Ja want reageren, dreigen of geweld gebruiken is dan uiteraard de meest gepaste oplossing die het best effect sorteert....Djemz schreef: ↑20 sep 2019 20:35Als iemand zo reageert nadat ik zo hoffelijk ben geweest en ik heb nog wat tijd over eer ik op mijn werk moet zijn dan zou ik die wel eens duidelijk maken dat ik alleen ook wel best een dappere man kan zijn.timo2.0 schreef: ↑20 sep 2019 19:42 Hebben mensen op een racefiets een imagoprobleem? Ik fiets nooit in pelotons. Vandaag op m'n woon-werk racefietsje doe ik wat ik altijd doe als ik op het fietspand in wil halen: "pardon", en dan rustig passeren met een "dank je wel!". Ik word nageroepen: Hey megool, in je eentju beje nie zo dapper hè!". Ja, dan denk ik wel dat mensen op een racefiets een imagoprobleem hebben.
Wielrenners in de Media (Geenstijl)
-
rudi assauer
- Forum-lid

Ja, mss gaat hij de volgende keer dan 2x nadenken voor hij iedereen als een hond gaat naroepen.rudi assauer schreef: ↑21 sep 2019 07:28Ja want reageren, dreigen of geweld gebruiken is dan uiteraard de meest gepaste oplossing die het best effect sorteert....Djemz schreef: ↑20 sep 2019 20:35Als iemand zo reageert nadat ik zo hoffelijk ben geweest en ik heb nog wat tijd over eer ik op mijn werk moet zijn dan zou ik die wel eens duidelijk maken dat ik alleen ook wel best een dappere man kan zijn.timo2.0 schreef: ↑20 sep 2019 19:42 Hebben mensen op een racefiets een imagoprobleem? Ik fiets nooit in pelotons. Vandaag op m'n woon-werk racefietsje doe ik wat ik altijd doe als ik op het fietspand in wil halen: "pardon", en dan rustig passeren met een "dank je wel!". Ik word nageroepen: Hey megool, in je eentju beje nie zo dapper hè!". Ja, dan denk ik wel dat mensen op een racefiets een imagoprobleem hebben.
Meestal verwachten zulke types geen reactie omdat de meesten er idd niet op durven reageren en dan voelen ze zich een hele mijnheer. Reageer je er wel op dan klappen ze bijna altijd dicht en gaan ze het zo vlug niet meer proberen.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Het licht altijd aan mij bui, maar in dit soort gevallen kan ik wel eens reageren hoe ik dat beter niet kan doen.......timo2.0 schreef: ↑20 sep 2019 19:42 Hebben mensen op een racefiets een imagoprobleem? Ik fiets nooit in pelotons. Vandaag op m'n woon-werk racefietsje doe ik wat ik altijd doe als ik op het fietspand in wil halen: "pardon", en dan rustig passeren met een "dank je wel!". Ik word nageroepen: Hey megool, in je eentju beje nie zo dapper hè!". Ja, dan denk ik wel dat mensen op een racefiets een imagoprobleem hebben.
Andere kant moet ik zeggen dat ik dit jaar vooral vriendelijk ben ontvangen door andere weggebruikers en zo,n idioot als hierboven, ach ja die vind waarschijnlijk iets van elke groep waar ie zelf geen deel van uitmaakt.
Wat natuurlijk ook een ding is. Waarom is er een bericht wielrenners slaat andere weggebruiker.
Bij een ongeluk hoor je ook altijd. Vrachtauto betrokken, daardoor denken velen dat er veel ongelukken met vrachtauto,s zijn. Maar ik zie vooral domme kop staart botsingen tussen niet oplettende bestuurders.
Mja, als was gebleken dat de roeper wel een kort lontje heeft dan was het een bericht geworden in de trant van "bijdehante wielrenner krijgt klappen" - met een dumpert filmpje waarin de aanleiding ontbreekt - en dan had de onderbuik van Nederland hem luidruchtig geprezen via de "sociale" media als nieuw bewijs tegen die klotewielrenners (en dan was het waarschijnlijk weer een linkje geworden in ditzelfde topic).
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Klopt, maar in 9 van de 10 gevallen telt het spreekwoord blaffende honden bijten niet. Als je net die ene aantreft heb je natuurlijk pech.timo2.0 schreef: ↑21 sep 2019 10:07Mja, als was gebleken dat de roeper wel een kort lontje heeft dan was het een bericht geworden in de trant van "bijdehante wielrenner krijgt klappen" - met een dumpert filmpje waarin de aanleiding ontbreekt - en dan had de onderbuik van Nederland hem luidruchtig geprezen via de "sociale" media als nieuw bewijs tegen die klotewielrenners (en dan was het waarschijnlijk weer een linkje geworden in ditzelfde topic).
Ga er maar bij voorbaat van uit dat je zeker en vast die ene treft. Gelukkiger hebben ouderen dan een voordeel: volgens velen hier zijn die doof en dan hoor je dit soort dingen gewoon niet (je kan natuurlijk ook oost-Indisch doof spelen en het van je af laten glijden onder het motto: hij weet niet beter en ik wel)
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
+1, ik had het niet beter kunnen verwoorden.
Was vandaag even bij de motorzaak en kwam toevallig het fietsen van mij aan de bar aan de orde en was het "je bent niet ook niet zo'n wielrenner die midden op de weg rijd, zeker geen bel, etc"?
Tja, dan probeer ik uit te leggen dat ik solo fietser ben, wel netjes een bel heb etc. en me soms schaam voor het gedrag van groepen.
Maar groepsgedrag wat misschien intimiderend is voor anderen komt ook bij motoren voor, Ik zal dat maar gelijk aanhalen voordat we pagina's verwijten over motorrijders krijg (dat is Fredje hopelijk voor).
Oh ja, ik hou me ook niet altijd aan de max. snelheid zoals bijna 95% van de gemotoriseerde weggebruikers (dan ben ik dat ook voor).
Maar het gedrag van groepen is voor mij een belangrijke reden om grotere toertochten te vermijden, want dan heb ik toch echt echt gevoel "daar wil ik niet bij horen".
Jammer, maar wel een realiteit en denk voor meerdere rijders hier ook het geval.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Zou verboden moeten worden..........
Ach. Gaat niet over fietsers of motorrijders, maar over groepsgedrag. Komt ook voor bij natuurliefhebbende natuurfotografen die een speciale vogelsoort willen fotograferen. Vertrappen alle groen ongeacht wat het is en iedereen moet ophoepelen ivm hun foto.
Lekker gegeneraliseerd; ik dacht dat het alleen over wielrenners werd gedaan, maar wielrenners doen het andersom dus ook
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Nou volgens mij zegt nee nee alleen dat het bij andere groepen ook voorkomt.
Ik zou niet weten wat daar generaliserend aan is?
Ik zou niet weten wat daar generaliserend aan is?