Zomervakantie 2025
Toppers, hier kan ik wel mee aan de slag! Hou jullie op de hoogte.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Ik heb dat toen gedaan en heb er wel bijna 3 uur over gedaan in het hoogseizoen, geen spijt van hoor. Trek er gewoon een dag voor uit. Ik heb toen iets eerder geparkeerd, paar kilometer voor Prato, kan je nog een beetje warm rijden.haka78 schreef: ↑25 mar 2025 13:09Nice! Scheelt weer. Hoop dan de nieuwe ultimate daar omhoog te kunnen drukken!buzz schreef: ↑20 feb 2025 18:47 Volgens ViaMichelin zou de afstand van Caldonazzo ~► Prato allo Stelvio circa 150 km lang zijn en in 2 uurtjes te doen.
Panarotta is ook een prima klim een soort alph duez ietsje minder zeg 90% en meteen in de achtertuin, na 10 minuten fietsen begint die klim. Prima als je even een ochtendje wil
Het komt nu in de buurt, zin in! Colporteur in Bourg vanaf 19 juli en dan na 9 dagen nog een plekje in de buurt van Uzes voor de rest van de vakantie. In Bourg nog de kans om een stukje van de Koninginnenrit te zien en zal ik nog wel mensen van hier treffen. Uzes zal wellicht erg warm kunnen worden, niet te veel doen daar. Wel een dagtripje naar de Ventoux gepland, daar ben ik nog niet geweest. 
Sinds gisteren in de Drôme.
Vandaag eerste ritje rondom Nyons.
Deze meegepikt: https://climbfinder.com/fr/montees/garde-grosse-nyons
Dat was best heftig. Slecht wegdek, de laatse km's soms meer gravel dan asfalt en bovenaan langs dezelfde (k*t)weg afdalen.
Ook heel zwoel weer vandaag. Alhoewel niet zo warm, gewoon heel vochtig. Ook een 45 min regen onderweg. Vanaf morgen weer warmer en droog, tss 25 & 30. Wel veel wind, tot 70 per uur. Donderdag niet, dus dan gaan we de Ventoux op.
Volgende week wordt het hier constant 35. Gelukkig zitten we dan in de Vogezen. Ik geef toe dat ik m'n vakanties wat plan met fietsen in het achterhoofd

Vandaag eerste ritje rondom Nyons.
Deze meegepikt: https://climbfinder.com/fr/montees/garde-grosse-nyons
Dat was best heftig. Slecht wegdek, de laatse km's soms meer gravel dan asfalt en bovenaan langs dezelfde (k*t)weg afdalen.
Ook heel zwoel weer vandaag. Alhoewel niet zo warm, gewoon heel vochtig. Ook een 45 min regen onderweg. Vanaf morgen weer warmer en droog, tss 25 & 30. Wel veel wind, tot 70 per uur. Donderdag niet, dus dan gaan we de Ventoux op.
Volgende week wordt het hier constant 35. Gelukkig zitten we dan in de Vogezen. Ik geef toe dat ik m'n vakanties wat plan met fietsen in het achterhoofd

Klopt, blijkt z'n bijnaam te zijn.
Ik weet niet of ik hem aan iemand zou aanraden. Wegdek verhindert soms normaal fietsen.
Blij dat de Vredestein Superpasso's het gehouden hebben op soms pure gravel.

Vandaag veel fijner ritje: https://www.strava.com/activities/15044759464
Col de Croix Rouge, ook vlakbij Nyons. Kwam die toevallig tegen en ben dan maar naar boven gereden.
Voor een klein weggetje mooi wegdek. Volgens het startbord 6,5 km lang. 4% gemiddeld en maximum 6%. Nu gaf me Wahoo onderweg toch echt ergens 5% aan, maar verder fijne klim.
Veel wind momenteel. Morgen tot 90 per uur. Pas vrijdag weer rustig. Dan gaan we de Ventoux op. Gelijk waar in de ruime omgeving j e ook bent, je ziet de reus altijd liggen. Ik vind dit een heerlijke regio. 'k Denk dat we nu voor de 5de keer naar de Drôme provençale komen. De Provence, maar rustiger.

Col de Croix Rouge, ook vlakbij Nyons. Kwam die toevallig tegen en ben dan maar naar boven gereden.
Voor een klein weggetje mooi wegdek. Volgens het startbord 6,5 km lang. 4% gemiddeld en maximum 6%. Nu gaf me Wahoo onderweg toch echt ergens 5% aan, maar verder fijne klim.
Veel wind momenteel. Morgen tot 90 per uur. Pas vrijdag weer rustig. Dan gaan we de Ventoux op. Gelijk waar in de ruime omgeving j e ook bent, je ziet de reus altijd liggen. Ik vind dit een heerlijke regio. 'k Denk dat we nu voor de 5de keer naar de Drôme provençale komen. De Provence, maar rustiger.

Op de camping of in Die lagen fietskaarten (van een 3 daagse fietsevenement in september) die ik heb gebruikt voor mijn ritjes. Ongetwijfeld liggen die er voor dit jaar ook weer.
Heb vooral vanaf de camping veel korte ritjes (retourtjes) naar de klimmen in de buurt gedaan. Zal komende dagen eens opzoeken wat ik gefietst.
Heb vooral vanaf de camping veel korte ritjes (retourtjes) naar de klimmen in de buurt gedaan. Zal komende dagen eens opzoeken wat ik gefietst.
- daniel1975
- Forum-lid HC