 2025 14:47

daarom wel handig dat Visma 3 mannetjes vooruitgestuurd heeft.

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 28 mei 2025 15:01

Het is inderdaad een hele interessante tactische situatie!
De beste mannen van Visma in de kopgroep (of ja ‘beste’ …)

Controle groep in het peloton (of ja peloton …)

En een goed geklasseerde UAE man mee aan kop.

Wie gaat het peloton mennen? En wie zit mee op kop om de sprong uit het peloton van de klassementsmannen te begeleiden?

Kan (weeral) een hele mooie etappe worden vandaag

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 28 mei 2025 15:12

Klopt. De ingredienten voor een leuk koersverloop zijn aanwezig, incl prachtige regio.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 28 mei 2025 15:24

en dat in een saaie giro ;-)

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 28 mei 2025 15:55

Jongens wat een strijd zeg! Heerlijke koers dit.

Plaats reactie